تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




واقعیت ماجرای نمایش هنر باستانی یک بانو در گود زورخانه

واقعیت ماجرای نمایش هنر باستانی یک بانو در گود زورخانهبه گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در یکی از زورخانه‌های استان کرمان یک بانوی باستانی کار به اجزای هنر‌های باستانی و پهلوانی پرداخت و این اتفاق در جمع آقایان و ورزشکاران مرد بازتاب زیادی در فضای مجازی داشت.

پس از پیگیری‌های لازم از فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای سید عبدالله سجادی نایب رئیس این فدراسیون ماجرا را بدین شکل تشریح کرد: این اتفاق در یکی از شهر‌های کرمان افتاده است. بانوی مورد نظر فرزند یکی از ورزشکاران همان زورخانه بوده و با وجود اینکه با حجاب کامل در گود زورخانه حضور یافته و به اجرای هنر‌های فردی باستانی پرداخته است، اما این اتفاق خلاف قانون بوده است و با عوامل این اتفاق برخورد لازم انجام شده است.

او ادامه داد: قرار است که ورزش باستانی برای بانوان ایران دایر شود و مقدمات این کار انجام شده است، اما هنوز مجوزی برای این موضوع صادر نشده است و در صورتی که مجوز هم صادر شود نباید بدین شکل و به صورت مختلط ورزش انجام شود. در حال حاضر فیلم‌های آموزشی را برای آشنایی بانوان با این ورزش تهیه کردیم که تا پایان سال توزیع می‌شود و بانوان می‌توانند با خرید این فیلم‌ها در منزل به انجام حرکات ورزشی پهلوانی بپردازند و با هزینه خیلی کم ورزش کنند.

واقعیت ماجرای نمایش هنر باستانی یک بانو در گود زورخانه

سجادی تصریح کرد: هر زمان که به صورت قانونی و با مجوز بتوانیم حضور بانوان در این ورزش را داشته باشیم به طور حتم سالن‌هایی را برای ورزش پهلوانی بانوان تجهیز می‌کنیم تا در فضایی که تنها بانوان حضور دارند و مختص به آن‌ها است این ورزش سنتی ایران پیگیری شود.

نایب رئیس فدراسیون عنوان کرد: با توجه به اینکه فدراسیون این رشته ورزشی به سلامت بانوان ما کمک می‌کند در تلاش هستیم تا با ارائه فیلم‌های آموزشی، بانوان ما ابتدا در منزل این ورزش را دنبال و در صورت موافقت و دریافت مجوز قانونی در فضای مخصوص به خود فعالیت و تمرین کنند.

ورزش باستانی و پهلوانی از جمله رشته‌هایی است که روح جوانمردی و متانت و ادب و پایبندی به اصول دینی آن را از دیگر ورزش‌ها مجزا کرده است و تنها دلیلی که برای قداست این رشته نسبت به دیگر رشته‌های ورزشی قائل می‌شوند همین موارد است. استفاده از کلام خدا، نام ائمه اطهار و استعانت از مولای موحدان امیر مومنان در کنار رعایت موازین شرعی شاخصه پهلوانان در ورزش زورخانه‌ای است که باید مراقب اینگونه رفتار‌های نفهمیده و نسنجیده باشیم تا مبادا این قداست با یک اشتباه از بین برود.

بیشتر بخوانید: صادق‌زاده: پهلوانی به اسم نیست، باید دستگیر مردم بود

انتهای پیام/

اظهارات سجادی درباره حضور بانو نوجون در زورخانه



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «واقعیت ماجرای نمایش هنر باستانی یک بانو در گود زورخانه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..