تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۱۵۶۰حلقه چاه غیر مجاز خراسان شمالی مسدود شد

ساعت: 15:45 منتشر شده در مورخ: 1397/11/01 شناسه خبر: 1451219

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی با اشاره به اینکه از سال 84 تاکنون هزار و 560 حلقه چاه غیر مجاز استان مسدود و جلوی برداشت آب از آنها گرفته شد، گفت: تعداد 60 حلقه از این تعداد طی 10 ماهه امسال مسدود شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک،  وحید واسطه، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: در استان سه هزار و 893 حلقه چاه غیر مجاز آب حفر شده اند که تعداد هزار و 346 حلقه چاه از آنها در شعاع یک کیلومتری چاه های آب شرب قرار دارند.

واسطه با یادآوری این مطلب که بهره برداری از 95 درصد از این چاه های غیر مجاز آب در استان در بخش آبیاری کشاورزی است، تصریح کرد: حجم آب این تعداد چاه غیر مجاز در استان 36 میلیون متر مکعب است.

وی تصریح کرد: علت عمده حفر این چاه های غیر مجاز به علت عدم توان مالی کشاورزان استان در احداث استخرهای ذخیره آب در مزارع و باغات شان بوده است.

وی در ادامه با اعلام اینکه شورای حفاظت آب استان در راستای مدیریت منابع موجود آبی استان، مسدود کردن چاه های غیر مجاز و عدم بهره برداری آب از این چاه ها را مصوب کرده، افزود: در این مصوبه مقرر شده است که تا پایان سال 1400 باید سه هزار و 893 چاه غیر مجاز آبی استان مسدود شوند.

واسطه خاطر نشان کرد: اولویت آغاز این دستورالعمل با مسدود کردن هزار و 346 حلقه چاه آبی غیر مجازی است که در شعاع یک کیلومتری چاه های آب شرب استان واقع هستند.

وی افزود: حجم برداشت آب از این هزار و 346 حلقه چاه غیر مجاز آب حدود 12 میلیون متر مکعب آب است.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که از سال 84 تا پایان سال 96، تعداد هزار و 500 حلقه چاه غیر مجاز آب مسدود شده اند، اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا به کنون نیز 60 حلقه چاه غیر مجاز دیگر نیز مسدود شدند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی در بخشی دیگر از سخن خود به وجود چاه های آب دارای پروانه و مجوز بهره برداری از آب موجود در آنها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در استان سه هزار و 200 حلقه چاه آب دارای پروانه بهره برداری حفر شده اند که دو هزار حلقه از آنها برای بهره برداری در بخش کشاورزی است.

وی افزود: از تعداد دو هزار حلقه چاه آب کشاورزی تعداد هزار و 200 حلقه چاه برقی هستند و 800 حلقه دیگر یا چاه های متروکه هستند و یا برداشت آب از آنها در حداقل است.

وی در ادامه با یادآوری این مطلب که حجم آب قابل برداشت سه هزار و 200 حلقه چاه مجاز استان چهار هزار و 300 میلیون متر مکعب است، اظهار کرد: از حدود 700 چاه مجاز آب در استان 100 میلیون متر مکعب آب بیش از مجوز صادره، برداشت می شود که این اضافه برداشت دغدغه کنونی در زمینه مدیریت منابع آبی است.

در عین حال، واسطه یادآور شد: دیگر چاه های مجازی که اضافه برداشت آبی ندارند دارای کنتر هستند که نصب این کنترها موجب شده است تا جلوی برداشت حدود 20 میلیون متر مکعب آب گرفته و حفظ این حجم از آب مدیریت شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۱۵۶۰حلقه چاه غیر مجاز خراسان شمالی مسدود شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..