تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ارسال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی

با استفاده از کپسول فضایی اسپیس ایکس محقق شد؛

اکنون دو فضانورد داوطلب ناسا در حال طی دوره‌های آموزشی برای یادگیری کار با تجهیزات و وسایل به کاررفته در کپسول فضایی اسپیس ایکس هستند.

از سال ۲۰۱۱ میلادی که ناسا، شاتل‌های فضایی را در ارسال و بازگرداندن فضانوردان بازنشسته اعلام کرد، تنها وسیله رفت و آمد به ایستگاه فضایی استفاده از کپسول فضایی سایوز کشور روسیه و پرتاب کپسول از خاک کشور قزاقستان و ایستگاه زمینی بایکونور بوده است.

مقام‌های آمریکایی برای کاهش وابستگی به روس‌ها در پروژه‌های فضایی در سال‌های اخیر سرمایه گذاری‌های فراوان برای ساخت نسل جدید کپسول‌های فضایی انجام داده اند که بتواند به حمل و نقل محموله‌های مختلف و فضانوردان به ایستگاه فضایی و بازگرداندن آن‌ها به زمین بپردازد.


دو شرکت اپیس ایکس و بوئینگ از جمله اصلی‌ترین پیمانکاران پروژه‌های ناسا هستند، شرکت اسپیس ایکس در طول پنج سال گذشته در پروژه‌های ارسال محموله‌های خوراک و تجهیزات علمی به ایستگاه فضایی بین المللی موفق بوده است و حال ارزشمند‌ترین محموله یعنی فضانوردان را به فضا ارسال خواهد کرد.

دو فضانورد آمریکایی ناسا به نام‌های Bob Behnken و Doug Hurley هر دو سابقه خلبانی و هدایت شاتل فضایی را برعهده داشته و اعلام کرده اند سفینه‌های فضایی ساخت شرکت‌های مختلف دنیا با وجود انواع تفاوت ها، اما در اصل شباهت‌های فراوانی به یکدیگر دارند و راندن سفینه فضایی و هدایت آن کار آسانی برای علاقه‌مندان است.


در ساخت کپسول فضایی اژد‌های شرکت اسپیس ایکس از جدیدترین فناوری‌ها ازجمله فناوری صفحه‌های لمسی استفاده شده است تا سبب افزایش توان حرکت و قابلیت عملکردی فضانوردان شود.

ماموریت پرتاب کپسول فضایی سرنشین داراسپیس ایکس به ایستگاه فضایی بین المللی DM-۲ نام دارد و بنا بر برآورد‌ها این پرتاب در ماه ژوئن سال جاری میلادی انجام می‌شود، هرچند که اسپیس ایکس باید پیش از آن یک ماموریت بدون سرنشین برای حمل محموله‌های فضایی به ایستگاه بین المللی انجام می‌داد که این ماموریت با موفقیت درتاریخ ۱۷ ماه ژانویه انجام شد.


مقام‌های ناسا اعلام کرده اند سلامت و ایمنی فضانوردان اهمیت فراوان دارد و به بررسی دقیق اجزا و نحوه عملکرد کپسول فضایی اژد‌ها پرداخته اند.

کارشناسان امیدوار هستند پرتاب فضانوردان به ایستگاه فضایی با استفاده از کپسول اژد‌ها موفقیت آمیز باشد.

منبع: theverge

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ارسال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..