تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تولید "جی تی پی پی" و کود اوره &

ساعت: 17:35 منتشر شده در مورخ: 1397/10/29 شناسه خبر: 1450505

معاون پیشین وزیر نفت درباره علل اجرایی نشدن طرح های جی تی پی پی و کود اوره و آمونیاک در مجتمع پتروشیمی خراسان گفت: آب بر بودن طرح جی تی پی پی همچنین تولید مازاد کود اوره آمونیاک در کشور، عوامل عدم پذیرش سهامداران این مجتمع برای اجرای آنها در مجتمع پتروشیمی خراسان بوده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، اصغر ابراهیمی اصل، معاون پیشین وزارت نفت در جمع اعضای مجمع ادوار استانداران خراسان در این باره اظهار کرد: سال ها قبل از اجرای طرح جی تی پی پی برای تبدیل گاز به محصول پلی پرو پیلن در واحدهای پتروشیمی کشور تعریف شد.

ابراهیمی اصل افزود: آب بر بودن این طرح همچنین هزینه تولید بالای آن از مهمترین معایب این طرح بود که دولت تصمیم گرفت اجرای این طرح فقط در واحدهای پتروشیمی کنار دریا اجرایی شود.

وی در ادامه عنوان کرد: پس از طرح جی تی پی پی، دانش تولید پی پی از پروپان با روش پی دی اچ در واحدهای پتروشیمی به عرصه بین الملل پا گذاشت که کم آب بر و کم هزینه بر بود.

وی گفت: وزارت نفت نیز اجرای این طرح را در برخی از پتروشیمی ها از جمله واحد عسلویه در دستور کار قرار داد.

ابراهیمی اصل در ادامه به مجتمع پتروشیمی خراسان اشاره و بیان کرد: سال ها قبل در راستای انجام طرح توسعه برای این مجتمع، اجرای طرح جی تی پی پی برای این مجتمع تعریف و کلنگ آن با حضور رئیس جمهور بر زمین زده شد، با این وجود، پس از مدتی به علت پر آب طلب بودن این طرح و هزینه تولید بالای آن، اجرای طرح از دستور کار خارج شد.

وی افزود: پس از آن در راستای انجام طرح توسعه این مجتمع، اجرای طرح تولید کود اوره آمونیاک برای این مجتمع تعریف شد، درحالیکه کشور با مازاد تولید این محصول در کشور مواجه بود که البته این مازاد تولید به خارج از کشور صادر می شود.

وی تصریح کرد: سهامداران مجتمع پتروشیمی خراسان به علت پر آب طلب بودن و هزینه تولید بالای طرح جی تی پی پی همچنین به علت تولید مازاد محصول کود اوره و آمونیاک در کشور، اجرای این دو طرح در این مجتمع را نپذیرفتند درحالیکه به طور مستمر نمایندگان استان در مجلس برای اجرای این طرح ها در این مجتمع به استانداران خراسان شمالی و سهامداران این مجتمع فشار وارد کرده اند.

معاون پیشین وزیر نفت در ادامه بهترین گزینه برای اجرای طرح توسعه ای در مجتمع پتروشیمی خراسان که در استانی مرزی واقع است را راه اندازی صنایع پایین دستی پتروشیمی، نفت و گاز در این مجتمع اعلام کرد.

ابراهیمی اصل گفت: مسئولان ذی ربط باید برای این مجتمع، پروژه هایی در زمینه راه اندازی صنایع پایین دستی مرتبط با این مجتمع را تعریف و نسبت به جذب سرمایه به خصوص نقدینگی های سرگردان در کشور اقدام کنند چون راه اندازی این صنایع کم آب طلب، اشتغالزا و دارای ارزش افزوده هستند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تولید "جی تی پی پی" و کود اوره &»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..