تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وزیر سابق رفاه: مشکلات بانک‌ها را رسانه‌ای نکنید!

وزیر رفاه دولت نهم و متهم پرونده بانک سرمایه که عضو هیات مدیره این بانک بود در دفاعیات خود گفت: نباید مشکلات بانک ها را رسانه ای کرد زیرا مردم را ناامید می کند

وزیر سابق رفاه: مشکلات بانک‌ها را رسانه‌ای نکنید!

وزیر رفاه دولت نهم و متهم پرونده بانک سرمایه که عضو هیات مدیره این بانک بود در دفاعیات خود گفت: نباید مشکلات بانک ها را رسانه ای کرد زیرا مردم را ناامید می کند.

قاضی مسعودی مقام از پرویز کاظمی متهم ردیف دوم پرونده بانک سرمایه خواست تا به عنوان عضو هیئت مدیره این بانک درباره اتهام مشارکت در اخلال نظام پولی و بانکی کشور در 41 فقره جمعاً 24 هزار و 883 میلیارد و 399 میلیون ریال به دفاع از خود بپردازد.

کاظمی دفاعیات خود را ارائه کرد و با استناد به برخی از مواد قانونی، ارائه توضیحات تکمیلی را به سیامک مدیر خراسانی وکیل خود احاله کرد.

عضو غیر موظف هیات مدیره معنا ندارد

وی اظهار داشت: بنده به عنوان عضو هیئت مدیره غیر موظف بانک فعالیت می کردم و طبق قوانین تجاری شرایط خاصی را دارا بودم.

وزیر رفاه دولت نهم و متهم پرونده بانک سرمایه از ضرورت اصلاح عضویت غیر موظف افراد در بانک ها سخن گفت و اظهار داشت: عضو غیر موظف قدرت اجرایی ندارد و در جلسات نیز حضور پیدا نمی کند و همین مسائل باعث به وجود آمدن مشکلاتی در سیستم بانکی کشور می شود.

کاظمی با اشاره به رأی هیات انتظامی بانک مرکزی گفت: در این زمینه ما به دیوان عدالت اداری شکایت بردیم و دیوان نیز دستور توقف داد. چون این دستور از سوی دیوان صادر شده نباید چنین موضوعی در کیفرخواست مطرح می‌شد.

وی اضافه کرد: در سال 89 از بنده و چند شخصیت ورزشی دعوت شد تا در باشگاه استیل آذین همکاری داشته باشم که بعد از چند ماه منتفی شد ولی موضوع حسین هدایتی مربوط به سال 93 است. بنده چه انگیزه ای برای حضور در استیل آذین می توانم داشته باشم.

وی افزود: میزان بدهی های مربوط به تجارت سیمرغ 70 میلیارد تومان و جیحون 58 میلیارد تومان و تجارت امیر 58 میلیارد تومان است ولی در کیفرخواست مبلغ اعلام شده 600 میلیارد تومان است که این ارقام با هم مغایرت دارند.

این متهم اضافه کرد: طبق ماده 56 اساسنامه ابلاغی از بانک مرکزی مسئولیت سیاست‌گزاری و نظارت بر نحوه اداره بانک ها بر عهده هیئت مدیره است و در مهر 92 مسئولان بانک می توانستند به عنوان سهامدار تغییراتی در هیئت مدیره ایجاد کنند ولی دادستانی اجازه تغییرات نمی‌داد و طبق ماده 136 قانون تجارت تا تعیین هیئت مدیره جدید وظایف محوله را هیئت مدیره قدیم باید انجام دهد.

وی افزود: بنده از شهریور 94 از سیستم جدا شدم و قرار شد با این مجموعه همکاری نداشته باشم.

مشکلات بانک ها را رسانه ای نکنید

کاظمی با بیان اینکه نباید بحث بانک‌ها را رسانه‌ای کرد گفت: مطرح کردن مسائل مربوط به بانک‌ها مردم را ناامید می‌کند در حالی که باید به فکر حل مشکلات بود.

وی افزود: در آن زمان ما متوجه شدیم تعداد برگ سهام با سرمایه مطابقت ندارد و تلاش‌های بسیاری صورت گرفت که این معضل حل شد. آن زمان ارزش اسمی سهم 100 تومان بود ولی در بانک عملاً 80 تومان معامله می‌شد.

این متهم از ضرورت اصلاح ساختار مالی در این زمینه سخن گفت و افزود: در آن زمان مقبولیت برای بورس اتفاق افتاد و ما توانستیم در بورس حضور پیدا کنیم. در شهریور 92 قیمت هر سهم 2222 ریال بود و در دی 92 به 3222 ریال افزایش یافت و هر سهامداری می توانست سهم خود را بفروشد و سود خوبی دریافت کنند.

وی افزود: با توجه به تغییرات سال 92 به مرور شاهد سیر نزولی ارزش سهام بودیم. در سال 92 حدود 350 ریال سود تقسیم شد. آن زمان نجفی به عنوان نماینده سهام توقیف شده ناظر بود. ما تصمیم به تقسیم سود گرفتیم و تا نماینده بورس اجازه نمی‌داد تقسیمی صورت نمی‌گرفت.

وی افزود: در دوره تحریم ها بانک سرمایه عامل وزارت نفت بود و توسط بانک و زیرمجموعه آن این کار انجام شد و تسویه حساب کامل نیز صورت گرفت.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وزیر سابق رفاه: مشکلات بانک‌ها را رسانه‌ای نکنید!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..