تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




موتورسیکلت‌ها ۵ برابرخودرو‌ها آلودگی ایجاد می‌کنند/نوسازی ۱۵۰۰ تاکسی در قم

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار قم عنوان کرد؛

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،عباس ذاکریان معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار قم ظهر امروز در همایش روز ملی هوای پاک که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد،گفت: استان قم مثل بقیه کلان‌شهر‌ها دچار آلودگی هوا نشده است، اما آمار‌هایی که در آمارگیری‌های بازنگری طرح حمل‌ونقل شهری دیده‌شده ملاحظه می‌شود که اگر با همین روند پیش برویم منجر به تعطیلی‌هایی که به دلیل آلودگی هوا پیش می‌آید بشویم.

وی با بیان اینکه در آلودگی هوا متهم ردیف اول وسایل حمل‌ونقلی هستند،اضافه کرد: بیشترین آلایندگی مربوط به موتورسیکلت‌ها هستند و هر موتورسیکلت ۵ برابر خودرو آلودگی ایجاد می‌کنند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم عنوان کرد: بر اساس آمار سال‌های اخیر، بیش از یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار موتورسیکلت در قم شماره شده و طبق آمار پلیس راهور، بیش از ۳۰۰ هزار موتورسیکلت در این شهر تردد می‌کند.

ذاکریان با تأکید بر اینکه میزان آلایندگی که ناشی از موتورسیکلت در شهر منجر می‌شود بسیار زیاد است،بیان کرد: در شاخص‌های مرتبط با سلامت متأسفانه موتورسیکلت یکی از عوامل جدی تصادف‌های منجر به فوت است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم تأکید کرد: اگر سالانه فقط ده درصد از ظرفیت تولید موتورسیکلت‌ها به موتورسیکلت برقی شوند در ده سال می‌توان کل موتورسیکلت‌ها را برقی کرد.

وی عنوان کرد: اگر ما امروز هوای قم را نداشته باشیم در آینده نزدیک همین هوای پاکی را که داریم را هم از دست خواهیم داد و عقلا باید جمع شوند تا تعداد روز‌های ناسالم در قم را کاهش دهند.

ذاکریان با اشاره به اینکه میانگین عمر ناوگان تاکسی‌رانی ما بین ۵ الی ۶ سال رسیده است،تصریح کرد: در یک سال و نیم اخیر، ۱۵۰۰ تاکسی در استان نوسازی شده‌اند.

وی با بیان اینکه آخرین سالی که نوسازی اتوبوس صورت گرفته ده سال پیش بوده گفت: طرح نوسازی ناوگان اتوبوسرانی مقدمات و مصوبات آن در حال انجام است که هنوز اجرایی نشده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم بیان کرد: مسیری که کشور‌های توسعه‌یافته رفته و به انتهای آن رسیده‌اند ما همچنان در حال طی آن هستیم و یکی از این موارد خودرو محوری در طراحی‌های شهری است که بلای جان مردم شده است.

ذاکریان تأکید کرد: طرح توسعه حمل‌ونقل پاک مثل دوچرخه و پویش مردمی سه‌شنبه‌های بدون خودرو در حال برنامه‌ریزی است که امیدواریم تا پایان سال این کار عملیاتی شود.

وی در پایان یادآورشد: صد‌ها هزار هکتار باغ ریه تنفسی شهر قم بوده که در سطح شهر از بین رفته است، همچنین ریز گرد‌ها یکی از تهدیدات جدی هست که هرسال با آن مواجه هستیم و اگر بحث کمربند سبز قم هر چه زودتر ایجاد نشود هزینه‌های زیادی را به سیستم سلامت استان تحمیل می‌کند.

انتهای پیام/ ح

خودرو محوری در طراحی شهری بلای جان مردم شده است



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «موتورسیکلت‌ها ۵ برابرخودرو‌ها آلودگی ایجاد می‌کنند/نوسازی ۱۵۰۰ تاکسی در قم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..