تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برگزاری دومین نشست گفتمانی عصر انقلاب اسلامی با موضوع ایران و آمریکا چالش‌ها و تهدید‌ها

برگزاری دومین نشست گفتمانی عصر انقلاب اسلامی با موضوع ایران و آمریکا چالش‌ها و تهدید‌هابه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،فؤاد ایزدی عضو هیئت علمی دانشکده مطالعات جهان و دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در دومین نشست گفتمانی عصر انقلاب اسلامی با موضوع ایران و آمریکا چالش‌ها و تهدید‌ها گفت: ایران و آمریکا یکی از مطرح‌ترین مباحث رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی هایشان است.

وی با اشاره به اینکه چرا باید با وجود مشکلات کشور از جمله تورم و فقر و بیکاری، آمریکا را مطالعه کرد، افزود: آمریکا کشور بزرگ، پهناور و با جمعیتی چند برابر ایران است که نقاط مثبت و منفی را در خود گنجانده است که در جهان تاثیر گذار است.

عضو هیئت علمی دانشکده مطالعات جهان و دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با بیان اینکه حضور فکری و فرهنگی آمریکا در کشور ما کم نیست، ادامه داد: یکی از نشانه‌های تاثیر گذاری فرهنگی آمریکا در کشور ما کتاب‌های دانشگاهی است که یا ترجمه متون آمریکایی و غربی است و یا نویسنده کتاب متاثر از متون غربی است.

ایزدی با تاکید بر اینکه باید از نقاط مثبت آمریکا استفاده کرد و از نقاط منفی آن درس عبرت گرفت، گفت: تاثیر گذاری آمریکا در حوزه‌های علمی و صنعتی در ما قوی نیست، اما در حوزه فرهنگ مضر با تاثیر گذاری زیادی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه آمریکا را به دو علت حضور فکری فرهنگی و مباحث سیاسی باید مطالعه کرد، افزود: رابطه ایران و آمریکا تا زمانی که ساختار فعلی جمهوری اسلامی باشد، حل نمی‌شود.

عضو هیئت علمی دانشکده مطالعات جهان و دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران ادامه داد: برجام یعنی بده و بستان، زمانی که در برجام امتیاز دادیم و به نتیجه‌ای نرسیدیم دلیلش این بود که آمریکا بده را کار ندارد و بستان مد نظر اوست.

ایزدی گفت: در برجام آمریکا دنبال امتیازات بیشتر بود و با خروج خود از آن سعی داشت تا از طریق فشار‌هایی مثل تحریم‌ها کاری کند تا ایران تسلیم و خواهان مذاکره شود.

وی افزود: اصلاح مسیر زمانی صورت می‌گیرد تاعموم مردم متوجه شوند که مشکلات از آمریکاست و بدست آمریکا حل نمی‌شود.

انتهای پیام//ف. ش




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برگزاری دومین نشست گفتمانی عصر انقلاب اسلامی با موضوع ایران و آمریکا چالش‌ها و تهدید‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..