تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شباهت شگفت‌انگیز فرزند شهید قشقایی به پدرش/ عکس

مراسم نکوداشت شهید حسین قشقایی، شامگاه شنبه ۲۹ دی با حضور خانواده این شهید، مقامات و چهره‌های سیاسی و همچنین هنرمندان عرصه تئاتر و دوستان و همکاران شهید قشقایی در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که اجرای آن بر عهده حسین مسافرآستانه بود، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷ با ویژگی‌های متمایز و متفاوتی تعریف می‌شود، عنوان کرد: «یکی از این ویژگی‌ها حضور اقشار وسیع و طبقات مختلف اجتماعی در انقلاب اسلامی ایران بود. یکی دیگر از ویژگی‌ها این بود که اهالی فرهنگ، هنر و رسانه فعال و حضوری متمایز داشتند. مطبوعات با فعالیت و در برخی مواقع سکوتی که می‌کرد بسیار تأثیرگذار بود. سرودها و موسیقی‌های انقلابی در ایجاد شور مردمی و حماسی تأثیرگذار بودند، در حوزه شعر و ادبیات نیز شعارهای مردم رگه‌هایی از شعر را در خود داشتند.»

او ادامه داد: «در حوزه هنرهای تجسمی نیز عکاسی مقطع انقلاب سهم قابل توجهی از ثبت انقلاب را بر عهده داشت و عکاسان این حماسه دینی و ملی را ثبت کردند. نقاشان نیز در سبک های سنتی، سقاخانه‌ای و مدرن به ثبت انقلاب پرداختند. در حوزه هنرهای نمایشی هم شاهد اجرای تئاتر و نمایش‌های سیاسی و اجتماعی بودیم که برخی مواقع در مراکز رسمی و در اکثر اوقات در مراکز غیر رسمی عرضه می‌شدند.»

شباهت فرزند حسین قشقایی به پدرش، باعث شگفتی حاضران در این مراسم شده بود

وزیر ارشاد تأکید کرد: «انقلاب بزرگ ملت ایران نمی‌تواند بدون نقش هنرمندان روایت شود. ما بسیار نیازمند این نکته هستیم که بدانیم هنرمندان در این آفرینش و رستاخیز ملی چگونه نقش داشتند. به نظر می‌آید خیلی از بخش‌های این روایت و تصویر ناخوانده مانده است. نیازمندیم انقلاب اسلامی ۵۷ را که وارد ۴۰ سالگی شده بیشتر بشناسیم. شهید قشقایی یکی از خیل عظیم هنرمندان بود که در این اتفاق بزرگ سهیم بود.»

در این بخش از مراسم، کلیپی درباره شهید حسین قشقایی پخش شد که طی آن همکاران و دوستان این شهید درباره فعالیت‌های تئاتری او سخن گفتند.

سپس قطب‌الدین صادقی با بیان اینکه شهید قشقایی جزو آن دسته از هنرمندانی است که خوشبختی برای‌شان معنای اجتماعی دارد و خودشان را با اجتماع گره می‌زنند، اظهار کرد: «پرومته شخصیت اسطوره‌ای یونان باستان بود که نمونه ایثار و از خودگذشتگی برای جامعه بود. ایثار و از جان گذشتگی بدون ذره‌ای توقع ویژگی‌های پرومته‌های جوامع مختلف است و به نظر من شهید قشقایی شخصیتی عادی نیست زیرا بعضی شخصیت‌ها تبدیل به نماد می‌شوند.»

او تأکید کرد: «نسل جوان نیاز دارد تا با شخصیت‌های جدی و ایثارگری مثل شهید قشقایی آشنا شود. امیدوارم افرادی اینگونه در این زمان نیز بیایند و به ما یادآوری کنند که خوشبختی‌های‌مان فردی نیست.»

سپس حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، امام جمعه تهران با بیان اینکه نگاه به جامعه و مردم از آموزه‌های دینی است، اظهار کرد: «به تعبیر علامه طباطبایی، اسلام در بین همه مکاتب نگاه ویژه‌ای به جامعه انسانی داشته است. هنرمندان با آنچه خلق می‌کنند مسیر رسیدن جامعه به معرفت، معنویت و عدالت گرایی را سهل می‌کنند و این رسالت خطیری است که رسالت انبیای الهی بوده است.»

او تاکید کرد: «شهدا همه هستی خود را برای جامعه انسانی که در آن حضور دارند تقدیم می‌کنند و چون این ایثار بالاترین عمل صالح است، بالاترین نقش را برای جایگاه آن شهید و تعالی جامعه ایفا می‌کند. کسانی که در این مسیر قدم بر می‌دارند بخصوص اهالی قلم، علم و هنر نقش مؤثری در تعالی و تکامل جامعه ایفا می‌کنند. این انسان‌ها اگر این گام را عالمانه بردارند گامی در قامت شهدا برداشته‌اند و این قدم انسان ساز است و لذا می‌تواند از کار شهدا ارزشمندتر باشد. اهالی هنر عادل و خادم انسان و جامعه باشند.»

در ادامه با حضور حجت الاسلام ابوترابی فرد امام جمعه تهران، طیبه سیاوشی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلام، سردار دهقان مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانواده شهید قشقایی، از نمایشنامه «ماناترین لحظه‌های قشقایی» درباره شهید حسین قشقایی که توسط ندا ثابتی نوشته شده است، رونمایی شد.

در بخش پایانی این مراسم نیز حسین قشقایی، فرزند شهید قشقایی در سخنانی تاکید کرد: «حرکت‌هایی این‌گونه به عنوان یادواره شهیدان، به نوعی زمینه‌ساز ظهور و حضور هنرمندان انقلاب و متعهد در عرصه هنر کشور است. خلاء این هنرمندان به شدت احساس می‌شود.»

در پایان این مراسم نیز هدایایی از سوی وزیر ارشاد و نهادهای دیگر به خانواده شهید قشقایی اهدا شد.

حجت الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حمید شاه آبادی، معاون صدای جمهوری اسلامی ایران، سیدمجتبی حسینی، معاون هنری وزیر ارشاد، سیدمرتضی حسینی، مدیرکل امور هنری بنیاد شهید، مجید رجبی معمار، مدیرعامل خانه هنرمندان، شهرام گیل‌آبادی مدیرعامل خانه تئاتر، اصغر همت، داود فتحعلی‌بیگی، اسماعیل خلج، محمود فرهنگ، آرش دادگر، محمود عزیزی، نصرالله قادری، مریم معترف، داود دانشور، یدالله وفاداری، تاجبخش فناییان، حسین فرخی و شکرخدا گودرزی از جمله حاضران در این مراسم بودند.

۵۷۵۷




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شباهت شگفت‌انگیز فرزند شهید قشقایی به پدرش/ عکس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..