تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خوانندگان پاپ جشنواره موسیقی فجر مشخص شدند / کنسرت زند وکیلی در مشهد لغو شد

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حوزه موسیقی در این هفته شاهد رویداد‌هایی بود که در ادامه به مهمترین آن‌ها می‌پردازیم.

خوانندگان پاپ جشنواره موسیقی فجر مشخص شدند

در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر، بهنام بانی، شهاب مظفری، امیرعباس گلاب، علیرضا طلیسچی، محسن ابراهیم‌زاده و گروه‌های هفت، پازل و ماکان میزبان علاقه‌مندان موسیقی پاپ هستند.

خوانندگان پاپ جشنواره موسیقی فجر مشخص شدند / کنسرت زندوکیلی در مشهد لغو شد

در این جشنواره سعی شده سلیقه‌های متفاوت در نظر گرفته شود و ترکیبی از خواننده‌های جوان و با سابقه حضور داشته باشند. همچنین قرار است برخی از این اجراها، در دو سانس برگزار شوند.

امسال مرکز همایش‌های برج میلاد، میزبان علاقه‌مندان بخش پاپ جشنواره موسیقی فجر است.

زمان بلیت فروشی جشنواره موسیقی فجر مشخص شد

اواسط هفته آینده، جدول اجرا‌های سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر مشخص و منتشر می‌شود. تأخیر در انتشار جدول اجرای کنسرت‌ها به دلیل تغییرات در برخی برنامه‌ها بود.

 پس از انتشار جدول اجراها، از اواخر هفته بلیت فروشی جشنواره از طریق سایت‌های ایران کنسرت و سی و شش هفتاد انجام می‌شود. همچنین گروه «نوبهار» با دو اجرای بداهه نوازی و گروه نوازی در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر حضور خواهد داشت.

گفتنی است جشنواره موسیقی فجر از ۲۴ تا ۳۰ بهمن ماه به دبیری شاهین فرهت برگزار خواهد شد.

جشن صد سالگی از اخبار تا برگزاری

نشست خبری «جشن صدسالگی هنرستان موسیقی تهران» ساعت ۱۰ صبح شنبه ابتدای هفته در سالن کنفرانس دفتر موسیقی برگزار شد.

احسان آقایی دبیر جشن «صد سالگی تاسیس هنرستان موسیقی» با بیان اینکه ما ارکستری به نام ارکستر سمفونیک هنرستان داریم، گفت: در نظر داریم که این ارکستر، اجرا‌های خوبی در آینده داشته باشد. تک نوازی و دو نوازی نیز بخش دیگری از اجرا است. 

خوانندگان پاپ جشنواره موسیقی فجر مشخص شدند / کنسرت زندوکیلی در مشهد لغو شد

دبیر جشن با بیان اینکه امیدوار است، فیلمبرداری مستند ۴۰ هنرستان موسیقی به پایان برسد و پس از آن وارد مراحل تدوین شویم، بیان کرد: استودیو کارگاه در طراحی هویت بصری جشن کمک شایانی به ما کرد. صد سال آموزش علمی موسیقی در منطقه سابقه نداشته است از این رو باید این جشن را به دید فرصت نگاه کنیم و کمبود بودجه در خصوص حمایت از استادان هنرستان نباید باعث برگزار نشدن جشن شود.

علی تقی پور نویسنده کتاب «صد سالگی هنرستان موسیقی تهران» در ادامه با اشاره به رونمایی از اثر در جشن گفت: در این کتاب روند آموزشی هنرستان، همراه با اسناد خصوصی هنرستان بیان شده است.

وی با بیان اینکه عملکرد، بیوگرافی مدیران، مقاله، مصاحبه با فارغ التحصیلان و اسامی تمام کارکنان و استادان هنرستان در این کتاب موجود است، گفت: از سال ۵۹ تا کنون حدود ۴۰ درصد اطلاعاتی که موجود بود را در کتاب گنجاندم و بقیه اطلاعات در جلد دوم کتاب در سال ۹۹ چاپ خواهد شد. سعی کردیم چالش‌ها و تنش‌های هنرستان با توجه به کمبود اطلاعات را بررسی کنیم چراکه اطلاعات کافی و مستند از آن در دست نیست و هر اتفاقی که در کتاب بیان شده است، با شهادت چند شاهد و به شکل مستند ذکر شده است.

محمد الله یاری مدیر کل دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی هنری معاونت هنری وزارت ارشاد در خصوص امکان تبلیغ جشن رسانه ملی اظهار کرد: ما از امروز موج اصلی تبلیغات را آغاز و تلاش می‌کنیم مصاحبه‌های تفصیلی را پس از جشن در شبکه‌های مختلف سیما پخش کنیم و انجمنی را برای پیوند هنرجویان تشکیل بدهیم.

در پایان مراسم از پوستر «جشن صدسالگی هنرستان موسیقی تهران» رونمایی شد.

عصر پنجشنبه در تالار وحدت اصلی‌ترین جشن صد سالگی هنرستان موسیقی تهران با حضور وزیر ارشاد برگزار شد. محمد اسماعیلی، نوازنده تنبک و سعید ثابت، نوازنده سنتور روی صحنه حاضر شده و به اجرای برنامه پرداختند.

در این جشن، غیراز هنرمندان بزرگ، معاون پارلمانی ارشاد، مرادخانی نماینده شهردار، مسجد جامعی عضو شورای شهر حضور داشتند.

خوانندگان پاپ جشنواره موسیقی فجر مشخص شدند / کنسرت زندوکیلی در مشهد لغو شد

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه روی صحنه آمد و گفت: خوشحالم امروز در جشن صدمین سالگی هنرستان موسیقی خدمت شما هستم. صدسالگی بو و طعمی از جاودانگی دارد و این صدسالگی تقارنی پیدا کرده با چهلمین سالگی انقلاب اسلامی که امید است بوی بلوغ را بیش از گذشته داشته باشد. 

وی افزود: موسیقی به عمر تاریخ ایران راه دارد و جای جای ایران با ترنم موسیقی هم نواست. همچنین موسیقی ایرانی در دامنه وسیعی از طبقات اجتماعی از گذشته تا کنون بوده است. این عمق و دامنه نفوذ موسیقی ایرانی بخشی از موسیقی ایرانی است.

وزیر ارشاد گفت:موسیقی ایرانی به گونه‌ای با کلام همراه بوده است. خوشحالیم امروز صدمین سالگی هنرستان موسیقی ایران را جشن می گیریم.

در ادامه احمد مسجد جامعی، مجتبی حسینی معاون وزیر ارشاد، لوریس چکناواریان، فرهاد فخرالدینی، حسن ریاحی روی صحنه حاضر شدند تا از پرسابقه‌ترین و قدیمی‌ترین اساتید هنرستان موسیقی تقدیر شود.

داوود جعفری، امید نوازنده ویولن سل، احمد حق کردار در رشته آهنگسازی نظام و امیراشرف آریان پور، محمد اسماعیلی نوازنده تنبک، رحمت افشار نوازنده کلارینت و مینا افتاده نوازنده سنتور از جمله هنرجویان قدیمی و اساتیدی بودند که از آن‌ها تقدیر شد. در بخش بعدی برنامه ارکستر بادی تهران به سرپرستی سینا زکایی و رهبری جاوید مجلسی قطعه‌هایی را اجرا کردند.

اجرای ارکستر ملی ایران در تبریز

ارکستر ملی ایران به رهبری و مشاور هنری فریدون شهبازیان و خوانندگی سالار عقیلی در ادامه سفر‌های استانی، راهی شهر تبریز شد.

ارکستر ملی در دو سانس و با استقبال ۳ هزار نفری مخاطبان تبریزی رو به رو بود؛ ایرج شهین باهر شهردار تبریز و سید هادی بهجت تبریزی فرزند استاد شهریار میهمانان ویژه این برنامه بودند.

در این اجرا قطعات «اوورتور آوار»، «تبریز در مه»، «ساغر»، «سبکبال»، «از تنهایی گریه مکن»، «از خون جوانان وطن»، «پرلود جام تهی»، «مرا رها مکن»، «سپید و سیاه»، «به یاد صبا نغمه ترک»، «گلرخ»، «خوشه چین»، «سرود گل»، «ایران و قطعه آذربایجانی آیریلیق» توسط هنرمندان ارکستر نواخته شد.

خوانندگان پاپ جشنواره موسیقی فجر مشخص شدند / کنسرت زندوکیلی در مشهد لغو شد

شهردار تبریز در حاشیه این اجرا در مورد حضور ارکستر ملی ایران در این شهر گفت: تبریز یکی از مراکز فرهنگ و هنر است و شرایط به نحو مطلوب فراهم شد که ارکستر ملی در اینجا حضور داشته باشد. استقبال خوب از این ارکستر نشان از آن دارد که مردم فرهنگ تبریز را دوست دارند.

شهین باهر در مورد اجرای ارکستر ملی افزود: اجرای بسیار خوبی از ارکستر شاهد بودیم و تشویق‌های مدام تماشاگران نشان می داد که از اجرا رضایت داشته اند و شهبازیان از چهره‌های مطرح و یکی از افتخارات موسیقی ایران به شمار می‌روند.

ارکستر ملی با نوای آذربایجان در تهران

کنسرت ارکستر ملی ایران با نام شب موسیقی آذربایجان، شامگاه چهارشنبه ۲۶ دی به رهبری مهمان وحید علیپور و خوانندگی یاشار احمدی و رشید وطن دوست در تالار وحدت برگزار شد. فریدون شهبازیان مشاور هنری این ارکستر بود. فریدون شهبازیان رهبر ارکستر ملی ایران، علی اکبر صفی پور مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی و سید عباس سجادی ترانه سرا، شاعر و کارشناس موسیقی و چند تن از نمایندگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مهمانان این اجرا بودند. بسیاری از حاضران در کنسرت، اهل آذربایجان بودند.

خوانندگان پاپ جشنواره موسیقی فجر مشخص شدند / کنسرت زندوکیلی در مشهد لغو شد

نکته‌ دیگر این بود که تمامی بلیت‌های این اجرا فروخته شده بود. فروخته شدن کنسرت شب موسیقی آذربایجان، نشان از محبوب بودن موسیقی آذربایجان دارد و تمامی قطعات با کلام این کنسرت، به زبان آذری بودند.

خوانندگان پاپ جشنواره موسیقی فجر مشخص شدند / کنسرت زندوکیلی در مشهد لغو شد

«تزگل» «باکی نغمه سی» «باکی نغمه سی» «والس» «ساری گلین» «آریای بالاش» «قرنفیل» «سنده قالماز» «شنلیک رقصی» «آخشام ماهنی» «قایتاغی» «عسگرین نغمه» قطعات مختلفی بود که در این کنسرت اجرا شد.

لغو کنسرت علی زند وکیلی در مشهد

محمد رضا محمدی معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به لغو مجوز کنسرت موسیقی علی زند وکیلی در مشهد اظهار کرد: برای برگزاری این کنسرت بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه‌های مرتبط همدلی و همکاری وجود داشت و هیچ مشکلی با هیچ قسمتی نداشتیم، اما اجرای این کنسرت به دلیل مشکلات فنی لغو شد.

خوانندگان پاپ جشنواره موسیقی فجر مشخص شدند / کنسرت زندوکیلی در مشهد لغو شد

وی با بیان اینکه زمان اجرای این کنسرت به زودی اعلام می‌شود، افزود: هیچ فشاری از هیچ جا در این خصوص بر ما وارد نشده و هیچ تماسی هم گرفته نشده است. برای نخستین بار همه پای کار بودند، ولی اشکالی پیش آمده که صلاح دانستیم این کنسرت در آینده نزدیک برگزار شود.

آوای بیداری در لرستان سر داده شد

مراسم افتتاحیه جشنواره سرود‌های حماسی و آوا‌های انقلابی بسیج «آوای بیداری» صبح سه‌شنبه ۲۵ دی‌ماه، با قرائت آیاتی از قرآن کریم و اجرای زنده سرود ملی، در حوزه هنری خرم‌آباد برگزار شد.

خوانندگان پاپ جشنواره موسیقی فجر مشخص شدند / کنسرت زندوکیلی در مشهد لغو شد

آیت‌الله سید احمد میرعمادی امام جمعه خرم‌آباد و نماینده‌ ولی فقیه در استان لرستان، سرهنگ حجت‌الله ناصری‌پور مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سرهنگ علی‌حسین پازدار معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع)، محمد گلریز، هادی آرزم، اسفندیار قره‌باغی، جمشید جم، بابک رضایی و جمعی از مسئولان و هنرمندان موسیقی نواحی کشور در این مراسم حضور داشتند.

در این دوره جشنواره آوای بیداری گروه‌های مختلفی از سراسر ایران حضور داشتند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از موسیقی ایران



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خوانندگان پاپ جشنواره موسیقی فجر مشخص شدند / کنسرت زند وکیلی در مشهد لغو شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..