تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تغییرشیوه انتخابات دروظایف نمایندگان تغییری ایجاد نمی کند/ کاهش مشارکت مردمی با استانی شدن انتخابات مجلس

ساعت: 16:25 منتشر شده در مورخ: 1397/10/30 شناسه خبر: 1450799

رئیس دانشگاه آزاداسلامی استان گلستان گفت: شان نمایندگی در قانون مشخص شده و تغییرشیوه انتخابات در فعالیت نمایندگان تغییری ایجاد نمی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما؛ حجت الاسلام سید علی طاهری امروز در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری پیرامون تلاش نمایندگان مجلس برای به بررسی و تصویب طرح استانی شدن مجلس اظهار کرد: این که موافقان می گویند نمایندگانی که در قالب این طرح به مجلس راه می یابند به مسائل کلان می پردازند و شان نمایندگی انها ارتقا می یابد اینطور نیست همین الان هم نماینده یک شهر کوچک با نماینده تهران در مجلس تفاوتی ندارد و قانون آن را حل کرده است، زیرا نماینده ای که  به مجلس راه می یابد دیگر نماینده یک ملت است

وی  مشارکت در انتخابات را مهمترین پشتوانه مردمی برشمرد و اذعان کرد: مهمترین دغدغه در  تصویب این طرح کاهش مشارکت مردم انتخابات است. این  طرح خود باعث تضعیف این ویژگی انقلاب اسلامی می شود .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان تصریح کرد: در این طرح نامزدهایی که در مرکز استان هستند  بهتر و راحت تر می توانند در انتخابات پیروز شده و به مجلس راه پیدا کنند چرا که دسترسی یشان به امکانات بیشتر  و بهتر است.

طاهری خاطرنشان کرد:  نمایندگان راه یافته در این طرح  به دلیل اینکه میزان رای  مرکز استان و شهرهای بزرگتر آن بیشتر است لذا به همان میزان هم برای این شهرها وقت می گذرارند و حضور آنان در شهرهای کوچکتر  کمتر و به تدریج به حاشیه می رود.

نماینده سابق مردم گرگان و آق قلا در مجلس  با اشاره به حضور اقوام مختلف در کشور بیان کرد:  ممکن است با راه یابی  نماینده ای از یک قوم خاص برخی مشکلات ، کمبودها و سوء مدیریت و خلل در احوال سایر اقوام آن  منطقه بوجود آید که به لحاظ امنیتی هم می تواند آسیب زا باشد.

وی با بیان اینکه توانایی مالی تبلیغات استانی برای برخی از نامزدهای شهرهای کوچک  مقدور نیست، افزود: چنانچه افراد بخواهند تبلیغات گسترده  انجام دهند  باید به دنبال حامیان مالی باشند که بعد از انتخاب شدن به دلیل وام دار بودن به آنها ممکن است به خواسته های آنها تن دهند که قانونی نباشد.

طاهری در ادامه با بیان اینکه این نوع انتخابات احزاب تعیین کننده و فعالیت بیشتری خواند داشت، متذکرشد: هرچند به خودی خود فعالیت احزاب موجب ارتقاء سیاسی جامعه می شود اما به دلیل اینکه هنوز فرهنگ فعالیت حزبی در کشور جا نیفتاده  و احزاب به درستی  عضو گیری نکرده اند می تواند موجب یکصدایی و کاهش رضایت عمومی شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر استفاده نمایندگان فعلی از این طرح به سود خود برای ثبات  کرسی خود درمجلس، گفت: شائبه استفاده آنان از این طرح وجود دارد چرا که آنان  در حال حاضر شناخته شده تر هستند و احتمال راهیابی آنان بیشتر است اما باید دید در ادامه روند بررسی این طرح چه دلایلی ذکر خواهد شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تغییرشیوه انتخابات دروظایف نمایندگان تغییری ایجاد نمی کند/ کاهش مشارکت مردمی با استانی شدن انتخابات مجلس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..