تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دولت به تنهایی نمی تواند با ابربحران ها مقابله کند/قم در معرض تهدیدات زیست محیطی قرار دارد

سرمست گفت:اگر چندکشور در کنار هم نیز عزم مقابله داشته باشند باز هم کافی نیست و سازمان‌های بین المللی برای این مساله تشکیل شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،بهرام سرمست استاندار قم پیش از ظهر امروز در همایش روز ملی هوای پاک که با شعار «هوای پاک، مردم و مسئولان» در سالن همایش‌های بین‌المللی شهرداری قم برگزار شد، با اشاره اهمیت مسائل مربوط به محیط زیست گفت: امروز در مورد بحران‌های زیست محیطی به اندازه کافی سخن گفته شده و شرایط به گونه‌ای شده که به یک ابربحران نزدیک می‌شویم چراکه مقابله با بحران‌هایی، چون آلودگی هوا و... از عهده دولت‌ها خارج شده است.

وی با تاکید بر اینکه نقش مردم در کنار مسئولان بسیار حیاتی است افزود: مردم به تنهایی بدون سازماندهی نمی‌توانند در مقابل این ابربحران مقاومت داشته باشند لذا اینکه امسال شعار روز ملی هوای پاک به عنوان مردم و مسئولان نامگذاری شده نشان می‌دهد که این تعامل و هم‌افزایی مردم و مسئولان نیاز است.

سرمست با بیان اینکه برای برخورداری از هوای پاک نیازمند تدوین و رعایت و اجرای سند آمایش سرزمین، پیوست زیست محیطی برای طرح‌های عمرانی و رعایت مسائل زیست محیطی در توسعه صنعتی و استفاده از تکنولوژی‌های پاک هستیم یادآورشد: تعامل بین دستگاه‌های خدماتی و اجرایی در این زمینه مهم است و نباید با بخشی‌نگری در برابر برنامه‌های هوای پاک در استان مقاومت کنیم.

وی بیان کرد: براساس اولویت توسعه استان که استفاده از انرژی‌های خورشیدی، توسعه گردشگری و... است باید حرکت کرده و سبک زندگی صحیح را طوری تبلیغ کنیم که در نهایت با تعامل دستگاه‌ها هم محیط زیست به رسالت اصلی خود دست پیدا کند و هم دستگاه‌های خدمات‌رسان در راستای توسعه کلان استان برنامه‌های خود را پیش ببرند.

سرمست گفت: برای حفاظت از محیط نیست ما هم نیازمند اقدامات سلبی هستیم و باید از آلایندگی‌ها جلوگیری کنیم و هم باید در سایه تعامل بستری برای دستیابی دستگاه‌ها به اهدافشان فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: استان هم این آمادگی را دارد که به عنوان هماهنگ‌کننده بستر لازم برای تحقق اهداف زیست محیطی را در استان فراهم کند.

وی با بیان اینکه برخی دولت‌ها به تنهایی قادر به مبارزه با ابربحران‌هایی، چون آلودگی هوا نیستند عنوان کرد: اگر چندکشور در کنار هم نیز عزم مقابله داشته باشند باز هم کافی نیست و سازمان‌های بین المللی برای این مساله تشکیل شده است.

استاندار قم تصریح کرد: مواجهه با بحران‌های زیست محیطی شرایطی پیدا کرده که دولت‌ها به تنهایی قادر به مقابله با آن‌ها نیستند و نقش مردم و سازمان‌های مردم نهاد در این زمینه بیش از پیش نمایان شده است و به عبارتی دولت برای کار‌های کوچک بسیار بزرگ بوده و برای انجام کار‌های بزرگ بسیار کوچک است.

استاندار قم با تاکید بر اینکه استان قم در معرض تهدیدات زیست محیطی قرار دارد تصریح کرد: همه باید دست به دست هم دهیم تا زندگی بهتر و توام با هوای پاک برای شهروندان فراهم شود.

انتهای پیام/ح

مساله آلودگی هوا به یک ابربحران تبدیل شده است/پیوست زیست‌محیطی برای طرح‌های عمرانی تهیه شود



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دولت به تنهایی نمی تواند با ابربحران ها مقابله کند/قم در معرض تهدیدات زیست محیطی قرار دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..