تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گوگل توسعه دهندگان اندروید را مجبور به ساخت نرم افزار‌های ۶۴ بیتی می‌کند!

گوگل توسعه دهندگان اندروید را مجبور به ساخت نرم افزار‌های ۶۴ بیتی می‌کند!به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با پیشرفت فناوری در عرصه تلفن همراه، حتی مدل‌های ارزان قیمت و پایین‌رده دارای پردازنده‌های چند هسته‌ای و چند گیگابایت حافظه رم هستند. مدل‌های جدید تلفن همراه نسبت به پیشینیان خود بسیار کارآمدتر ساخته شده و قدرت پردازش بالایی دارند، به همین دلیل گوگل برنامه دارد تا سیستم عامل اندروید را به طور اختصاصی برای برنامه‌های ۶۴ بیتی عرضه کند. مدیران گوگل فکر می‌کنند سخت افزار تلفن‌های هوشمند به قدرت مورد نیاز رسیده اند و زمان آن رسیده که برنامه‌های ۳۲ بیتی را کنار بگذارند و به سمت ۶۴ بیتی کردن تمام برنامه‌ها پیش بروند.

با توجه به این نکته که هرساله حدود ۸۰ درصد از تلفن‌های تولید شده با سیستم عامل اندروید به بازار عرضه می‌شوند، به نظر می‌رسد شرکت‌های مختلف نرم افزاری باید به سمت تولید نرم افزار‌های ۶۴ بیتی روی بیاورند که این کار در نهایت به نفع مصرف کنندگان است، همانطور که می‌دانید برنامه‌های ۶۴ بیتی بهتر از منابع سخت افزاری تلفن هوشمند بهره می‌برند و این موجب بالارفتن سرعت و کارایی این نرم افزار‌ها می‌شود.

البته گوگل در سال ۲۰۱۷ به این انتقال اشاره کرده بود و به همین دلیل این خبر جدیدی برای توسعه دهندگان اندروید نخواهد بود. گوگل در بلاگ خود یک سری مطالب آموزشی قرار داده تا راهنمای شرکت‌های نرم افزاری باشد و از مشکلات احتمالی که در این تغییر و انتقال بوجود می‌آید جلوگیری شود.

گوگل توسعه دهندگان اندروید را مجبور به ساخت نرم افزار‌های ۶۴ بیتی می‌کند!

بر اساس زمان بندی که گوگل منتشر کرده، از اول آگوست ۲۰۱۹ (۱۰ مرداد ۹۸) تمامی نرم افزار‌های جدیدی که به گوگل پلی اضافه می‌شوند باید یک نسخه ۶۴ بیتی داشته باشند. همچنین نرم افزار‌های قدیمی که به روزرسانی‌های جدیدی دریافت می‌کنند، در نسخه آپدیت باید یک نسخه ۶۴ بیتی از نرم افزار موجود باشد. این قانون شامل نرم افزار‌هایی که یک بار تولید شده و هیچ به روزرسانی دریافت نمی‌کنند، نمی‌شود.

شرکت گوگل تا دوسال دیگر از نرم افزار‌ها و بازی‌های ۳۲ بیتی گوگل پلی پشتیبانی خواهد کرد. طبق زمان بندی منتشر شده از طرف این شرکت، گوگل در آگوست ۲۰۲۱ تمام اپ‌ها و بازی‌هایی که نسخه ۶۴ بیتی نداشته باشند را حذف خواهد کرد. البته این التزام برای دستگاه‌هایی که از سیستم عامل Wear OS (سیستم عاملی که برای گجت‌های پوشیدنی اندرویدی مانند ساعت هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد) و اندروید تی‌وی‌هایی که از ساختار ۶۴ بیتی پشتیبانی نمی‌کنند، اعمال نمی‌شود.

گوگل توسعه دهندگان اندروید را مجبور به ساخت نرم افزار‌های ۶۴ بیتی می‌کند!

بنابراین آگوست ۲۰۲۱ را می‌توان روز پایان عصر نرم افزار‌های ۳۲ بیتی نامید. به نظر می‌رسد گوگل می‌خواهد کیفیت و کارایی اندروید را افزایش دهد. رقیب اندروید یعنی iOS برای تلفن‌های اپل تولید می‌شوند که همیشه از سخت افزار بالایی بهره می‌برند، به همین دلیل عملکرد بالا iOS همواره سایه‌ای سنگین بر اندروید بوده است. از طرفی اندروید برای رنج‌های مختلف تلفن همراه از مدل‌های صد دلاری تا دو هزار دلاری پشتیبانی می‌کند که گاهی عملکرد آن در مدل‌های پایین-رده مورد نقد قرار می‌گیرد. با این کار سطح کیفی عملکر این سیستم عامل به طور کلی افزایش پیدا می‌کند و نقد‌های موجود نسبت به این سیستم عامل از بین می‌رود.

گزارش از عبدالله مطیع

بیشتر بخوانید: جمع بندی نمایشگاه CES 2019 | معرفی بهترین محصولات در ۱۴ بخش متفاوت +تصاویر 

انتهای پیام/

توسعه برنامه‌های ۳۲ بیتی متوقف خواهد شد!



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گوگل توسعه دهندگان اندروید را مجبور به ساخت نرم افزار‌های ۶۴ بیتی می‌کند!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..