تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




6 بعد از ظهرزنگ می زنند می گویند 8 صبح فردا جلسه است

ساعت24-امروز یکشنبه 30دی ماه 1397 اتاق بازرگانی ایران میزبان رضا رحمانی وزیر تازه به وزارت رسیده صنعت معدن وتجارت و معاونان وی بود. اتاق ایران از رحمانی دعوت کرده بود به نشست هیات نمایندگان بیاید و از نزدیک سخنان اعضای این نهاد را بشنوند.


دراین نشست غلامحسین شافعی دردونوبت صحبت کرد که درنوبت اول به طور مشروح انتقادبخش خصوصی به بودجه 1398 را کالبدشکافی کرد و یک سخن دودقیقه ای که پس از پایان سخنان وزیر انجام شد و درحقیقت جواب برخی داوریهای وزیررا دراین دودقیقه دادکه با اقبال اکثریت قریب به اتفاق اعضا مواجه و آنها با دست زدن از رییس اتاق وسخنانش قدردانی کردند.
وی در یکی از بخش های جوابیه به وزیر که ادعا کرد وزارتخانه ها درهرنشست مهم خود از نمایندگان بخش خصوصی دعوت می کنند تا درتصمیم گیری حاضر باشند و دیدگاه اتاق را بیان کنند توضیح داد : احتمال چنین اقدامی از سوی وزارتخانه ها وجوددارد اما دیده ام وشنیده ام که ازدستگاههای دولتی ساعت 6 بعد از ظهر زنگ می زنند و می گویند فردا ساعت 8 صبح جلسه است. کدام منطق اقتصادی و آداب مدرن حکم می کند این دعوت ها برای رسیدن به نتیجه ای مناسب است. اگر اتاق دعوت را قبول نکند  می گویند ما دعوت کردیم خودتان نیامدید و  اگر دعوت را قبول کنیم معنایش این است که بدون مطالعات و بررسی های کارشناسانه روزآمد در یک نشست مهم حاضر باشیم که البته کار درستی نیست. شافعی ادامه داد آقای وزیر می گویند درمجامع تصمیم گیری نمایندگان بخش خصوصی حاضر می شوند و حرفهایی می زنند اما اتاق این حرفها را قبول نمی کند یا گروهی دیگر از اعضای اتاق حرف نماینده شان را قبول ندارند. من یادآور می شوم اگر دریک نشست نمایندگان معرفی شده از طرف اتاق حاضر باشند ما هرگز حرف اورارد نمی کنیم اما موضوع این است که دربرخی مجامع کسانی را به نام نمایندگان اتاق بازرگانی معرفی می کنند که ما نمی دانیم این افراد کیستند. رییس اتاق ایران گفت دیده ایم که از  بخش خصوصی دعوت می شود دیدگاه خود را برای حل یک مساله اقتصاد کلان یا یک سیاست اقتصادی بیان کند و اتاق دنبال این است که مطالعه  جامع و مانع برای حل آن مساله انجام دهد و اقتصاددانان و کارشناسان می گویند برای مطالعه نیاز به چند هفته زمان است اما سه روز بعد دولت اعلام می کند درباره همان موضوع تصمیم گرفته شد و این تصمیم های شتابزده اقتصاد را تخریب می کند. شافعی درپاسخ به این انتقاد وزیر که به رغم افزایش شدید نرخ ارزهای معتبر بخش خصوصی از فرصت استفاده نکرد ونتوانست با توسعه صادرات  به اقتصاد کمک کند به عقب برگشت واین حرف روحانی را کهدرگذشته گفته بود  پس از قطع مناسبات تجاری ترکیه و روسیه حتی یک شرکت صادراتی نتوانست برای خود دراین بازار فعالیت قابل اعتنایی انجام دهد و یک برند صادراتی برای خود دست و پا کند از بخش خصوصی درباره ناتوانی در توسعه صادرات انتقادکرد  توضیح داد: آقای وزیر با شرایطی که برسیاستگذاری های اقتصادی حاکم است و براساس تصمیم های عجیب مجموعه دولت دربازارهای ارز و تجارت و پول نه تنها تاکنون اقدام به این کارنشده است بلکه درآینده نیز چنین اتفاقی نمی افتد.کدام عقل سلیمی می گوید فرد یا گروهی جان و مال خود را بگذارند و یک شرکت بزرگ صادراتی تاسیس کنند و هزینه های پیش بینی نشده را نیز متحمل شود و دراوج فعالیت برای بازرگانی خارجی ناگهان دولت یک شبه صادرات کالای اورا ممنوع کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «6 بعد از ظهرزنگ می زنند می گویند 8 صبح فردا جلسه است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..