تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اختصاص بیش از ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی کردستان به کشت گندم

محمدصالح احمدی مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گفت: میزان سطح زیر کشت گندم آبی و دیم استان کردستان را ۵۹۲ هزار هکتار عنوان کرد.

وی  افزود: از این میزان ۳۲ هزار هکتار گندم آبی و ۵۶۰ هزار هکتار گندم دیم است.

 احمدی سطح زیر کشت جو استان را ۲۹ هزار هکتار برشمرد و اظهار کرد: از این میزان سطح زیر کشت چهار هزار هکتار آبی و ۲۵ هزار هکتار دیم است.
 مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان کردستان نیز در ادامه گفت: هر ساله ۵۰۰ تن انواع سموم شیمیایی در سطح استان مصرف می‌شود.

غفوری با اشاره به اینکه ۷۰ درصد سطح زیرکشت استان گندم است، افزود: سال گذشته ۱۸۳ هزار هکتار سمپاشی بمنظور کنترل آفت سن در استان انجام شده است.

وی اظهار کرد: کامیاران و مریوان جز شهرستان‌های معتدل است و رویش محصولات در این مناطق زودتر از سایر مناطق دیگر استان است در همین راستا باید سموم موردنیاز آن‌ها بموقع تامین شود

درکردستان بیش از یک میلیون و ۱۱۰ هزار هکتار زمین قابل کشت وجود دارد که سالانه بیش از ۲.۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی (زراعی و باغی) از آن برداشت می‌شود.

انتهای پیام/م

۷۰ درصد سطح زیرکشت استان  کردستان گندم است



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اختصاص بیش از ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی کردستان به کشت گندم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..