تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مخاطبان مخالف و موافق استانی شدن انتخابات در خبرآنلاین چه گفتند؟

به گزارش خبرآنلاین، طرح استانی شدن انتخابات که این روزها در دستور کار نهاد قانونگذاری کشور قرار دارد، واکنش‌های بسیاری را در رسانه‌ها، محافل سیاسی و سطح جامعه به دنبال داشته است.

در همین زمینه روز گذشته خبرگزاری خبرآنلاین با طرح این سوال که "به نظر شما این طرح در راستای حل مسائل و مشکلات کشور می‌تواند نقش سازنده داشته باشد یا خیر؟" از مخاطبان خود خواست تا نظر خود را راجع به طرح مذکور اعلام کنند.

بررسی نظرات کاربران گویای آن است که نگاه ها پیرامون استانی شدن انتخابات بر سه محور موافقان، مخالفان و افرادی با نگاهی متفاوت قرار دارد.

استانی شدن انتخابات و تقویت تحزب

کاربران موافق استانی شدن انتخابات این طرح را عامل تقویت احزاب دانسته و تاکید دارند که قانونی شدن این طرح علاوه بر جلوگیری از خرید و فروش رای، زمینه ای فراهم خواهد کرد تا نمایندگان به بررسی مسائل کلان بپردازند.

موافقان همچنین بر این باورند که این طرح از نقش منفی نمایندگان در پروژه های عمرانی و تقسیم بودجه عمرانی جلوگیری خواهد کرد.

یکی از کاربران با ابراز امیدواری درباره استانی شدن انتخابات مجلس تاکید کرده که با این روش "امید می رود به سمت دموکراسی بیشتر برویم"

کاهش مشارکت‌های مردمی در پی استانی شدن انتخابات

مخالفان اما تاکید دارند که استانی شدن انتخابات به ضرر شهرهای کوچک است و مشارکت را به نصف می‌رساند، ضمن اینکه برنامه ریزی واقعی در توسعه غیرمراکز استان متوقف می‌شود.

احمد یکی از کاربران بر این باور است که این روش باعث شکل گیری مافیای قدرت و ثروت شده ضمن اینکه منجر به  نابودی قشر ضعیف مالی در استان‌ها می شود.

یکی دیگر از مخالفان نیز با  تاکید بر اینکه این طرح باعث باقی ماندن قدرت در بین نمایندگان فعلی می شود تاکید می کند که "شک نکنید که نظام به خطر جدی میفته و امیدوارم رهبر انقلاب از این فاجعه جلوگیری کنه، مشارکت مردم به حداقل خواهد رسید و نماینده های فعلی دیگه استغفرالله خدا رو هم بندگی نخواهند کرد چه برسه که بداد مردم برسن"

برگزاری رفراندوم بهترین شیوه درباره تعیین تکلیف استانی شدن انتخابات

گروه سوم اما در نگاهی بینابینی بر این باورند که تا زمانی که طرح شکل قانونی به خود نگیرد نمی توان درباره آن اظهار نظر کرد.

یکی از کابران بهترین تصمیم درباره این طرح را قبل از هر گونه تصمیم گیری قانونگذاران، به رفراندوم گذاشتن آن می داند تا در صورت موافقت عموم به تصویب برسد.

کاربر دیگری اما بر این نظر است که " نقطه ضعف نظام پارلمانی ما، نبود تحزب است. استانی یا غیر استانی شدن انتخابات حاصلی ندارد"

نگاه دیگری معتقد است که مساله اصلی نظارت استصوابی است و برخی هم ناامیدانه عنوان کردند که دیگر قصدی برای شرکت کردن در انتخابات ندارند.

29219




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مخاطبان مخالف و موافق استانی شدن انتخابات در خبرآنلاین چه گفتند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..