تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سازهای اشعار حافظ در یک کتاب جمع شد

سازهای اشعار حافظ در یک کتاب جمع شد

ناصر ملابابایی نویسنده کتاب ساز و غزل، در گفتگو با خبرنگار   حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص کتابش گفت: کتاب «ساز و غزل» را درباره غزلیات حافظ نوشتم. در این کتاب به غزلیاتی از حافظ اشاره کردم که وی در آن اسامی سازها را آورده است. تعداد این غزل ها را مشخص کردم؛ حدود ۶۲ غزل در دیوان حافظ وجود دارد که در آن اسم سازهای موسیقی آمده است.

وی با اشاره به دلیل نگارش کتاب ساز و غزل افزود: در جلسات حافظ خوانی که در شهرک اندیشه و شهریار داشتم، از من درباره سازهایی که نام آن در غزلیات حافظ آمده است می پرسیدند.همین مسئله انگیزه ای شد برای اینکه  بخواهم درباره سازها در غزلیات حافظ تحقیق کنم و کتابی در این باره بنویسم. از منابعی که در زمینه موسیقی داشتم و تجربیاتم برای نگارش کتاب استفاده کردم و کتابی تحت عنوان «ساز و غزل» نوشتم.

نویسنده کتاب ساز و غزل در خصوص کتابی که همزمان با آن منتشر کرده است، بیان کرد: یک کتاب همزمان با کتاب «ساز و غزل» در انتشارات نگارتابان منتشر کردم. عنوان کتاب بچه های بهار است؛ در این کتاب شعرهایی را برای کودکان جمع آوری کردم. چون خودم در زمینه موسیقی درمانی برای کودکان فعالیت می کنم، بیشتر شعرهای فولکلوریکی را جمع آوری کردم که در کلاس های موسیقی درمانی برای کودکان استفاده می کنم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سازهای اشعار حافظ در یک کتاب جمع شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..