تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رتبه شانزدهم ایران در تولید مقالات علمی/تحقق۶۰ درصدی مصوبات سند نقشه جامع علمی کشور

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در قم عنوان کرد؛

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:سند نقشه جامع علمی کشور از مهم‌ترین اسناد بوده که ۶۰ درصد مصوبات آن محقق شده است.

رتبه شانزدهم ایران در تولید مقالات علمی/تحقق۶۰ درصدی مصوبات سند نقشه جامع علمی کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حجت‌الاسلام سید سعیدرضا عاملی،دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز در دیدار آیت‌الله سبحانی از مراجع عظام تقلید که در دفتر معظم له برگزار شد، اظهار کرد: ایران در حوزه تولید مقالات علمی در رتبه ۱۶ قرار دارد که حدود ۸۰ هزار عضو هیئت علمی وجود دارد که این تعداد در زمان شاه چهار هزار نفر بوده است.

وی با اشاره به اهمیت موضوع فرهنگ در جامعه افزود: مهم‌ترین کار در حوزه فرهنگ زمانی انجام می‌شود که مردم نسبت به آن دغدغه پیدا کنند و حوزه علمیه به دنبال روش‌های مناسب برای به کار گرفتن ارزش‌های اسلامی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: کتاب‌های اندیشه اسلامی ۱ و ۲ که آیت الله سبحانی تألیف کر‌دند منبع درسی در دانشگاه بوده است، شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۸۸ ستاد قرآنی را تأسیس کرده که پنج وزیر عضو این ستاد هستند.

عاملی با بیان اینکه با شکل گیری دولت الکترونیکی شفافیت اداری بالا رفته است، خاطرنشان کرد: شبکه ملی اطلاعات فضایی ایجاد کرده است که اگر تحریم اینترنتی شویم سیستم اداری ما متخلف محسوب نمی‌شود.

وی با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه علم و فرهنگ وظایف مهمی دارد، ادامه داد: در حوزه علم، اسناد ارزشمندی تصویب شده که سند نقشه جامع علمی کشور از مهم‌ترین اسناد بوده که ۶۰ درصد مصوبات آن محقق شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین سند‌های جامع و تأسیس مؤسسات مختلف است، گفت: اسناد مربوط به هوافضا، نانو تگنولوژی، بایو تکنولوژی و ... از مصوبات این شورا است.

عاملی با بیان اینکه برخی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب نرسیده است، تصریح کرد: دلیل اصلی این موضوع کمبود منابع مالی است، مقام معظم رهبری کارکرد این شورا را ترویج ارزش‌های اسلامی در جامعه می‌دانند و مصوبات این شورا الزام آور است.

انتهای پیام/ ش

دیدار دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با آیت‌الله سبحانی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رتبه شانزدهم ایران در تولید مقالات علمی/تحقق۶۰ درصدی مصوبات سند نقشه جامع علمی کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..