تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حفاظت از منابع طبیعی اولویت هزاره سوم خواهد بود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان کرمان، مهدی رجبی زاده روز شنبه در جلسه ای با حضور مدیران روابط عمومی صنایع و معادن بزرگ استان کرمان با موضوع نحوه مشارکت در حفظ و توسعه عرصه های منابع طبیعی بیان کرد: حضور معین های اقتصادی در استان کرمان اتفاق خوبی است. 
وی ادامه داد: منابع طبیعی استان کرمان در زمینه حفاظت از منابع با ۱۲ شرکت و معین اقتصادی استان در راستای حفاظت از منابع تفاهم نامه امضا کرده است. 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان ادامه داد: میانگین زمان اجرای تفاهم نامه ها پنج سال است و این شرکت ها تعهد کرده اند ۵۹ هزار و ۸۰ هکتار بیابانزدایی در این استان انجام دهند. 
وی افزود: سال گذشته نیز حدود ۲ هزار هکتار از اراضی استان کرمان به کمک معین های اقتصادی اقداماتی چون نهال کاری و بذر کاری انجام شد. 
رجبی زاده تاکید کرد: کارهایی که در کرمان توسط معین های اقتصادی انجام می شود بی نظیر است. 
وی افزود: یکی از مشکلات ما رسانه ای نکردن اقدامات انجام شده در حوزه حفاظت از منابع طبیعی است. 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: مبنای فعالیت بشر بر توسعه استوار است و مشکلاتی چون بیابانزایی کمبود آب و تغیبیر اقلیم در هزاره سوم حیات بشر را تهدید می کند که اگر بشر اینها را مدیریت نکند کره زمین از بین می رود. 
وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های اصلی دنیا حفظ محیط زیست است تاکید کرد: ایران کشور خشک و نیمه خشک است و بارندگی میانگین استان کرمان ۱۴۹ بوده که اکنون این مقدار به ۱۲۵میلی متر رسیده است. 
وی کشور ایران را از نظر آبی ورشکسته دانست و گفت: اکنون ۹۰ درصد منابع آب زیرزمینی استان کرمان حدود ۹۰ میلیارد متر مکعب آب مصرف شده است. 
رجبی زاده اظهار داشت: اکنون زمان بارندگی ها کم و شدت آنها زیاد شده لذا باید خودمان را با این وضعیت سازگار کنیم. 
وی بیان کرد: زمان، امکانات و اعتبارات برای اجرای طرح های منابع طبیعی اندک است. 

۴۶




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حفاظت از منابع طبیعی اولویت هزاره سوم خواهد بود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..