تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تولید سالانه ۳۳۰ تن آمونیاک در خراسان شمالی/ اشتغالزایی برای ۴۳۰۰ نفر

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرصت مغتنمی است تا در شرایطی که یکی از اهداف راهبردی دشمنان ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه و به‌ویژه در نسل جوان نسبت به آینده و ناکارآمد نشان دادن نظام دینی است به تبیین دستاوردهای انقلاب و جمهوری اسلامی پرداخت.

 در این نوشتار تلاش می‌شود یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در منطقه خراسان شمالی معرفی شود.

 

پتروشیمی خراسان

شرکت سهامی پتروشیمی خراسان، بزرگترین مرکز تولید محصولات شیمیایی شمال و شمال شرق کشـور، در اردیبهشـت سال 1371 در بجنورد، مرکز استان خراسـان شمالی تأسیس و از خرداد 1375 با آغـاز فعالیت‌های بهره‌برداری در لیست بنگاههای صنعتی و تولیدی کشور قرار گرفت.

 این مجتمع با بهره‌گیری از آخرین متدهای علمی و تکنولوژیک و با ترکیبی از نیروی انسانـی جوان، متخصص و کارآمد از نخستین روزهای بهره‌برداری نیل به اصل خودکفایی را به عنوان هدف غایی در امـر تولید سرلوحـه کار خود قرار داد.

پایبندی به این تفکر و دستیابی به ایده‌آل‌های آن، بویژه در سال‌های اخیر از مجتمع پتروشیمی خراسان چهره‌ای مقبول و مطرح در سطوح ملی و فرا ملی ایجاد کرده است.

 

تولیدات مجتمع پتروشیمی خراسان

شرکت پتروشیمی خراسان یک مجتمع تولیدی مواد پتروشیمیایی در زمینه تولید آمونیاک ( 330 هزار تن در سال ) , کود اوره (500 تن در سال ) و ملامین (20 هزار تن در سال ) است.

خوراک اصلی این مجتمع گاز طبیعی بوده که از شبکه سراسری گاز (خانگیران ) تامین می شود  در سالهای اخیر کلیه سهام آن به بخش خصوصی واگذار شده و شرکت ملی صنایع پتروشیمی در آن نقش حاکمیتی را بعهده دارد.

 

میزان تولید پتروشیمی خراسان همچنان در صدر صنایع پتروشیمی کشور

 طبق اعلام شرکت ملی صنایع پتروشیمی کشور رکورد تولید بیشتر از ظرفیت همچنان دردستان پتروشیمی خراسان است.

از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه پتروشیمی خراسان با 8.2 درصد افزایش نسبت به ظرفیت اسمی تولید توانسته رکورد جدیدی را از خود نمایش بگذارد.

شرکت پتروشیمی خراسان طی ۵ سال اخیر بیش از۷۲۰ میلیارد تومان از منابع مالی شرکت را در استان خراسان شمالی در راستای پرداخت حقوق، بیمه، مالیات، حمل و نقل کالا، خرید مایحتاج هزینه کرده است.

همچنین در بخش مسئولیت های اجتماعی این شرکت در ساخت فرودگاه بجنورد، مصلی امام خمینی بجنورد، پارک آفرینش، مدارس تلاش، کمک به هیات های ورزشی، مساعدت به سمپوزیوم های استانی،اداره کل بهزیستی، اداره کل کمیته امدادامام خمینی(ره) مشارکت داشته است.

طی سال های اخیر نیز به بهسازی مدارس روستایی اطراف پتروشیمی شامل روستاهای سرچشمه، قاضی علیا،نجف آباد و حصارگرمخان پرداخته و در ساخت مساجد و هیات های مذهبی نیز سهیم بوده است.

 

میزان صادراتاین شرکت تا پایان ۹ ماهه سال جاری حدود ۶۲ میلیون دلار بود و تا کنون این شرکت بطور مستقیم برای یک هزار و 300  نفر و غیر مستقیم 3 هزار نفر اشتغالزایی کرده است که بیش از ۹۵ درصد کارکنان بومی هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تولید سالانه ۳۳۰ تن آمونیاک در خراسان شمالی/ اشتغالزایی برای ۴۳۰۰ نفر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..