تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۱۰ قاتل سریالی بی رحم که آزاد شدند!

۶۶۴۶۸۲

۱۷۷۵۰ بازدید

برترین‌ها - الهام مظفری: قاتل سریالی را دستگیر کردند، سپس اجازه دادند برود و باز هم آدم بکشد! این فقط موضوع فیلم‌ها یا داستان‌های جنایی نیست، در زندگی واقعی هم چنین اتفاقاتی می‌افتد. گاهی مسئولین واقعا نمی‌دانند او کیست، گاهی هم شواهد کافی در دست ندارند تا قاتل را نگه دارند. وحشتناک است اما کسانی که از ما محافظت می‌کنند هم می‌توانند اشتباه کنند.

علیرغم تلاش و تعهدی که مجریان قانون به ویژه کارآگاهان جنایی، در پیدا کردن قاتل و اجرای عدالت دارند برخی از بدترین قاتلان می توانند آنقدر زرنگ باشند که ناشناس بمانند و سال ها به راحتی از دست قانون فرار کنند. در این جا به مواردی اشاره می‌کنیم که پلیس قاتل را دستگیر کرده و اجازه داده دوباره آزاد شود و آدم بکشد!

آرتور شوکراس (Arthur Shawcross)

قاتلان سریالی بی رحمی که آزاد شدند


آرتور شوکراس قاتل سریالی اواخر دهه ۷۰ و هم چنین اواخر دهه ۸۰ میلادی بود. او در دسامبر ۱۹۹۰ ده نفر را کشت. جنایات وحشتناک شوکراس در دو بازه زمانی مختلف اتفاق افتاد، اولی قتل دو کودک: جک بلیک ۱۰ ساله و کارن آن هیل ۸ ساله که به جسد هر دو تجاوز کرده بود. شوکراس در سال ۱۹۷۲ به قتل آن‌ها اعتراف کرد و محکومیت ۲۵ ساله‌اش آغاز شد. او تا ۵۷ سالگی آزاد نشد.


او پس از ۱۵ سال در سال ۱۹۸۷ با عفو مشروط آزاد شد و دوباره قتل را آغاز کرد. او بعد از دو سال ضرب و شتم، قطع عضو و قتل که جان ۱۱ نفر را گرفت، سرانجام توسط هلیکوپتر پلیس در نزدیکی یکی از اجسادش دستگیر و سپس به حبس ابد محکوم شد. او در سال ۲۰۰۸ در زندان مرد.

هنری لی لوکاس (Henry Lee Lucas)

قاتلان سریالی بی رحمی که آزاد شدند


هنری لی لوکاس یکی از عجیب‌ترین و ترسناک‌ترین قاتلان سریالی است. او و همدستش «اوتیس تول» به صد‌ها قتل، تجاوز، قطع عضو و آدمخواری اعتراف کردند. لوکاس در دوران قتل‌های ۲۳ ساله خود، بعد از دستگیری در دو موقعیت جداگانه آزاد شد. او در سال ۱۹۶۰ مادرش را کشت و محکوم به ۲۰ تا ۴۰ سال زندان شد، اما پس از ۱۰ سال در ۱۹۷۰ آزاد شد.


هنری تقریبا بلافاصله پس از آزادی دوباره دستگیر شد، این بار برای آزار دختران نوجوان در سال ۱۹۷۱. این بار او تعهد داد و در سال ۱۹۷۵ آزاد شد. در اواخر دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ قتل‌های زیادی انجام داد که تعدادشان مشخص نیست. او اعتراف کرد بیش از ۳۵۰ نفر را کشته است. هرچند فقط سه مورد از جمله قتل مادرش تایید شد. از تعداد مقتولین که بگذریم، حقیقت این است که این قاتل سریالی دوبار آزاد شده و به جنایات خود ادامه داده است.

جان کریستی (John Christie)

  قاتلان سریالی بی رحمی که آزاد شدند جان کریستی قاتل زنجیره‌ای بریتانیایی دهه ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰ بوده که حداقل شش زن را کشته است. کریستی وانمود می‌کرد که اطلاعاتی درباره سقط جنین یا برخی روش‌های پزشکی دارد تا قربانیانش را فریب دهد و پس از بیهوش کردن به آن‌ها تجاوز کرده و به فتل برساند. کریستی کاملا بی‌عاطفه بود و برای رسیدن به تمایلات خودخواهانه خود به هرکسی خیانت می‌کرد و همسرش «اتی کریستی» را هم که بیش از یک دهه همدستش بود، به قتل رساند.


در سال ۱۹۴۹، کمتر از یک سال بود که زوجی به نام تیموتی و بریل ایوانز به مجتمع آپارتمانی آن‌ها نقل مکان کرده بودند که بریل و نوزادش گم شدند و تحقیقات آغاز شد. جان کریستی به این زوج قول داده بود که بریل را جراحی کند، اما در نهایت هر دوی آن‌ها مرده پیدا شدند. هر دو خفه شده بودند.


تاثیر کریستی به عنوان یک مرد محترم آنقدر زیاد بود که حتی بعد از قتل بریل و دخترش، تیموتی ایوانز به تصادفی بودن مرگ هردوی آن‌ها اعتراف کرد. او بعد‌ها نظر خود را اصلاح کرد و گفت: کریستی به طور اتفاقی آن‌ها را در یک عمل جراحی اشتبا‌ها کشته است و او را به پلیس معرفی کرد. اما پلیس شهادتش را رد کرد و اعتقاد داشت خود ایوانز قاتل واقعی است. جان کریستی علیه ایوانز شهادت داد. ایوانز هم به دلیل جرمی که مرتکب نشده بود در مارس ۱۹۵۰ به دار آویخته شد. تحقیقات بیشتر نشان داد که کریستی قاتل بوده و در این سال‌ها قتل‌های دیگری هم مرتکب شده است. کریستی چهار نفر دیگر را کشته بود و محکوم به مرگ و در سال ۱۹۵۳ به دار آویخته شد.

تد باندی

قاتلان سریالی بی رحمی که آزاد شدند


تد باندی قاتل سریالی آمریکایی در نهایت به قتل حداقل ۳۶ زن اعتراف کرد، هرچند تعداد واقعی قتل‌های او ممکن است بیش از ۱۰۰ نفر باشد. قتل‌های او در هفت دوره مختلف بین سال‌های ۱۹۷۴ و ۱۹۷۸ اتفاق افتاده است. او در نهایت در فلوریدا دستگیر شد. باندی از واشنگتن و با کشتن دو زن در یک روز تابستانی و در یک پارک عمومی با صد‌ها شاهد شروع کرد، او زن‌ها را فریب داد، به یک جای خلوت کشاند و به قتل رساند. بعد از این قتل‌ها تحقیقات پلیس آغاز شد و پس از بازجویی شاهدان صحنه جرم فهمید باید به دنبال مردی به نام «تد» با یک فولکس واگن بیتل قهوه‌ای باشد. اما تد باندی به یوتا رفته بود تا در دانشکده حقوق تحصیل کند.


در این مدت، باندی با الیزابت کلاپفر رابطه داشت، کسی که متوجه رفتار عجیب او شده بود و بین باندی و «تد» (مردی که پلیس به دنبالش بود)، ارتباط یافت. الیزابت در بازه زمانی قتل‌ها سه بار به پلیس درباره شباهت‌های باندی با مردی که به دنبالش هستند گزارش داد، مانند داشتن عصایی که قربانیان بی‌گناه خود را با آن فریب می‌داده و از آن‌ها تقاضای کمک می‌کرده است. در آن زمان پلیس صد‌ها راهنمایی درباره تد دریافت کرده بود که رسیدگی به همه آن‌ها با تکنولوژی دهه ۱۹۷۰ امکانپذیر نبود. در این مدت باندی آزاد ماند و به قتل‌های خود ادامه داد.

 اد کمپر

قاتلان سریالی بی رحمی که آزاد شدند


وقتی نوبت قاتلان سریالی جسور و بی باک می‌شود اد کمپر با همه رقابت می‌کند. او قاتل زنجیره‌ای بی رحم دهه ۱۹۷۰ بود که برایش هیچ چیزی اهمیت نداشت. قتل‌های او در سال ۱۹۷۳ با کشتن مادرش به پایان رسید و خودش را به پلیس معرفی کرد.


او زنان را در ماشین خود حبس می‌کرد، سرشان را جدا می‌کرد و جسدشان را چند روز در آپارتمانش نگه می‌داشت. او پدربزرگ و مادربزرگش را هم به قتل رساند و در سال ۱۹۶۴ به بیمارستان روانی فرستاده شد، اما بعد از ۵ سال در سال ۱۹۶۹ آزاد شد و نزد مادرش برگشت. از اینجا بود که قتل دانشجویان دختر را شروع کرد، آن‌ها را می‌کشت سرشان را می‌برید و به جسدشان تجاوز می‌کرد.

گری ریجوی

قاتلان سریالی بی رحمی که آزاد شدند


شاید وحشتناک‌ترین قاتل سریالی این مطلب گری ریجوی باشد که به او لقب قاتل رودخانه سبز را داده اند. او حدود ۲۰ سال به طور ناشناس مرتکب قتل می‌شد و از این جهت یکی از طولانی‌ترین بازه‌های زمانی قتل را داشته است. گری از سال ۱۹۸۲ تا ۱۹۹۸ (یا ۲۰۰۱) مرتکب قتل می‌شده است.

گری با استفاده از تکنولوژی DNA که مثل امروز پیشرفته نبود توسط پلیس شناسایی شد. اما شواهد کافی برای دستگیری او وجود نداشت و پلیس مجبور شد او را آزاد کند. ریجوی توانست در بازجویی‌ها آرامش خود و زندگی ظاهرا عادی خود را حفظ و پلیس را گمراه کند. او به قتل‌های خود ادامه داد تا اینکه در نهایت به ۴۹ مورد قتل محکوم شد و به بیش از ۷۰ قتل اعتراف کرد. تصور می‌شود او بیش از ۹۰ نفر را کشته باشد!

تد باندی (دوباره)

قاتلان سریالی بی رحمی که آزاد شدند

توانایی غیر طبیعی باندی برای فرار از پلیس باعث شد نام او بار دیگر در این لیست قرار گیرد. همان طور که تحقیقات پیش می‌رفت و شمار اجساد بیشتر می‌شد، باندی به یوتا رفت تا در دانشکده حقوق تحصیل کند. پس از ورود او زنان گم می‌شدند. ناپدید شدن زنان در ایالت‌های اطراف مثل آیداهو و کلرادو هم اتفاق می‌افتد که بعد‌ها مشخص شد کار یک دیوانه است.


در سال ۱۹۷۵ پلیس در فولکس واگن بیتل باندی ابزار قتل و تجاوز کشف کرد و توانست بین باندی و تدی که مدت‌ها به دنبالش بودند ارتباط پیدا کند. تد باندی به جرم ربودن یک زن به ۱۵ سال زندان محکوم شد. هرچند پلیس ابزار تجاوز موجود در ماشین او را با زنان گمشده مرتبط می‌دانست. باندی در حالیکه محکومیت آدم ربایی خود را می‌گذراند پلیس مطمئن شد که قاتل نیز هست. او در دادگاه از خودش دفاع کرد، و از آنجا که یک دانشجوی حقوق جذاب و آراسته و خوش صحبت بود می‌خواست وکالتش را خودش بر عهده بگیرد. هیچکس نخواهد فهمید این فرار حساب شده یا اتفاقی بوده در هر صورت باندی بالای پله‌های کتابخانه حقوق بود که فرصت فرار را پیدا کرد. او مدت کوتاهی برای تحقیق درباره مسائل حقوقی برای دفاع از خودش تنها گذاشته شد که پنجره طبقه دوم را باز کرد، به خیابان پرید و فرار کرد. از این لحظه بود که پلیس FBI تعقیب سراسری خود را آغاز کرد و ۱۰۰ هزار دلار جایزه برای دستگیری او تعیین کرد. اما این پایان ماجرا نبود.

آندره چیکاتیلو

قاتلان سریالی بی رحمی که آزاد شدند


آندره چیکاتیلو یا قصاب روستوف یک قاتل سریالی اوکراینی بود که به بیش از ۵۰ نفر تجاوز کرد و آن‌ها را به قتل رساند. او به ۵۲ قتل محکوم شد اگرچه ادعا می‌کرد بیش از ۵۶ نفر را کشته و در سال ۱۹۹۴ به اعدام با گلوله از پشت سر محکوم شد. او سال‌ها با اضطراب، خجالت وحشتناک و ناتوانی جنسی دست و پنجه نرم می‌کرد حتی بعد از اینکه ازدواج کرد.


قصاب روستوف در ایستگاه‌های قطار و سایر مکان‌های عمومی نزدیک جنگل یا مناطق برنامه ریزی شده قربانیان زیبا و جوان خود را فریب می‌داد و آن‌ها را به دام قتل می‌کشاند. آندره اولین قتل خود را در دسامبر ۱۹۷۸ انجام داد و طی آن دختر جوانی را خفه کرد، با چاقو ضربه زد و به او تجاوز کرد. پلیس شواهد زیادی داشت از جمله خون اینکه خون دختر را روی برف‌های بیرون خانه چیکاتیلو پیدا کرد و حتی شاهدی که او را با قربانی در روز قتل دیده بود. اما در نهایت مرد دیگری به نام الکساندر کراوچنکو دستگیر و در سال ۱۹۸۴ اعدام شد.


این اولین بار نبود که چیکاتیلو توانست از دست پلیس فرار کند. در سال ۱۹۸۴ بعد از تقریبا یک دهه قتل در ایستگاه‌های قطار، چیکاتیلو در ایستگاه قطار دستگیر شد در حالی که یک چاقوی بزرگ و لوازم تجاوز را به همراه داشت، پلیس خون او را آزمایش کرد، اما یک اشتباه به خاطر امکانات محدود آزمایش در آن زمان منجر شد خون چیکاتیلو با خون پیدا شده در صحنه‌های قتل تطابق نداشته باشد. پلیس شواهد کافی نداشت بنابراین چاره‌ای نداشت که او را آزاد کند. او شش سال دیگر هم به قتل‌های زنجیره‌ای خود ادامه داد.

جفری دامر

قاتلان سریالی بی رحمی که آزاد شدند


حتی جفری دامر آدمخوار معروف هم یک بار توسط پلیس دستگیر و آزاد شده است. دامر بین سال‌های ۱۹۷۸ تا ۱۹۹۱ هفده مرد را کشت. او به قربانیان خود تجاوز می‌کرد و جنازه آن‌ها را می‌خورد. علاوه بر این از جسد‌ها عکس می‌گرفت و سر آن‌ها را سوراخ می‌کرد تا زامبی‌های زنده ایجاد کند.


جفری دامر تا شب ۲۷ مه ۱۹۹۱ جان چند مرد را گرفته بود. پلیس تماسی درباره یک پسر برهنه آسیایی دریافت کرد که بی هدف در خیابان‌ها سرگردان بوده است. دامر به پسر دارو خورانده و سعی داشت او را به قتل برساند، اما در عوض خوابیده و پسر در خیابان سرگردان شده است. پلیس به محض رسیدن به صحنه تحقیق، بازجویی از شاهدان را آغاز کرد، و دامر پلیس را متقاعد کرد که قربانی ۱۴ ساله درواقع دوست ۱۹ ساله اوست که بیش از حد الکل خورده است. علیرغم اعتراض شاهدان پلیس به دامر و قربانیش اجازه داد بروند. پسر بعدا کشته و نقص عضو شد.

تد باندی

قاتلان سریالی بی رحمی که آزاد شدند


گفتیم که باندی از پنجره طبقه دوم کتابخانه پایین پرید و فرار کرد. او آزاد شد تا دوباره به قتل‌های خود ادامه دهد هرچند آزادی جدید او زیاد طول نکشید و شش روز بعد در کلرادو دستگیر شد. اما باز هم پایان ماجرا نبود. در شب سال نو، پس از مدتی حبس، تد راه فراری از سقف ایجاد کرد به دفتر اصلی زندانبان رسید، کلید‌ها را برداشت و از زندان فرار کرد. او درست از در اصلی فرار کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۱۰ قاتل سریالی بی رحم که آزاد شدند!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..