تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چینی‌ها در رویای تقابل با ایران و تکرار نایب قهرمانی/ شاگردان مرد بلژیکی رو در روی جنگجویان آسیا

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، روز نخست مرحله حذفی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات، امروز (یکشنبه) با برگزاری ۳ دیدار پیگیری می‌شود که در حساسترین بازی، شاگردان کارلوس کی روش در تیم ملی فوتبال ایران رو در روی عمان قرار می‌گیرند.

یوز‌های ایرانی (لقب تیم ملی فوتبال ایران) در گروه D با ۷ امتیاز در صدرجدول قرار گرفتند و عمانی‌ها با وجود شانس و ۳ امتیاز جواز حضور در مرحله حذفی مسابقات را بدست آوردند. هدایت سرخ‌ها (لقب تیم ملی عمان) برعهده پیم وربیک هلندی است و از ستاره‌های این تیم می‌توان به خالد الحجری ۲۴ ساله و محسن القصانی ۲۱ ساله اشاره کرد.

در تاریخ جام ملت‌های آسیا، ایران و عمان یک بار در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۴ چین به مصاف هم رفتند که تیم کشورمان با هدایت برانکو مقابل حریف به تساوی ۲-۲ رسید.

در مرحله مقدماتی جام ملت‌ها نیز چهار بار این دو تیم به مصاف هم رفتند. ۲ بار در مقدماتی ۱۹۹۶ که ایران با مربیگری محمد مایلی کهن در تهران و مسقط ۲-۰ و ۲-۱ این تیم را شکست داد و ۲ بار هم در مقدماتی همین جام که بازی در مسقط ۱-۱ مساوی به پایان رسید، اما ایران با کارلوس کیروش در تهران موفق به پیروزی ۲بر ۰ مقابل عمان شد.

این دو تیم ۲ بار هم در بازی دوستانه با هم بازی کردند. یک بار در سال ۲۰۰۱ و یک هفته پیش از آغاز مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۰۲ ایران با میروسلاو بلاژویچ موفق به برد ۵ بر ۲ در ورزشگاه آزادی شد. بار دیگر ایران قبل از سه بازی حماسی آخر خود در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ مقابل عمان قرار گرفت و با کارلوس کی‌روش ۳ بر یک بازنده آن بازی دوستانه شد. تیم عمان یک بار هم ایران را با مربیگری مرحوم پورحیدری در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸ بانگ‌کوک با نتیجه ۴ بر ۲ شکست داد.

برای کسب اطلاعات بیشتر از دیدار تیم‌های ایران و عمان اینجا کلیک کنید.

چینی‌ها در رویای تقابل با ایران و تکرار نایب قهرمانی/ شاگردان مرد بلژیکی رو در روی جنگجویان آسیا

تایلند - چین

در دیگر دیدار امروز (یکشنبه) تیم‌های تایلند و چین رو در رو هم قرار می‌گیرند.  تیم ملی تایلند که هفتمین حضورش در جام ملت‌ها را پشت سر می‌گذارد، در بازی نخست مقابل هند ۴ بر یک شکست خورد که سبب شد تا راجوویچ صربستانی، سرمربی این تیم از سمتش اخراج و به کشورش بازگردد تا سیریساک یودیارتا جایگزین او شود. آن‌ها در بازی دوم مقابل بحرین یک بر صفر به پیروزی رسیدند و در هفته آخر مقابل شاگردان آلبرتو زاکرونی به تساوی یک بر یک دست یافتند تا با کسب ۵ امتیاز به عنوان تیم دوم راهی مرحله حذفی شوند و به مصاف چین قدرتمند بروند.

تایلندی‌ها نخستین بار در سال ۱۹۷۲ گام به این مسابقات گذاشتند و به مقام سومی رسیدند. این تیم در آخرین رنکینگ فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در رده ۱۱۸ قرار دارد و یکی از تیم‌های ضعیف آسیا محسوب می‌شود. شیر‌های جنگی (لقب تیم ملی فوتبال تایلند) پس از ۲ دوره غیبت به آسیا رسیدند و در صدد تکرار مقام سومی شان در جام ملت‌ها ۱۹۷۲ که میزبان بودند، هستند. البته در دوره‌های گذشته، همیشه در مرحله گروهی حذف شدند، اما اکنون به مرحله دوم رسیدند و در صدد خلق شگفتی هستند.

گل‌های تایلندی‌ها در مرحله گروهی را دونگدا، سانگ کراسین و  سیتیفان پوانگچان به ثمر رساندند و  سوفان تانگ سانگ تنها محروم این تیم برای تقابل با چینی‌ها است.

تیم ملی فوتبال چین نیز با هدایت مارچلو لیپی که قهرمانی جام جهانی ۲۰۰۶ را در کارنامه دارد به دنبال درخشش در آسیا است و در این دیدار نیز در تلاش خواهد بود تا مقابل یاران دونگدا به پیروزی برسد و راهی مرحله یک چهارم شود. چینی‌ها در ۲ مسابقه نخست مرحله گروهی برابر قرقیزستان و فیلیپین به برد رسیدند، اما در بازی آخر مقابل کره جنوبی با درخشش سون هیونگ مین شکست خوردند تا در گروه C دوم شوند.

این تیم در جدیدترین رده بندی فیفا در رده ۷۶ قرار دارد و تنها یکبار در جام جهانی شرکت کرده که مربوط به سال ۲۰۰۲ است. اژدها، لقب تیم ملی فوتبال چین است که سبب شده تا هواداران این تیم با این نماد تیم شان را تشویق کنند. چینی‌ها سابقه ۲ نایب قهرمانی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۴ و ۱۹۸۴ را دارند که در سال ۲۰۰۴ با پیروزی مقابل تیم ملی فوتبال کشورمان در نیمه نهایی به فینال رسیدند، اما در بازی پایانی مغلوب ژاپن شدند و حالا امیدوارند تا با شکست تایلند و پیروزی مقابل ایران بتوانند به فینال برسند.

 چینی‌ها در فهرست ۲۳ بازیکن خود هیچ لژیونری ندارند و از ستاره‌های این تیم می‌توان وو لی، ژنگ ژی، یو دابائو، ژائو لین،   لینپنگ ژانگ و ... اشاره کرد.  

چینی‌ها در رویای تقابل با ایران و تکرار نایب قهرمانی/ شاگردان مرد بلژیکی رو در روی جنگجویان آسیا

اردن - ویتنام

تیم ملی فوتبال اردن شگفتی ساز جام هفدهم است. این تیم با هدایت ویتال بورکلمانس بلژیکی عملکرد فوق العاده‌ای داشته و توانسته در گروه B با حضور تیم‌های استرالیا، فلسطین و سوریه با کسب ۷ امتیاز صدرنشین شود و بدون گل خورده به مرحله حذفی مسابقات برسد. این تیم در بازی نخست استرالیا را شکست داد و سپس مقابل سوریه ۲بر صفر پیروز شد و رو در روی فلسطین به تساوی دست یافت تا راهی ۱۶ تیم برتر شود.  

در جدیدترین رده بندی فیفا این تیم در رده ۱۰۹ قرار دارد، اما به طور قطع پس از جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ صعود خوبی خواهند داشت و به جمع دو رقمی‌ها خواهند پیوست. این تیم تاکنون ۴ بار در جام ملت‌ها حضور داشته که بهترین مقام آن‌ها حضور در یک چهارم سال ۲۰۰۴ و ۲۰۱۱ بوده است و به نظر می‌رسد برای تکرار این موفقیت در سال ۲۰۱۹ کار سختی نداشته باشند، زیرا ویتنام در مرحله گروهی بازی‌های سختی را پشت سر گذاشته و خسته‌تر از اردن است.

ستاره این تیم موسی التماری ۲۱ ساله است که در باشگاه آپوئل نیکوزیای قبرس بازی می‌کند و عملکرد درخشانی در بازی‌های جام ملت‌ها داشت. از عامر شفیع،   اناس بنی یاسین و  بها عبدالرحمن به عنوان دیگر ستاره‌های این تیم یاد می‌شود. اردن و ویتنام برای کسب جواز حضور در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹، ۲ بار برابر هم بازی کردند که یک تساوی یک بر یک و یک تساوی بدون گل، حاصل کار آن‌ها بوده است.

تیم ملی ویتنام نیز در گروه D همگروه ایران بود و با ۲ شکست ۳ بر ۲ مقابل عراق و ۲ بر صفر رو در روی ایران، امیدی برای صعود به مرحله حذفی نداشت، اما برد دو بر صفر رو در روی یمن و ۲ کارت زرد کمتر نسبت به لبنانی‌ها جواز حضور در جمع ۱۶ تیم را کسب کردند و در یک بازی سخت باید مقابل لبنان قرار بگیرند.  

تیم ملی فوتبال ویتنام رتبه ۱۰۰ رنکینگ فیفا را در اختیار دارد و هدایت این تیم بر عهده  پارک هانگ سئو کره‌ای و شعار این تیم جنگجویان ستاره طلایی است.

ویتنامی‌ها در ماه دسامبر و در آستانه جام ملت‌ها، ۶ دیدار دوستانه برگزار کرد که از این ۶ مسابقه، چهار پیروزی و ۲ تساوی کسب کرده است و تمام بازیکنان این تیم به جز دروازه بان سوم شان در لیگ کشور خودشان بازی‌ می‌کنند.  ستاره تیم ملی فوتبال ویتنام نوین چانگ فونگ ۲۳ ساله است. او پنجمین فرزند از خانواده ۶ نفره است و فوتبال را از سن پنج سالگی آغاز کرد. فونگ پس از حضور در آکادمی آرسنال و چند تیم ویتنامی از سال ۲۰۱۵عضو تیم ملی شد و در ۴ سال گذشته در ۲۸ بازی کرده و ۶ گل به ثمر رسانده است. ستاره تیم ملی ویتنام در سال ۲۰۱۵ جایزه بهترین بازیکن جوان سال را کسب کرد و اکنون عضو باشگاه هوانگ جیا است.

این بازیکن توانایی بالایی در حفظ توپ و شوتزنی دارد و مدافعان تیم ملی باید به شدت مراقب این بازیکن باشند.

او در تیم ملی زیر ۱۹ و ۲۳ سال ویتنام را دارد و در نخستین بازی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات مقابل عراق پس از اینکه در دقیقه ۴۲ گلزنی کرد، اما نتوانست کامل در زمین حضور یابد، دقیقه ۶۲ جای خود را به‌ها دوک چین داد.

قضاوت این مسابقه برعهده علیرضا فغانی، داور بین المللی فوتبال ایران است که افتخارات زیادی در کارنامه دارد و دومین بازی جام هفدهم را همراه با تیکش قضاوت خواهد کرد.

چینی‌ها در رویای تقابل با ایران و تکرار نایب قهرمانی/ شاگردان مرد بلژیکی رو در روی جنگجویان آسیا

برنامه بازی‌های امروز جام ملت‌های آسیا

اردن - ویتنام/ ساعت ۱۴:۳۰ با قضاوت علیرضا فغانی (ایران)

چین - تایلند/ ساعت ۱۷:۳۰ با قضاوت محمد عبدالله (امارات)

ایران - عمان/ ساعت ۲۰:۳۰ با قضاوت سزار راموس (مکزیک)

بیشتر بخوانید:

۱۲ روز تا تسویه حساب با کی‌روش! / اندکی صبر فینال نزدیک است

ایران ۰ - ۰ عراق / ایرماتوف مانع سومین پیروزی کی روش شد/ یوز‌ها با صدرنشینی به یک هشتم رفتند

کی روش:شاید بعد از قهرمانی در جام ملتهای آسیا در ایران بمانم/ در حال حاضر فقط برای بازی فردا تمرکز می کنیم

انتهای پیام/

پیش بازی روز نخست دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ امارات



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چینی‌ها در رویای تقابل با ایران و تکرار نایب قهرمانی/ شاگردان مرد بلژیکی رو در روی جنگجویان آسیا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..