تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهترین راهکار اسلام برای رفع اختلاف طبقاتی در جامعه تحکیم روابط خانوادگی است

ساعت: 20:04 منتشر شده در مورخ: 1397/10/29 شناسه خبر: 1450611

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر رفع اختلافات طبقاتی در جامعه گفت: بهترین راهکار اسلام برای رفع اختلاف طبقاتی در جامعه تحکیم روابط خانوادگی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; حجت‌الاسلام محمد حاج‌ابوالقاسم دولابی امروز در جلسه تفسیر موضوعی قرآن کریم با عنوان سبک زندگی اسلامی با بیان اینکه برخی مشکلاتی که جوامع بشری با آن دست و پنجه نرم می کنند، مسئله اختلاف طبقاتی است، اظهار کرد: معمولا فاصله بین غنی و فقیر در جوامع مختلف منجر به یک شکاف بین طبقات مختلف می شود، که ناامنی از جمله مهمترین آسیبها است.

وی تاکید کرد: به خاطر مشکلات اقتصادی این قشر آسیب پذیر در جوامع مختلف توانایی ادامه زندگی را ندارند، اگر در بین اینها عوامل تعیین کننده دینی وجود نداشته باشد، طبیعتا به جرم و جنایت دست می‌زنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری آسیب فرهنگی را دیگر آسیب جوامع بشری دانست و تصریح کرد: ثروتمندان دنبال اشرافی گری و مانور تشریفات خواهند داد و این باعث می شود که جامعه دچار عقده های فروخورده و احساس حقارت در قشر ضعیف می شود، که باعث از بین رفتن کرامت انسان می گردد.

وی افزود: برای حل اختلاف طبقاتی الگوهای مختلفی در جوامع بشری هست، راهکار و الگوی غرب برای این موضوع گرفتن پول از ثروتمندان و دادن آن به فقرا در قالب های مختلف است.

حجت‌الاسلام دولابی خاطرنشان کرد: این الگو آسیب های جدی در فرهنگ جامعه ایجاد میکند و در نهایت نتیجه مثبتی که باید را به دست نخواهد آورد، وقتی که مالیات را به زور دولت از وی می گیرد یک بدبینی در او نسبت به حاکمیت و قشر مستضعف به وجود می آید.

وی گفت: در جامعه اسلامی برای حل این مشکل یک راه حل اساسی و اسلامی وجود دارد و آنهم تحکیم روابط خانوادگی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در الگوی سالمی انسان ها تنها نیستند، انسان با مجموعه خانواده اعم از فامیل درجه یک و دو یک جمع یکپارچه به کمک هم می آیند و در مشکلات دست همدیگر را می گیرند.

وی افزود: باورهای دینی و ارزش های اسلامی همه را در یک خانواده مکلف می نماید که به اطرافیانش رسیدگی و توجه ویژه داشته باشد.

حجت‌الاسلام دولابی تصریح کرد: خمس و زکات در اسلام به عنوان مالیات اسلامی است، معتقدم مالیات فعلی که دولت دریافت می نماید از نگاه اسلام همه راه حل این مشکلات نیست.

وی بیان کرد: در برخی از شهرهای بزرگ ایران که از موضوع روابط خویشاوندی آنچنان بهره ای نمی برند و کمرنگ است، متاسفانه دچار آسیب های جدی زیادی شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اغلب این آسیب های اجتماعی موجود در ایران اگر به اصل ارتباط و استحکام روابط خویشاوندی عمل می گردید، برطرف می شد.

وی اظهار داشت: اینجا باید برنامه ریزان و مسئولان متولی امور موظف هستند نسبت به نهادینه کردن تحکیم روابط خانوادگی برنامه ریزی بکنند.

وی تاکید کرد: خدای متعال برای گسترده شدن این ارتباطات خانوادگی، رفت و آمد با فامیل های سببی را هم به این مراودات افزوده است.

حجت‌الاسلام دولابی گفت: داشتن ارتباط معنوی با اهل بیت عصمت و طهارت موجب می‌شود که انسان مسیر زندگی خود را گم نکند، لذا باید همواره این احترام و تکریم وجود داشته باشد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهترین راهکار اسلام برای رفع اختلاف طبقاتی در جامعه تحکیم روابط خانوادگی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..