تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حجامت براي رفع کمردرد؛ ممنوع

حجامت براي رفع کمردرد؛ ممنوع

خبرگزاري آريا – پژوهشگر طب سنتي توصيه‌هاي براي کاهش دردپا و کمر در سالمندان ارائه داد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از فارس،‌ سيدمهدي ميرغضنفري پژوهشگر طب سنتي در ارتباط با درد پا و گزگز شدن انگشتان پا در سالمندان اظهار داشت: علت شايع پا درد و يا ورم پا،‌ بي‌حسي و خواب‌رفتگي پا و کمردرد به ويژه در زنان سالمند، تجمع سردي و رطوبت در بدن است.
وي افزود:‌ پرخوري و عدم تحرک سبب مي‌شود که غذا در معده به انرژي تبديل نشود و اين مسئله با افزايش سن، تجمع رطوبت در بدن و مواد زائد را به همراه دارد.
اين متخصص فيزيولوي با اشاره به اينکه رطوبت به دليل سنگيني در نيمه تحتاني بيشتر تجمع مي‌يابد،‌گفت:‌ اين مشکل در افراد داراي مزاج سرد و هنگام زمستان بيشتر بروز مي‌يابد.
پژوهشگر طب سنتي گفت: حجامت به هيچ عنوان براي اين افراد توصيه نمي‌شود،‌ ولي استفاده از روش بادکش و همچنين ماساژ پا و کمر با روغن بابونه، کنجد و زيتون سفارش مي‌شود.
ميرغضنفري با تأکيد بر اينکه شروع درمان از ديدگاه طب سنتي با پرهيز آغاز مي‌شود، گفت:‌ اين افراد بهتر است غذاهاي سرد و يا به اصطلاح سردي نخورند و محل خواب آنها گرم باشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حجامت براي رفع کمردرد؛ ممنوع»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..