تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تغییر قانون مجازات رانندگانی که در زمان وقوع جرم مست بوده‌اند

حسن نوروزی  درباره جلسه امروز کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه طرح کاهش آمار زندانیان با حضور  معاونت پارلمانی وزارت دادگستری، معاون حقوقی قوه قضاییه، نمایندگان مرکز تحقیقات اسلامی قم، نماینده حقوقی وزارت اطلاعات، نماینده مرکز پژوهش‌های مجلس و معاون حقوقی سازمان زندان‌های کشور مورد بحث بررسی قرار گرفت و تا ماده ۱۷ این طرح به تصویب رسید.

وی افزود: موضوع دستبند الکترونیکی و موضوع حبس در خارج از زندان به دلیل نبود آمادگی و عدم وجود الزامات به تصویب نرسید. در خصوص اصلاح ماده ۱۱ این قانون دادگاه‌ها مکلف هستند از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون در مورد جرایم غیرعمد درجه هفت، هشت و کلیه جرایم غیرعمدی به جز جرم موضوع ماده ۷۱۸ قانون مجازات اسلامی راننده یا متصدی وسایل موتوری که در زمان وقوع جرم مست بوده‌اند به جای مجازات حبس به جایگزین مجازات حبس، محکوم کنند. در تبصره این ماده بیان شده که صدور حکم مجازات جایگزین حبس نسبت به جرایم غیرعمدی برای دادگاه الزامی نیست.

نوروزی ادامه داد: در اصلاح ماده ۱۲ این طرح تاکید بیان می‌شود در جرایمی که جزای آن‌ها صرفا شلاق تعزیری، جزای نقدی، شلاق تعزیری همراه با جزای نقدی و نیز در جرایمی که جزای آنها حداکثر یکسال حبس است اگر متهم به وسیله قرار تامین آزاد نشده باشد، بلافاصله کیفرخواست صادر شده و با پرونده به دادگاه ارسال می‌شود. دادگاه این پرونده‌ها را در همان روز رسیدگی کرده و حکم را صادر می‌کند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بیان کرد: در اصلاحات ماده ۱۴ بیان می‌شود محکومانی که باقیمانده زمان حبس یا بازداشت بدل از جزای نقدی آن‌ها کمتر از چهارماه باشد در صورت احراز حسن اخلاق با موافقت اجرای احکام قاضی و پیشنهاد شورای طبقه‌بندی زندان و تایید دادستان به محکوم مرخصی داده می‌شود.

2929




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تغییر قانون مجازات رانندگانی که در زمان وقوع جرم مست بوده‌اند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..