تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مقاومت دولتی‌ها در برابر خرید محصولات دانش‌بنیان

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران پویا؛ محمدرضا کمپانی بر لزوم توسعه اقتصاد دانش‌بنیان تأکید کرد و گفت: در حال حاضر ما وابسته به نفت هستیم و یک اقتصاد دولتی داریم و با خام فروشی، سرمایه فرزندان این سرزمین را هزینه می‌کنیم.

عضو مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان ادامه داد: نوسانات نرخ نفت بر بودجه و درآمد ملی ما تأثیر مستقیم دارد در حالیکه با اتکا بر اقتصاد دانش‌بنیان می‌توانیم مانند کشورهای پیشرفته، درآمد ملی را افزایش دهیم و از تنگناهای اقتصادی خارج شویم.

وی گفت: همراهی بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌ها، جلب اعتماد برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، امنیت مالی، بهبود فضای کسب‌وکار، تسهیل در تولید همه با هم باید رخ بدهد تا منجر به تغییر شود که لازمه آن بازنگری کامل در اقتصاد و ایجاد زیرساخت‌های لازم است.

ضرورت فرهنگ‌سازی برای خرید محصولات دانش‌بنیان

این عضو مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان یکی از مهم‌ترین عواملی را که مانع دستیابی اقتصاد دانش‌بنیان به جایگاه واقعی خود می‌شود، مقاومت دستگاه‌های دولتی برای خرید محصولات دانش‌بنیان می‌داند.

او با اشاره به اینکه دولت به‌عنوان یکی از بزرگترین مشتریان کالاهای دانش‌بنیان به خرید محصولات خارجی عادت کرده است، ابراز کرد: این در صورتی است که هر کالایی که از سوی نهادهای ذی‌ربط مجوزهای لازم را دریافت کرده باشد نباید مقاومتی برای خریدش وجود داشته باشد؛ خصوصا اینکه آن کالا تولید داخل و طبق نیازهای داخلی تولید می‌شود.

کمپانی افزود: وقتی خرید اتفاق نیفتد شرکت دانش‌بنیان رشد نمی‌کند و از میان می‌رود و دوباره وابستگی ما به محصول خارجی تشدید می‌شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مقاومت دولتی‌ها در برابر خرید محصولات دانش‌بنیان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..