تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چطور روی عکس‌ها متن و لوگو بگذاریم؟ + آموزش تصویری

چطور روی عکسها متن و لوگو بگذاریم؟ +تصاویر //////////////به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کمیت و کیفیت کاربران در فضای مجازی در جهان امروز به سرعت در حال افزایش است، این موضوع جنبه‌های گوناگونی از زندگی انسان را در جوامع امروزی دچار تحول کرده است.

دگرگونی‌ها در بسیاری از موارد مثبت و در پاره‌ای از آن‌ها منفی ارزیابی می‌شود. این تحولات از روابط انسانی گرفته تا کارهای روزمره را تحت ثاتیر خود قرار داده است. فضای مجازی و به طور ویژه فضای دیجیتال که همان محیط موجود در رایانه، گوشی و تبلت است، کارهای روزمره را از لحاظ مختلف برای انسان‌ها ساده‌تر کرده است و بسیاری از کارهایی را که در گذشته حتی انسان توانایی فکر کردن به آن‌ها را نداشت با سرعت بسیار بالایی انجام می‌دهد.

انتقال پیام یکی از نمونه‌های بارز دگرگونی کلی در جوامع مدرن نسبت به گذشته است. امروزه در بسیاری از نقاط جهان حتی مناطق دور افتاده که پوشش اینترنتی ضعیفی دارند، مردم برای انتقال پیام‌های، اجتماعی، اخبار و حتی پیام‌های روزمره از فضای مجازی استفاده می‌کنند. هر چند برخی از بررسی‌های روانشناختی این گونه از انتقال پیام و صحبت کردن را دارای آثار مخرب زیان‌بار و مخرب نشان می‌دهد ولی در کل سرعت جریان زندگی در جهان امروز انسان را ناگزیر به تطبیق خود با سیستم‌های ارتباطی پیشرفته کرده است.

تغییر نحوه و شکل انتقال پیام بین انسان‌ها تنها بخشی از تاثیرات فضای مجازی در زندگی عادی است و موارد بسیار دیگری در این حوزه وجود دارد که به طور کلی یا جزئی دچار تحول گشته‌اند. به طور اختصاصی می‌توان گفت سرعت یکی از مهم‌ترین عوامل گرایش مردم در کشورهای توسعه یافته، در حال توسعه و حتی کمتر پیشرفته به سمت فضا‌های دیجیتال است.

پدید آمدن پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی سهم به سزایی در تغییر ارتباطات مردم داشت. کاربران در این فضاها که در لحظه‌ نیز در حال افزایش هستند به دنبال راه‌حل‌های کوتاه، آسان و سریع برای انتقال پیام و اشتراک احساسات خود با دیگر مردم جهان هستند.

تغییر و ویرایش تصاویر به اشتراک گذاشته شده در فضای مجازی یکی از عمده‌ترین دغدغه‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی است. شاید تاکنون بارها برای شما این سوال پیش آمده باشد که چگونه می‌توان در رایانه یا گوشی و یا تبلت روی یک تصویر لوگو، متنی معین و یا تصویر دیگر را اضافه کرد. قرار دادن متن، لوگویی خاص و تصویر روی عکس را در اصطلاح واترمارک کردن می‌گویند.

در ادامه قصد داریم تعدادی از نرم‌افزارهای مناسب جهت تغییر و ویرایش تصاویر یا همان واتر مارک کردن را در سیستم‌عامل‌های اندروید، IOS و ویندوز به کاربران معرفی کنیم.

ویندروز- Windows

استفاده از عکس‌ها در محیط آنلاین نیازمند حق کپی‌رایت است به همین دلیل کاربرانی که می‌خواهند عکس‌های دیجیتال خود را در فضای مجازی منتشر کنند روی آن‌‌ها متن، لوگوی مورد نظر خود را درج می‌کنند. فرایند واترمارک کردن در رایانه معمولا به وسیله برنامه‌هایی خاص مانند فتوشاپ انجام می‌شود.

اگر شما جزء آن دسته از کاربرانی هستید که نسبت به کار با فتوشاپ آگاهی کافی ندارید می‌توانید با برنامه ساده‌تری مثل پینت-Paint یا همان ابراز نقاشی ویندوز کار ویرایش و تغییر عکس را انجام دهید. برای واترمارک کردن عکس در Paint کافی است مراحل زیر را انجام دهید:
۱-ابتدا عکس مورد نظر را در صفحه Paint باز کنید.
۲- از روی نوار ابزار بالای برنامه گزینه A را انتخاب کنید.
۳- روی عکس کلیک کرده و متن مورد نظر خود را بنویسید. (متن نوشته به وسیله کاربر می‌تواند هر چیزی باشد)
۴- متن نوشته شده را می‌توان تغییر اندازه داد و یا جای آن را عوض کرد. فوت متن نیز قابل تغییر است.
در پایان کافی است تصویر ویرایش شده را ذخیره کنید و پس از آن، عکس را با متن مورد نظر خود ببینید.

چطور روی عکسها متن و لوگو بگذاریم؟ +تصاویر //////////////

چطور روی عکسها متن و لوگو بگذاریم؟ +تصاویر //////////////

برای واترمارک‌کردن‌های حرفه‌ای‌تر در ویندوز می‌توان از Microsoft Paint 3D و یا از سایت‌های آنلاین Watermarker.com و Winwatermarker.com استفاده کرد. لازم به ذکر است نرم‌افزار‌های آفلاین سایت‌های ذکر شده نیز قابل خریداری و دانلود است.

چطور روی عکسها متن و لوگو بگذاریم؟ +تصاویر //////////////

چطور روی عکسها متن و لوگو بگذاریم؟ +تصاویر //////////////

اندروید-Android

در سیستم‌عامل اندروید که کاربردی فراوان در بین تلفن‌های همراه و تبلت‌های هوشمند دارد، کاربران گاهی نیازمند واترمارک کردن عکس‌ها هستند. در سیستم‌عامل اندروید کاربران باید از نرم‌افزار‌هایی برای واتر مارک کردن استفاده کنند که هماهنگی کافی را با سیستم‌عامل داشته باشند. سه مورد از این اپلیکیشن‌ها را در ادامه به شما معرفی می‌کنیم:

اپلیکیشن Instawatermark

Instawatermark توسط شرکت Kasumbi طراحی شده است و با روش‌های ساده و سریع عکس‌های کربران را ویرایش و در مقابل استفاده‌های غیرمجاز محافظت می‌کند. شما با این اپلیکیشن می‌توانید عکس‌ها را متعلق به خود کنید. در این نرم‌افزار کاربر قادر است هرگونه لوگو و نوشتار دلخواه را روی عکس قرار دهد که پس از اتمام ویرایش ذخیره دیگر قابل تغییر نیستند. با واترمارک کردن عکس مورد نظرتان دبا خیالی آسوده می‌توانید آن را در شبکه‌های اجتماعی قرار دهید.

چطور روی عکسها متن و لوگو بگذاریم؟ +تصاویر //////////////

اپلیکیشن Instamark

Instamark ساخته فردی به نام Riley Cillian است و کاربر با کمک این برنامه روی عکس‌های مورد نظر خود واتر مارک ایجاد کند. از جمله مواردی که می‌توان به عنوان واتر مارک در این برنامه به عکس اضافه کرد موقعیت مکانی، تم، برچسب زمانی است. این اپلیکیشن دارای ۱۰۰ تم، ۴۰۰ استیکر، و ۱۰ فیلتر است. در کل قابلیت‌های این برنامه چیزی شبیه به استیکر‌های موجود در استوری اینستاگرام است.

چطور روی عکسها متن و لوگو بگذاریم؟ +تصاویر //////////////

چطور روی عکسها متن و لوگو بگذاریم؟ +تصاویر //////////////

اپلیکیشن iWatermark

iWatermark برنامه‌ای رایگان است که از بیشتر فروشگاه‌های مجازی اپلیکیشن‌های اندروید قابل دانلود است. نرم‌افزار iWatermark این امکان را در اختیار کابر قرار می‌دهد که به صورت همزمان روی چند عکس واتر مارک ایجاد کند. این عکس‌ها می‌توانند از گالری گوشی کاربر انتخاب شده و یا با دوربین تلفن همراه گرفته شوند و سپس در برنامه آپلود گردد. امکان درج QR کد یا واترمارک کردن تصویری و متنی در این برنامه وجود دارد.

چطور روی عکسها متن و لوگو بگذاریم؟ +تصاویر //////////////

آی‌او‌اس-IOS

بسیاری از اپلیکیشن‌های معرفی شده در فوق نسخه هماهنگ با سیستم‌عامل IOS نیز دارند و کاربران این سیستم‌عامل در آیفون می‌توانند با استفاده از آن‌ها به واتر مارک کردن عکس‌های مورد نظر خود بپردازند.

اپلیکیشن iWatermark

نسخه اندروید iWatermark پیش از این معرفی شد و حالا به معرفی نسخه IOS آن می‌پردازیم. این نسخه نیز ویژگی‌های همان نسخه اندروید را دارد و امکان واترمارک‌های اختصاصی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا کاربر بتواند تصاویر را شناسنامه‌دار کند.

چطور روی عکسها متن و لوگو بگذاریم؟ +تصاویر //////////////

چطور روی عکسها متن و لوگو بگذاریم؟ +تصاویر //////////////

اپلیکیشن ezy waterphoto

برنامه ezy waterphoto کاربر IOS را قادر می‌سازد، روی عکس‌های دلخواه خود بدون کوچکترین افت کیفیتی متن، امضا ، حتی تصویر دیگری را اضافه کند و آن را متلق به خود سازد. کاربر می‌تواند پس از واترمارک کردن تصویر مورد نظر خود آن را با خیال راحت در شبکه‌های اجتماعی قرار دهد.

چطور روی عکسها متن و لوگو بگذاریم؟ +تصاویر //////////////

اپلیکیشن Instamark

اپلیکیشن Instamark هم برای انروید وجود دارد و هم برای سیستم عامل IOS. ویژگی‌های هر دو نسخه تقریبا شبیه به هم است. در نسخه IOS این نرم‌افزار کاربر می‌تواند با واترمارک کردن عکس مورد نظر خود از کپی‌برداری‌های غیرقانونی جلوگیری می‌کند. امکان اضافه کردن نام و لوگو به تصاویر، امکان ثبت وضعیت آب و هوایی هنگام عکس‌برداری و امکان ثبت، نام محل عکس‌برداری از جمله قابلیت‌های این اپلیکیشن است.

چطور روی عکسها متن و لوگو بگذاریم؟ +تصاویر //////////////

بیشتر بخوانید: آموزش کامل استفاده از برنامه شیریت - Shareit در اندروید +تصاویر

گزارش از علیرضا باجلان

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چطور روی عکس‌ها متن و لوگو بگذاریم؟ + آموزش تصویری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..