تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راه اندازی 200 کانون سلامت محلات در استان زنجان/ در خصوص آلودگی شهرک روی زنجان تحقیقات جامعی انجام نشده است

ساعت: 17:31 منتشر شده در مورخ: 1397/10/30 شناسه خبر: 1450809

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه در مورد شهرک روی تحقیقات پراکنده انجام شده است گفت: در این حوزه در زنجان تحقیقات جامعی انجام نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; پرویز قزلباش امروز در جمع اصحاب رسانه استان زنجان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران یکی از انقلاب‌های بزرگ بوده که دستاورد‌هایی بسیار بزرگی در این چهل سال داشته است اظهار کرد: این انقلاب ثمره خون شهدا پدید آمد که پرچمدار آن نیز امام خمینی(ره) بود که با تمام وجود یاد این انقلاب بزرگ را گرامی می‌داریم.

وی با اشاره به تحول حوزه سلامت در طول چهل سال تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران در طول چهل سال گذشته توانسته تحولات بزرگی در حوزه سلامت برسد و کشور ما در زمینه نظام سلامت توانسته خود را در منطقه و جهان حفظ کرده و شاخص‌های خود را در این حوزه ارتقا دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف بهداشتی و درمانی، حوزه آموزشی، پژوهشی و فناوری و فرهنگی اقدامات خوبی صورت گرفته است بیان کرد: با توجه به شاخص‌های بالایی که امروز در جامعه داریم نشان می‌دهد دولت‌ها در طول چهل سال به بخش سلامت توجه جدی داشتند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه سلامت در اویل انقلاب مشکلاتی زیادی بوده و درصد کمتری از مردم توسط حوزه سلامت پوشش داده می‌شد افزود: استقرار نظام سلامت یکی از اقدامات بسیار خوبی بود که در این حوزه اتفاق افتاد.

قزلباش با اشاره به تحقق 100 درصدی خانه‌های بهداشت پیش‌بینی شده در سطح استان زنجان افزود: شاهد پوشش 100 درصدی در این حوزه در سطح روستاها و شهرها هستیم.

وی بازسازی خانه‌های بهداشت را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه سلامت در سطح استان عنوان کرد و گفت: در این حوزه خدمات خوبی برای مردم در سطح استان ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه در دهه اول انقلاب در کشور در گیر بیماریهای واگیر بودیم افزود: در این زمینه مشکلات خیلی کمتری داریم و شیوع بیماریهای واگیر بسیار کاهش یافته و قابل کنترل شده و کنترل آن در آینده قطعا افزایش خواهد یافت.

عامل 72 درصد مرگ‌ومیرها بیماریهای غیرواگیر هستند

وی بیماریها تنفسی، دیابت، قلبی و عروقی و حوادث رانندگی و سرطان را عامل بسیاری از مرگ و میرها عنوان کرد و گفت: عامل 72 درصد مرگ‌ومیرها بیماریهای غیرواگیر هستند.

قزلباش افزود: ایران در بحث کنترل بیماریهای غیرواگیر در دنیا رتبه دوم را داشته و در منطقه نیز رتبه اول را دارد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به سیاست‌هایی که در حوزه سلامت اتفاق افتاده باعث شده ایران در سطح دنیا یکی از کشورهای پیشرو در مقابله و کنترل بیماریهای غیرواگیر مطرح شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه این نشان می‌‌دهد که دولت‌ها در گذشته به چالش‌های حوزه سلامت توجه بیشتری داشتند افزود: تحول در حوزه سلامت بدون حمایت نهاد‌های قانون‌گذار امکان پذیر نیست.

وی افزایش دادن مشارکت‌های مردمی در حوزه سلامت را یکی از مهمترین موضوع در این بخش مطرح کرد و گفت: افزایش دادن مشارکت‌های مردمی در حوزه سلامت از برنامه‌های مهم وزارت بهداشت است.

افزایش امید به زندگی در زنجان به 80 سال

قزلباش در ادامه با اشاره به افزایش امید به زندگی در کشور و به طبع آن در استان زنجان عنوان کرد: امید به زندگی در کشور به 76 سال و در استان زنجان به 80 سال افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه کشورمان در این شاخص‌های نسبت به کشورهای همسایه بالاتر است افزود: مجموع حرکت‌هایی که در طول چهل سال در کشور اتفاق افتاده خروجی مثبتی داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی زنجان در حال حاضر بیش از 4 هزار دانشجو در رشته‌های مختلف دارد اظهار کرد: فارغ‌التحصیلان این دانشگاه تا به امروز بیش از 11 هزار نفر در رشته‌های مختلف بودند.

راه اندازی 200 کانون سلامت در استان زنجان

وی ابراز کرد: تا آخر سال بیش از 200 کانون سلامت محلات در استان زنجان راه اندازی می‌شود افزود: هدف از راه اندازی این کانون‌ها ارتقای مشارکت مردم در حوزه سلامت است.

قزلباش در ادامه با اشاره به اینکه استان زنجان به لحاظ تخت‌های بیمارستانی وضعیت خوبی دارد و با متوسط کشوری همخوانی دارد افزود: شهرستان خدابنده در این حوزه با جمعیت 180 هزار نفری شاخص خوبی ندارد.

وی عنوان کرد: با کلنگ‌زنی 220 تختخوابی در این شهرستان وضعیت خدابنده در این بخش بهبود می‌یابد و به بالاتر از نرم کشوری هم می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اعتبارات داده شده به بیمارستان 220 تختخوابی خدابنده بیان کرد: امسال برای اجرای این پروژه اعتبارات خوبی داده است.

وی در ادامه با اشاره به تدام طرح تحول سلامت در سال آینده افزود: این طرح استمرار پیدا خواهد کرد ولی نیاز به بازنگری دارد.

تحقیقات پراکنده‌ای در حوزه روی در زنجان انجام شده است

قزلباش در مورد آسیب‌های سرب و روی بر سلامت که از سوی خبرنگاران مطرح شد افزود: در این حوزه تحقیقات پراکنده‌ای انجام شده ولی تاکنون تحقیق جامعی در این حوزه صورت نگرفته است.

وی عنوان کرد: این موارد به لحاظ علمی باید مورد بررسی قرار گیرد و با تحقیقات پراکنده نمی‌توان نظر کلی داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه این مشکل می‌تواند در دو مورد مطرح شود اینکه در سلامت مردم تاثیر دارد یک مورد بوده و اینکه در ایجاد سرطان تاثیر دارد موضوع دیگری است افزود: اینکه در سلامت تاثیر دارد یا نه باید گفت قطعا هر گونه آلودگی برای سلامت مردم تاثیر دارد.

وی عنوان کرد: اینکه بر سرطان تاثیر دارد نمی‌توان نظر داد باید برای این کار یک تحقیقات علمی صورت بگیرد تا نظر کلی داده شود.

قزلباش به وضعیت استان در بیماری سرطان افزود: استان زنجان در سرطان به جز سرطان معدن در آقایان نسبت به نرم کشور وضعیت بهتری دارد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راه اندازی 200 کانون سلامت محلات در استان زنجان/ در خصوص آلودگی شهرک روی زنجان تحقیقات جامعی انجام نشده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..