تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




محصولات هیوندای و کیا به دلیل احتمال آتش‌ سوزی فراخوان شدند

محصولات هیوندای و کیا در خطر آتش‌سوزی!به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از انتشار اخباری مبنی بر آتش‌سوزی چند دستگاه از خودرو‌های کیا و هیوندای، این دو شرکت قرار است میلیون‌ها خودروی فروخته شده خود را برای اعمال تغییرات فرخوان کنند.

شرکت کیا در این ‎‌باره ۱ میلیون و ۶۷۷ هزار و ۶۴۰ دستگاه خودرو را در «کمپین بهبودی» خود برای عیب‌یابی فراخوان کرده است. این خودرو‌ها ۹۳۹ هزار و ۶۵۵ دستگاه اپتیما، ۴۲۴ هزار و ۶۶۲ دستگاه سورنتو و ۳۱۲ هزار و ۳۲۳ دستگاه اسپرتیج ۲.۰ لیتری توربو و ۲.۴ لیتری GDI را شامل می‌شوند. خودرو‌های نام‌برده شامل مدل‌های تولید شده بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ می‌شوند.

بر‌اساس گفته‌های شرکت کیا، نمایندگی‌ها قرار است تغییراتی در بخش کنترل کامپیوتری موتور (ECU) انجام دهند تا از شروع آتش‌سوزی و آسیب به موتور خودرو جلوگیری کنند. این تغییرات با نصب یک سنسور مخصوص برای اطلاع از مشکلات موتور پیش از آتش‌سوزی صورت می‌گیرند. زمانی که عیب در سیستم پیدا شود، چراغ چک موتور در پشت آمپر فوراً در حالت چشمک‌زن به راننده اخطار می‌‎دهد. در این زمان خودرو به حالت اضطراری تغییر وضعیت می‌دهد و گیربکس در دنده ۲ یا ۳ قفل شده و سرعت خودرو نیز به ۵۰ تا ۷۰ کیلومتر در ساعت محدود می‌شود. به این ترتیب راننده باید فوراً با نمایندگی تماس گرفته و به تعمیرگاه مجاز مراجعه کند.

نکته جالب درباره این موضوع این است که کیا تمامی خودرو‌های خود را از لحاظ موتوری شامل گارانتی مادام‌العمر کرده و در‌ صورت بروز چنین مشکلاتی، کلیه هزینه تعمیرات به عهده شرکت می‌باشد. کیا تاکنون تعداد ۵۰ هزار و ۵۱ دستگاه اپتیما، ۱۷ هزار و ۲۴ دستگاه سورنتو و ۱۰۵۲ دستگاه اسپرتیج را در جریان این کمپین مورد تعویض موتور یا تعویض قطعات اساسی قرار داده است.

طبق اعلام شرکت کیا، یکی از مهم‌ترین دلایل احتمال بروز آتش‌سوزی در محصولات این شرکت، اشکال در نصب صحیح پمپ‌بنزین خودرو‌ها است. از این رو در حین تعویض موتور خودرو‌های آسیب‌دیده یا چک کردن خودرو‌های فراخوان شده، این نکته بسیار مورد توجه واقع می‌شود. در مقابل شرکت هیوندای نیز برای ایراد مشابه، بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه سوناتا و سانتافه اسپرت تولیدی بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ را فراخوان کرده است. همچنین نصب سنسور تشخیص آتش‌سوزی نیز بر‌ روی بیش از ۲ میلیون دستگاه خودروی تولیدی بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ نیز در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: پای ب‌ام‌و سری ۸ به بازار انگلستان باز می‌شود +تصاویر

انتهای پیام/

فراخوان محصولات کیا و هیوندای برای جلوگیری از احتمال آتش‌سوزی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «محصولات هیوندای و کیا به دلیل احتمال آتش‌ سوزی فراخوان شدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..