تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




موفقیت "طرح بازی و یادگیری"

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ صبح امروز سید محمد بطحایی در گردهمایی مشترک مسئولان، کارشناسان، رابطان استانی و معاونت آموزش ابتدایی در پروژه بازی و یادگیری اظهار کرد: امروز آغاز یک حرکت مبارک در  نظام تعلیم و تربیت است هر چند ممکن است فعلاً انعکاس لازمه را نداشته باشد اما سرآغاز یک تحول خوب و زیباست.

وی با تشکر از متصدیان این طرح ادامه داد: مدارس  چنانکه باید از نشاط و سرزندگی و اشتیاقی که شرط لازم  برای یادگیری است، بی‌بهره هستند و بعضاً به یک محیط خشک و خشن تبدیل‌شده‌اند که دائماً تمایلات بچه‌ها در رقابت‌های ایجادشده سرکوب می‌شوند و از میان جمع یک نفر مدال پیروزی به گردن می‌اندازد و او نیز خودش در رقابتی دیگر سرکوب می‌شود.

فاصله ایران و کشورهای توسعه‌یافته به دلیل تغییر نکردن روش‌های یادگیری

بطحایی از ضرورت شاداب‌سازی مدارس از سال‌ها قبل خبر داد و تصریح کرد: فاصله‌ای که بین ما و کشورهای توسعه‌یافته وجود دارد ناشی از عدم‌تغییر روش‌های یادگیری است.

وی تغییرات در روش‌های یادگیری را ضروری دانست و گفت:  لازمه هرگونه تحول، تغییر در نگرش‌هاست  البته باید سال‌ها طول بکشد تا این تغییرات جواب دهد و اجرای چنین طرح‌هایی، ایده یک وزیر نیست بلکه طرحی است که دنیا سال‌ها به دنبال آن است و آن را اجرایی کرده است.

در محتوا جلو و در روش‌ها 70 سال عقبیم

وی ادامه داد: در محتوا نسبتاً جلو هستیم اما در روش‌ها شاید 70 سال عقب هستیم؛ شادی و نشاط، شرط اصلی در پایداری و ماندگاری یادگیری است بنابراین باید این شادی را در مدارس حاکم کنیم.

بطحایی بیان کرد: در دهه‌های اخیر انرژی که صرف تغییرات ساختاری شد، اجازه ترمیم روش‌ها را به ما نداد و هرگاه دانش‌آموزان از تعطیلی مدرسه احساس ناراحتی کردند آن زمان تحول مورد‌نظر انجام‌ شده است.

وزیر آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورها که از لحاظ فرهنگی و تاریخی اصلاً قابل قیاس با کشور ما نیستند با اصلاح روش‌ها، محیطی شاداب و پرانرژی را در مدارس خود ایجاد کردند.

چگالی درس‌ها باید کاهش یابد

وی ادامه داد: در اجرای طرح بازی و یادگیری بر اساس علم روانشناسی رنگ‌ها، استفاده از رنگ‌های مناسب و فضای آموزشی در یادگیری بسیار مناسب و مؤثر است؛ چگالی درس‌ها بسیار مهم است و محتوا نیز باید تغییر کند و در برخی موارد هم کاهش یابد.

بطحایی گفت: موفقیت این طرح درگرو امکانات و اعتبارات نیست بلکه موفقیت آن درگرو باور مجریان این طرح است که باید با تمام وجود این پروژه را باور کنند؛ این طرح باید کاملاً به‌صورت اختیاری و با درخواست مدیر مدرسه اجرا شود و کلاس بازی باید در مکانی باشد که والدین بتوانند از پشت شیشه بازی  فرزندان خودشان را مشاهده کنند.

وی افزود: مسئول مستقیم این طرح باید با تمام انرژی برای اجرای این طرح تلاش کند لذا این طرح امانتی است که  رابطان و مسئولان آن باید با جدیت آن را اجرا کند؛ امیدوارم با همکاری اولیا و مدیران مدارس 1000 مدرسه مجری آزمایشی این طرح به‌خوبی آن را اجرایی کنند.

انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «موفقیت "طرح بازی و یادگیری"»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..