تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




استانی شدن انتخابات باعث ضعف ارتباط بین مردم و نماینده می شود/ این طرح به اختلافات قومی قبیله ای دامن می زند

ساعت: 13:54 منتشر شده در مورخ: 1397/10/29 شناسه خبر: 1450376

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی با اشاره به اینکه موافق اجرای این طرح نیستم، گفت: استانی شدن انتخابات باعث ضعف ارتباط بین مردم و نمایندگان می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از علی اکبری، نماینده مردم پنج شهرستان بجنورد، گرمه و جاجرم، راز و جرگلان و مانه و سملقان در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با استانی شدن انتخابات اظهارکرد: نمایندگان پناهگاهی برای مردم هستند و آنان زمانی که از دستگاه های اجرایی به نتیجه نمی رسند، از ابزار نمایندگان که متعهد به مردم هستند برای رسیدن به نیازها و اهدافشان کمک می گیرند.

وی افزود: در حالی که با استانی شدن انتخابات دایره حوزه انتخابی وسیع تر و دسترسی مردم به نماینده سخت تر می شود و در مقابل از فشار مستقیم نماینده کم می شود که این کار در ذات خود حرکت مثبتی نیست.

اکبری خاطر نشان کرد: اما در مقابل موافقان این طرح معتقد هستند که وضع موجود نماینده را از وظایف اصلی اش دور کرده، در حالیکه باید به قانون گذاری بپردازند به بعد نظارتی و پیگیری  مسائل اجرایی روی آورده اند.

وی با اشاره به اینکه همچنین موافقان این طرح معقتدند که وقت و انرژی نماینده ها به صورت گردشی و مستقیم با مردم می گذرد،که معذوریت هایی را در خصوص تصویب یک سری قوانین به وجود می آورد.

وی با بیان اینکه هزینه های انتخابات بالاست اما صرف هزینه به کاندیدا  و توان مالی آن ارتباط دارد، گفت:  قطعا میدان رقابت برای کسانی که توان مالی بالایی دارند در طرح استانی شدن انتخابات بازتر است.

در عین حال اکبری خاطرنشان کرد : باتوجه به اینکه دایره انتخابات در این طرح وسیع تر می شود، احتمال برگزاری انتخابات به صورت اعتلاف کاندیدا برای کاهش هزینه ها وجود دارد.

اکبری اضافه کرد: هم چنین ایجاد اختلافات قومی و قبیله ای و به حاشیه رفتن رسیدگی به مشکلات نقاط محروم شهری از نکات منفی رای آوردن این طرح می تواند باشد.

رحمانی
انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «استانی شدن انتخابات باعث ضعف ارتباط بین مردم و نماینده می شود/ این طرح به اختلافات قومی قبیله ای دامن می زند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..