تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیشنهاد افزایش سهم مدیریتی بانوان در شهرداری تهران به 30 درصد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ سید حسن رسولی در یکصد و هفدهمین جلسه شورای شهر تهران (جلسه فوق‌العاده) که صبح امروز با موضوع ادامه بررسی برنامه توسعه شهر تهران برگزار شد، درباره دلایل پیشنهادی خود برای حذف تبصره ذیل ماده 72 برنامه اشاره شده اظهار کرد: رعایت مرزبندی ماموریتهای شهرداری با سایر نهادها، دارای اهمیت است و در حال حاضر سازمانهای مردم‌نهاد در کشور از حیث متولی با کمبودی مواجهه نیستند زیرا وزارتخانه‌ها و سازمانهای متعددی در این حوزه مسئولیت دارند.

وی تصریح کرد: ارزیابی عملکرد و رتبه‌بندی NGOIها از وظایف شهرداری تهران نبوده و مغایر با وظایف ذاتی این نهاد است؛ با این تبصره توقعاتی از حیث تامین منابع مالی متوجه شهرداری با مالیه ورشکسته خواهیم کرد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران افزود: ستاد توان‌افزایی زیرمجموعه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران است و از این رو این تبصره از نظر شکلی و محتوایی ایرادی دارد.

لازم به ذکر است با موافقت شورای شهر تهران این تبصره از ذیل ماده برنامه  سوم توسعه شهر تهران حذف شد.

وی همچنین درباره بند 1 ماده 74 نیز گفت: پیشنهاد می‌کنم در ارائه لایحه تشکیل سازمان گردشگری به جای واضح امکانات موجود واژه از طریق حذف و ادغام شرکتها و سازمانهای زاید جایگزین شود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در تشریح پیشنهاد خود متذکر شد:‌ در ایجاد سازمان گردشگری باید از ظرفیت پراکندگی گردشگری موجود استفاده کرد همچنین به موازات ایجاد این سازمان باید چند شرکت در سازمانی که با کار‌موازی در گردشگری  شهرداری تهران انجام می‌دهند، حذف شود تا سازمان جدید با مدیریت یکپارچه ایجاد شود.

رسولی درباره ماده 76 برنامه سوم توسعه شهر تهران نیز گفت: پیشنهاد می‌کنم واژه افزایش حضور به جای تحقق عدالت جنسیتی در اصل ماده و واژه ایجاد تبعیض مثبت به جای ایجاد تعادل جنسیتی در بند یک ماده جایگزین شود.

وی درباره چرایی این پیشنهاد گفت:‌ برداشت من از تحقق عدالت جنسیتی این است که قرار دادن هر چیزی در جای خود یعنی عدالت به عبارتی اگر فرهنگ قالب سازمان مدیریتی، مردم‌سالاری باشد این می‌تواند عدالت تلقی شود.

رسولی در پایان درباره جایگزینی ایجاد تبعیض مثبت در بند یک این ماده نیز تصریح کرد: منظور از ایجاد تبعیض مثبت یعنی سهم 4 درصدی بانوان در سطوح مدیریت شهرداری تهران با تبعیض مثبت در کمیته انتصابات شهردار تهران به 20 تا 30 درصد افزایش یابد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیشنهاد افزایش سهم مدیریتی بانوان در شهرداری تهران به 30 درصد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..