تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نگاه اقتصادی در طرح تحول سلامت لحاظ می‌شود/توسعه تخت‌های بیمارستانی با مشارکت بخش خصوصی

ساعت: 15:46 منتشر شده در مورخ: 1397/11/01 شناسه خبر: 1451221

سرپرست وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: ادامه خردمندانه طرح تحول سلامت در دستور کار است و سعی می‌کنیم که در ادامه این طرح نگاه اقتصادی در اجرای این طرح را در نظر بگیریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، سرپرست وزارت بهداشت به همراه معاونین بهداشت و درمان به منظور بررسی عملکرد سیستم پزشکی خانواده و بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی استان مازندران پیش از ظهر امروز وارد ساری شدند.

سعید نمکی در این سفر یک روزه از چندین مرکز بهداشتی و درمانی استان مازندران بازدید کرد.

سعید نمکی سرپرست وزارت بهداشت در سفر یک روزه به مازندران ابتدا از مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی سورک شهرستان میاندورود بازدید و ضمن بررسی سیستم پزشکی خانواده و نظام ارجاع در جریان روند ارایه خدمات به مردم در این مرکز قرار گرفت.

وزیر بهداشت پس از بازدید در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی مازندران حضور یافت.

وی در این جلسه بیان کرد: در حوزه سلامت،توسعه شبکه بهداشت، کاهش مرگ و میر زنان و کودکان، توسعه تخت های بیمارستانی و .‌.. دستاوردهای خوبی داشته ایم.

سرپرست وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: بزرگ‌ترین دستاورد ما در انقلاب اسلامی افزایش خدمات بهداشت و درمانی بوده است.

وی با اعلام اینکه در ابتدا انقلاب همه مراکز مهم ما محروم از طبیب ایرانی بوده است، افزود: در حال حاضر پزشکان ما در اقصی نقاط کشور با دانش بالا در حال خدمات‌رسانی هستند.

سرپرست وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 83 هزار هیأت علمی داریم که در هر کدام از این افراد برای خودشان اثرگذار هستند.

این مسئول با اعلام اینکه سرطان، بیماری قلبی و عروقی، دیابت به شدت ما را گرفتار می‌کند، افزود: از قبل این موضوع پیش‌بینی شده و بنده اداره کل بیماری‌های غیرواگیر را در دوران مسؤولیت قبلی خودم ایجاد کردم.

نمکی اضافه کرد: یک دوره شیمی درمانی یک بیمار سرطانی به اندازه واکسیناسیون اهالی یک روستا هزینه دارد، مرگ و میر ناشی از تصادف هم از چالش‌های سلامت در کشور است و بخشی از این افراد دچار معلولیت می‌شوند و بحث‌های جدی نظام سلامت است.

وی یادآور شد: افسردگی و شیوع روان‌پرورشی و میزان خودکشی با قرص برنج حاصل چه نوع سوء مدیریت است.

سرپرست وزارت بهداشت با اعلام اینکه حاشیه‌نشینی شهری، آلودگی زیست‌محیطی بحث‌های جدی است که در برخی از نقاط غفلت کردیم، افزود: در برخی از نقاط اقداماتی انجام شده است نیاز به کار و تسریع دارد و بحث‌های آینده نظام سلامت است.

این مسئول ادامه داد: در بحث بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت کمترین تاثیر دارد در این دوره نیازمند مشارکت بین بخشی عظیم بین همه دستگاه‌های مرتبط هستیم.

نمکی یادآور شد: در توسعه تخت‌های بیمارستانی تا حدودی اشتباه کردیم، سیاست ما در گام اول توسعه دسترسی سرپائی برای آحاد ملت است.

وی اظهار کرد: توسعه تخت‌های بیمارستانی با مشارکت بخش خصوصی مد نظر قرار گیرد و این موضوع نیاز به ساز و کار مناسب دارد.

سرپرست وزارت بهداشت و آموزش پزشکی، ادامه داد: جذابیت برای توسعه تخت‌های بیمارستانی و سرپایی در نظر بگیریم و ادامه خردمندانه طرح تحول سلامت در دستور کار است، سعی می‌کنیم که در ادامه این طرح نگاه اقتصادی در اجرای این طرح را در نظر بگیریم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نگاه اقتصادی در طرح تحول سلامت لحاظ می‌شود/توسعه تخت‌های بیمارستانی با مشارکت بخش خصوصی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..