تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




منطقه ویژه اقتصادی در مرز کوهدشت و رومشکان اجرایی می شود

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، محمدرضا صفی‌خانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان  که در محل سامانه سامد تلفن: ۱۱۱ پاسخگوی هم استانی‌های محترم بود در بخشی از پاسخ‌هایش با بررسی مسائل و مشکلات هم استانی‌های لرستانی گفت : در مورد وضعیت ذوب آهن آذرپاد رومشکان باید گفت که متاسفانه سرمایه گذار این پروژه اهلیت لازم را نداشته و در نتیجه با بررسی انجام شده سرمایه‌گذاری جدید در این پروژه به یکی از پیمانکاران واگذار شده و طرحی برای آن نیز مشخص شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان عنوان کرد: برای سرمایه‌گذار جدید مهلت زمانی مشخصی در نظر گرفته شده و در صورتی که در موعد مقرر به تعهداتش عمل نکند اقدام به استفاده از ظرفیت سرمایه گذار دیگری خواهد شد.

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در کوهدشت

صفی‌خانی در ادامه با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای توسعه شهرستان رومشکان و کوهدشت افزود: با توجه به تصویب منطقه ویژه اقتصادی در مجلس شورای اسلامی، منطقه ویژه اقتصادی در جوار کارخانه کچ کوهدشت و در مرز شهرستان‌های کوهدشت و رومشکان اجرایی خواهد شد که مطمئنا کمک زیادی به توسعه منطقه خواهد کرد.

وی گفت: از سوی دیگر زمین مورد نیاز برای احداث ناحیه صنعتی رومشگان خریداری شده و با ایجاد تمامی امکانات زیرساختی همچون آب، برق و گاز آماده سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

وی در پاسخ به پرسش یکی از هم استانی‌ها در مورد وضعیت قیمت نان در استان نیز بیان کرد: با توجه به مصوبه ستاد آرد و نان استان مقرر شده نان به صورت مشروط با وزن چانه ۱۷۵ گرم و بالا بردن و حفظ کیفیت افزایش قیمت را پیدا کند.

این مسوول عنوان کرد: البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که افزایش قیمت نان به صورت سراسری بوده و  لرستان نیز جز آخرین استانهایی است که اقدام به افزایش قیمت کرده است.

برخورد با هرگونه کم فروشی و تخلف

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان عنوان داشت: با هر گونه‌ کم فروشی و تخلف در حوزه نانوایان به شدت برخورد میشود.

صفی خانی عنوان کرد: انتظار داریم مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص نظارت بر بازار معمولان، افزود: در معمولان نمایندگی نداریم اما در نظر داریم با استفاده از بازرسان افتخاری اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهیم.

این مسوول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات حوزه نظام نرخ‌گذاری در کشور، افزود: متاسفانه یکی از مشکلات موجود کشور نبود نظام‌نرخ گذاری بوده به نحوی که به جز کالاهای اساسی نرخ گذاری مشخص وجود ندارد و فاکتور ملاک و معیار بوده که این امر باید اصلاح شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان ادامه داد: البته با اقدامات صورت گرفته دولت در حال راه اندازی سامانه تجارت بوده تا کالاهایی که تولید داخل هستند و یا از مبادی گمرکی وارد کشور می شوند در مبدا نرخ گذاری صورت گیرد که این امر مطمنا بسیاری از مشکلات را برطرف خواهد کرد.

صفی خانی اظهار داشت: با اقدامات صورت گرفته این سامانه در ماه های آینده برقرار خواهد شد اما با این وجود بازرسان این سازمان از تمام توان خود بر بازار نظارت خواهند کرد

وی گفت: مطمئنا از نظرات، طرح ها و پیشنهادات شهروندان و صاحب نظران در جهت نظارت و ساماندهی بازار استقبال خواهیم کرد.

توزیع گوشت با نرخ دولتی بر اساس سهمیه‌بندی

این مسوول در پاسخ به یکی از هم استانی‌های لرستانی در خصوص پرداخت تسهیلات، افزود: خوشبختانه اکنون دولت اعتبارات خاصی در حوزه اشتغال زایی در بخش‌های مختلف پرداخت می‌کند که این موضوع فرصت مناسبی برای افراد علاقه مند برای ورود به حوزه تولید در حوزه‌های مختلف است و مطمئنا از تمام ظرفیت خود برای حمایت از آنها استفاده خواهد شد.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان همچنین با اشاره به روند توزیع گوشت با نرخ دولتی در سطح استان افزود: اکنون گوشت با نرخ دولتی بر اساس سهمیه‌بندی های صورت گرفته در سطح استان در حال توزیع بوده که با توجه به درخواست‌ها زین پس محل توزیع گوشت با نرخ دولتی به اطلاع مردم خواهد رسید.

لازم به ذکر است ریاست سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان در مدت دو ساعت از طریق سامانه سامد پاسخ گوی سوالات هم استانی های لرستانی در حوزه‌های مرتبط با این سازمان بود.

۴۶




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «منطقه ویژه اقتصادی در مرز کوهدشت و رومشکان اجرایی می شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..