تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مگنت تراپي چيست و چه کاربردي دارد؟

مگنت تراپي چيست و چه کاربردي دارد؟

خبرگزاري آريا –
, مغناطيس درماني چيست, فيزيوتراپي
مردمان باستان از مگنت تراپي براي درمان درد و ساير بيماري‌هاي مزمن استفاده مي‌کردند
شايد براي شما جالب باشيد بدانيد که بدن انسان علاوه بر وجود فيزيکي يک انرژي نامرئي نيز در اطراف خود دارد و به واسطه همين انرژي علم روز پزشکي با مگنت تراپي مي تواند سلامت و دردهاي ناشي از آسيب به اجزاي مختلف بدن را تسکين و درمان کند.
مگنت تراپي يا مغناطيس درماني يکي از روش هاي درماني ايمن و کم عارضه مورد استفاده در فيزيوتراپي است که موجب تسکين درد و تسريع روند بهبودي بدن و ترميم آسيب ها مي شود.
مگنت تراپي با استفاده از امواج مغناطيسي و تاثير بر بافت هاي آسيب ديده مانند استخوان، عضلات، تاندون ها و اعصاب به فرايند بهبودي و کاهش دوره بهبودي کمک زيادي مي کند.
در طي درمان از انرژي مغناطيسي بر روي پوست يا در نزديکي آن به منظور بهبودي مشکلات ايجاد شده استفاده مي شود. مگنت تراپي موجب بهبود عملکرد مفاصل و پيشگيري از انجام جراحي هاي غير ضروري که مي تواند عوارض جدي در پي داشته مي شود.
حوزه هاي مختلف الکترو مغناطيسي که در بدن انسان بطور طبيعي وجود دارد موجب مي شوند که اثرات درماني مگنت بخوبي بروز کند. حوزه هاي مغناطيسي منفي مي توانند سبب افزايش اکسيژن رساني به بافت ها و سلول ها، تحريک متابوليسم بدن و کاهش محيط اسيدي در بدن که مي تواند زمينه ساز بروز درد باشد، شود.
امواج مغناطيسي در مگنت موجب افزايش جريان خون در عروق و مويرگ هاي کوچک شده که اين امر مي تواند سبب خروج مواد زايد بافت ها مانند اسيد لاکتيک شده که در اين فرايند در کاهش دردهاي عضلاني و مفصلي موثر است.
, مغناطيس درماني چيست, فيزيوتراپي
مگنت تراپي يکي از روش هاي درماني ايمن در فيزيوتراپي است
روش درماني چگونه عمل مي کند؟
استفاده از مگنت تراپي به عنوان يک روش درماني به خاطر وجود حوزه هاي مختلف الکترو مغناطيسي مي باشد که در بدن انسان بطور طبيعي وجود دارد. براي مثال، انتقال پيام ها در سيستم عصبي و عکس العمل عضلات به آنها با فعاليت مغناطيسي بدن ارتباط دارد. علاوه بر اين گرما مي تواند بزرگترين حوزه مغناطيسي را در بدن ايجاد کند. به همين خاطر بيان مي شود حوزه هاي مغناطيسي منفي مي توانند باعث تحريک متابوليسم بدن، افزايش مقدار اکسيژن در دسترس سلول ها، و کاهش محيط اسيدي در بدن شود.
غالبا تصور مي شد حوزه هاي مغناطيسي غير طبيعي در بدن مي تواند زمينه ايجاد بيماري هاي خاص را فراهم کند يا حوزه هاي مغناطيسي مي توانند نقش موثري در عملکرد بهتر بدن ايفا کند. علاوه بر اين احتمال دارد به گوشتان رسيده باشد که انرژي مغناطيسي مي تواند باعث جذب آهن موجود در سلول هاي قرمز خون شود و سرعت گردش آن را افزايش دهد. ولي همه اين طرز فکر ها نادرست است. در واقع آهن موجود در سلول هاي خوني به صورت مغناطيسي نيستند. در هر صورت تئوري حوزه هاي الکترو مغناطيس تاثيرات ويژه اي بر مولکول هاي خون و ديگر نواحي بدن بگذارد.
, مغناطيس درماني چيست, فيزيوتراپي
با استفاده از مگنت درماني مي توانيد سطح انرژي بدن و طول عمر خود را بالا ببريد
مگنت تراپي براي درمان درد:
قرن‌ها پيش، مردمان باستان از مگنت تراپي براي درمان درد و ساير بيماري‌هاي مزمن مانند بيماري ام اس و … استفاده مي‌کردند. آنها کشف کرده بودند که سنگ‌هاي مغناطيسي مانند مگنتيت (آهنربا) يک ميدان مغناطيسي ثابت از خود ساطع مي‌کنند که مي‌تواند به بدن انسان براي توازن و خود درماني کمک کند.
شواهدي وجود دارد که نشان مي‌دهد استفاده از بيومغناطيس (مغناطيس شفابخش) ميزان هورمون اندورفين بدن را افزايش مي‌دهد. اندورفين‌ها در واقع مسکن‌هاي طبيعي موجود در بدن هستند.
مزاياي مگنت تراپي چيست؟
دستگاه هاي مغناطيسي مي توانند باعث افزايش جريان خون در مويرگ ها و خارج شدن اسيد لاکتيک و ساير مواد فاسد از بافت هاي بدن شود و به اين ترتيب کاهش درد و التهاب را براي فرد به همراه داشته باشند.
, مغناطيس درماني چيست, فيزيوتراپي
استفاده از بيومغناطيس ميزان هورمون اندورفين بدن را افزايش مي‌دهد
کاربرد مگنت تراپي
امراضي که قابليت تشخيص يا درمان آنها با کمک مگنت تراپي وجود دارد آرتروز گردن، مشکلات کمر و ستون فقرات ، انواع سرطان، اختلال در گردش خون، نوروپاتي ديابتي (بيماري اعصاب)، فيبروميالژيا، ضعف سيستم ايمني، انواع عفونتها، انواع التهاب ها، بي خوابي، اسکلروزِ چند گانه، دردهاي عضلاني، نوروپاتي، درد، آرتريت روماتوئيد و اضطراب است.
همچنين با استفاده از مگنت درماني مي توانيد سطح انرژي بدن و طول عمر خود را بالا ببريد.
کاربردهاي رايج مگنت تراپي اينگونه اند:
پوکي استخوان (روش‌هاي مگنت درماني براي پوکي استخوان، از همان قانون‌هاي استفاده‌شده براي درمان آرتروز پيروي مي‌کنند. در اين روش‌ها، مگنت‌ها بايد تا جاي ممکن، به محل درد نزديک شوند. همچنين مي‌توان از مگنت‌ها براي ساخت دستبند، روپوش، کفي کفش و يا جواهرات براي درمان پوکي استخوان ، استفاده کرد.) از روش مگنت تراپي براي افزايش سرعت بهبود استخوان، کاهش علائم پوکي استخوان و نيز کمک به کنترل درد و بازگشت تدريجي بيمار به فعاليت هاي عادي استفاده نمايند.
انواع آرتروز از جمله آرتروز شانه و درد مفاصل
آرتروپاتي، اسپونديلوز
انقباض عضلات
ترک خوردگي يا شکستگي استخوان ها به دليل هرگونه ضربه يا فشار
مشکلات عضلاني
درد مزمن، التهاب و درد شديد مانند مگنت تراپي کمر درد
اختلال در خون رساني
تنگي نفس
بيماري هاي پوستي
خستگي
سر درد و ميگرن
درد گردن، شانه و کمر
ضرب ديدگي و رگ به رگ شدن عضلات
نشانگان تونل کارپل
فيبروميالژيا (درد مزمن عضلات)
تندينيت (التهاب تاندون)
روماتيسم و ورم کيسه‌هاي مفصلي
دردهاي عضلاني
درد ناشي از کهولت سن
بهبودي بعد از عمل جراحي
پوکي استخوان
درد پا
زانو درد و مشکلات زانو
به هر حال هنگام انتخاب اين روش درماني لازم است به موارد منع مصرف زير توجه داشت:
مواردي که از دستگاه هاي تنظيم ضربان قلب استفاده مي شود
بارداري
مشکلات بد خيم سلول هاي خوني
عفونت هاي شديد و بيماري فعال سل
مشکلات غدد
خون ريزي
گردآوري:بخش سلامت بيتوته




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مگنت تراپي چيست و چه کاربردي دارد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..