تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تقدیر از ۴۰ هنرمند در چهلمین سال پیروزی انقلاب/ «نقطه» تاثیر هنر در زندگی را بیان می‌کند

در نشست خبری پنجمین جشنواره هنر مقاومت مطرح شد؛

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود نجابتی دبیرکل جشنواره هنر مقاومت در نشست خبری این رویداد اظهار کرد: اهداف جشنواره در نشست‌های قبلی تشریح شده است و ما در این نشست می‌گوییم که تا چه حد به این اهداف دست یافته ایم.

تقدیر از ۴۰ هنرمند در چهلمین سال پیروزی انقلاب/ «نقطه» تاثیر هنر در زندگی را بیان می‌کند

وی ضمن اشاره به استقبال چشمگیر هنرمندان از این جشنواره افزود: در این دوره ۲۰ کارگاه آموزشی در تهران و شهرستان‌ها برگزار کردیم که بیشتر آثار تولیدی این کارگاه‌ها به بخش نمایشگاهی راه یافت.

نجابتی ادامه داد: مهمترین هدف در این جشنواره معرفی هنر‌های تجسمی به مردم است، قرار است برنامه تلویزیونی با عنوان «نقطه» و در ۱۶ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای برای این دوره از جشنواره تولید شود.

رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح با بیان اینکه برای برپایی این دوره جشنواره از حمایت سازمان‌های مختلف از جمله بسیج هنرمندان، بسیج صدا و سیما و... بهره‌مند شده ایم، گفت: نمایشگاه پنجمین جشنواره هنر مقاومت روز ۴ بهمن ماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افتتاح و مراسم اختتامیه هم ۲۴ بهمن برگزار می‌شود.

شجاعی:۵۰۹۱ اثر از ۱۴۲۵ هنرمند کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد

 سید مسعود شجاعی طباطبایی دبیر اجرایی جشنواره در ادامه بیان کرد: در این دوره کیفیت آثار متناسب با خواستگاه داوران بود، در مجموع ۵۰۹۱ اثر از ۱۴۲۵ هنرمند کشور به دبیرخانه ارسال شد که طبق آمار، ۱۰۵۹ اثر از ۲۱۶ هنرمند تهرانی،۱۴۸۳ اثر از ۱۰۶ هنرمند استان خراسان شمالی و۳۸۳ اثر از ۱۰۲ هنرمند اصفهانی به عنوان بالاترین تعداد از استان‌های کشور ثبت شد.

تقدیر از ۴۰ هنرمند در چهلمین سال پیروزی انقلاب/ «نقطه» تاثیر هنر در زندگی را بیان می‌کند

وی افزود: در این دوره ده رشته هنری داشتیم که در مراسم اختتامیه ۴ هنرمند در هریک از بخش‌ها تقدیر می‌شوند و در مجموع ۴۰ هنرمند در چهلمین سال پیروزی انقلاب تقدیر خواهند شد.

مدیر مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری در ادامه تعداد آثار راه یافته به بخش نمایشگاهی را تشریح کرد و گفت: در بخش پوستر ۸۴ اثر، نقاشی دیجیتال ۵۱ اثر، تایپوگرافی ۶۷ اثر، عکاسی ۱۱۴ اثر، تصویرسازی ۸۰ اثر کارتون و کاریکاتور ۱۹۸ اثر، طراحی صنعتی ۶۴ اثر و گرافیک متحرک ۶۴ اثر اکران خواهد شد.

در ادامه این مراسم مسیحا ربیعی مسئول تولید برنامه‌های تلویزیونی جشنواره مقاومت در توضیح برنامه «نقطه» بیان کرد:موضوع اصلی این مجموعه برنامه ۱۶ قسمتی طراحی و دیزاین است.

وی افزود: تفاوت برنامه «نقطه» با سایر برنامه‌های تلویزیونی که در حوزه تجسمی تولید شده این است که ما در این برنامه به جای معرفی، به کاربرد هنر در جامعه می‌پردازیم و به مردم نشان می‌دهیم که هنر چه تاثیری در زندگی آن‌ها دارد.

ربیعی ادامه داد: یکی از محور‌های این برنامه هنر محیطی است. زیرا مردم به محض خروج از منزل تا بازگشت مجدد با انواع تابلو‌های تبلیغی و محیطی روبرو می‌شوند که طراحی مناسب این تابلو‌ها تاثیر بسزایی در تقویت ارتباط آن‌ها با هنر‌های تجسمی دارد.

تقدیر از ۴۰ هنرمند در چهلمین سال پیروزی انقلاب/ «نقطه» تاثیر هنر در زندگی را بیان می‌کند

 مسعود نجابتی در ادامه ضمن اشاره به حذف بخش بین الملل از دوره پنجم جشنواره هنر مقاومت گفت: نوسان قیمت دلار و پرداختن به مسائل چهل سالگی انقلاب، ما را از برگزاری این جشنواره به صورت بین المللی بازداشت.

وی در پاسخ به اینکه معیار‌های شما برای انتخاب مفاخر هنر انقلاب چیست، گفت: کسانی مفاخر انقلاب به شمار می‌آیند که هنر و انرژی خود را برای معرفی این بخش صرف کرده و همچنان در مسیر هنر انقلابی فعالیت می‌کنند.

نجابتی در پایان درباره چاپ کتاب از آثار برتر جشنواره بیان کرد: به دلیل شرایط اقتصادی و بالابودن هزینه چاپ، در این دوره چاپ کتاب نخواهیم داشت.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تقدیر از ۴۰ هنرمند در چهلمین سال پیروزی انقلاب/ «نقطه» تاثیر هنر در زندگی را بیان می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..