تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




در آرایشگاه‌های مردانه بالاشهر چه خبر است؟

۸۱۹۷۲۴

۱۰۰۲ بازدید

روزنامه جام جم: کارشان آرایشگری مردان است، اما دستشان فقط به شانه و قیچی نمی‌رود و از مواد آرایشی و رنگ مو گرفته تا دستگاه‌هایی مثل بخور و سولاریم را می‌توان در بساطشان پیدا کرد. بعضی‌هایشان که خاص‌تر هستند خدماتی مثل مانیکور و پدیکور هم برای ناخن‌های دست و پا ارائه می‌کنند و برخی هم پا در کفش متخصصان پوست و مو کرده و ترمیم موهای کم‌پشت را انجام می‌دهند.

چند سالی است که در تهران و برخی دیگر از کلانشهرهای ایران سالن‌هایی باز شده‌اند که مردان را به معنای واقعی کلمه گریم و آرایش می‌کنند. از گریم داماد و گریم مدلینگ گرفته تا آرایش‌های مختلفی برای انواع مراسم و برنامه‌ها. شرط انجام کار در این سالن‌ها نیز فقط یک چیز است، پرداخت پول به اندازه کافی.

در آرایشگاه های مردانه بالاشهر چه خبر است؟

با مدیر یکی از سالن‌های آرایشی مردانه قرار می‌گذارم و یک روز که سر او و همکارانش حسابی شلوغ است به سالن آنها می‌روم. آرایشگاهشان در یک مجتمع مسکونی در محله نیاوران تهران است. به آنجا که می‌رسم، می‌بینم هیچ تابلویی بالای در مجتمع نصب نشده تا نشان دهد در آن یک آرایشگاه مردانه وجود دارد. حتی روی زنگ هم هیچ اسم و عنوانی به چشم نمی‌خورد. وارد که می‌شوم، مدیر آرایشگاه که مردی حدودا 30 ساله است به استقبالم می‌آید و عذر می‌خواهد که مشغول انجام کار یک مشتری است و من را به لابی سالن راهنمایی می‌کند.

اصلاح ساده مو 120هزار تومان

همان‌طور که از یک آرایشگاه لاکچری انتظار می‌رود، دکور آن را خیلی شیک طراحی کرده‌اند، از مبل‌ها و پرده‌ها و پارکت کرم و قهوه‌ای گرفته تا آینه‌ها و صندلی‌ها و میزهای آرایشی سفید و مشکی که همگی با هم ست شده‌اند. دیوار آرایشگاه را با عکس‌های بازیگران مشهور داخلی و خارجی تزئین کرده و گوشه‌ای از سالن هم یک ال‌سی‌دی بزرگ گذاشته‌اند با دو سینمای خانگی کنارش.

صدای موسیقی راک فضای سالن را پر کرده، اما چهار آرایشگر سالن تمام حواسشان را به مشتری‌هایشان داده‌اند و گاهی نگاه آرایشگرها در آیینه‌های بلندقدی با نگاه مشتری‌ها گره می‌خورد و به این شکل آنها به نوعی از یکدیگر تایید درستی کارشان را می‌گیرند.

نیروی خدماتی آرایشگاه برایم چای می‌آورد. فنجان چای را که می‌گذارد، می‌رود پای سینکی که گوشه آرایشگاه گذاشته‌اند تا موهای شخصی را که همین الان کارش تمام شده است، بشوید.
مدیر آرایشگاه که تازه از کار مشتری‌اش فارغ شده، درباره خدمات آرایشگاه‌ طوری توضیح می‌دهد که انگار در حال ضبط فیلم تبلیغاتی باشد و جملات را پشت سر هم ردیف می‌کند و می‌گوید: علاوه بر اصلاح عادی مو و ریش، ما خدماتی مثل متعادل‌سازی چهره، پاکسازی پوست، رفع چین و چروک، ماسک صورت، گریم داماد، گریم مدلینگ و حتی ترمیم موهای کم‌پشت را هم انجام می‌دهیم.

در آرایشگاه های مردانه بالاشهر چه خبر است؟

البته منظور او از ترمیم موهای کم‌پشت، کاشت موی طبیعی نیست؛ بلکه آنها برای پرپشت نشان دادن موی سر، کارهای دیگری انجام می‌دهند. یکی از این کارها که ساده‌تر به نظر می‌رسد، استفاده از پودر پرپشت‌کننده مو است. این روش حداکثر نیم‌ساعت طول می‌کشد و بین 150 تا 200 هزار تومان پای مشتری‌ها آب می‌خورد.

اما روش دیگر که هزینه بسیار بالاتری دارد، استفاده از پروتز مو است. در این روش، مشتری باید از چند روز قبل به سالن آرایشی مراجعه کند تا آرایشگرها بتوانند براساس جنس و رنگ موهای او، پروتز مناسب را تهیه کنند. قرار دادن پروتز روی سر مشتری هم چند ساعت از آرایشگر وقت می‌گیرد و به خاطر همین سالن‌های آرایشی معمولا برای این کار بین یک میلیون تا یک میلیون و 500 هزار تومان از مشتری‌هایشان پول می‌گیرند.

از مدیر آرایشگاه درباره نرخ اصلاح عادی موی سر در آرایشگاهشان هم سؤال می‌کنم و او در پاسخ می‌گوید: ما برای کوتاه کردن موی سر نرخ ثابتی نداریم، زیرا هزینه این کار بسته به مدل مویی که مشتری از ما می‌خواهد، متفاوت است؛ ضمن این که هرکدام از آرایشگرهایمان برای اصلاح مو نرخ خودشان را دارند، مثلا خود من کمتر از 120 هزار تومان برای این کار نمی‌گیرم.

ماسک هایی برای جوان شدن

کنار یکی از صندلی‌های آرایشگاه، نگاهم به دستگاهی می‌افتد که بخار را به‌آرامی روی صورت یک مشتری پمپاژ می‌کند. مرد مسنی روی صندلی نشسته و چهره‌اش از گرمای بخار حسابی سرخ شده است. مدیر آرایشگاه توضیح می‌دهد که دمای بالای بخار آب باعث می‌شود که منافذ پوست صورت باز شده و برای لایه‌برداری آماده شود.

در آرایشگاه های مردانه بالاشهر چه خبر است؟

برای انجام عمل لایه‌برداری از شن‌های خیلی ریز و مواد شیمیایی مخصوصی استفاده می‌کنند و آن را به چهره مشتری می‌مالند تا جوش‌های سرسیاه، چربی‌های سطحی و آلودگی‌های دیگر را از پوست صورت پاک کند. به این کار پاکسازی پوست می‌گویند. بعد از آن، نوبت گذاشتن ماسکهای گیاهی یا میوه‌ای است که به سفارش مشتری، از قبل تهیه می‌شود.

از مرد مسن می‌پرسم، آیا همیشه از ماسک صورت استفاده می‌کند؟ می‌گوید: به‌طور مرتب به این آرایشگاه می‌آیم و از آنها می‌خواهم برایم ماسک بگذارند. به نظر من استفاده از ماسک باعث می‌شود که چهره یک مرد شاداب بماند. خود من هم هروقت ماسک می‌گذارم، احساس می‌کنم که ده سال جوان‌تر شده‌ام.
​​​​​​​
پکیج‌های آرایشی داماد

در سالن‌های آرایشی مردانه، معمولا علاوه بر گذاشتن ماسک روی صورت، گریم و آرایش چهره هم انجام می‌شود، بخصوص برای دامادها، مدل‌ها و سلبریتی‌ها. مدیر آرایشگاه می‌گوید که اصولا به جز این افراد کمتر پیش می‌آید که شخص دیگری بخواهد صورتش را گریم کند.

از او می‌پرسم آیا به نظرش آرایش چهره یک مرد برای شب عروسی کار زنانه‌ای نیست؟ آرایشگر جوان با این حرف مخالفت می‌کند و می‌گوید، وقتی یک زن برای روز عروسی از انواع و اقسام مواد آرایشی استفاده می‌کند، چه اشکالی دارد که یک داماد هم با استفاده از تکنیکهای گریم، کاری کند که چهره‌اش جذاب‌تر به نظر برسد. آقای آرایشگر درباره خدمات گریم داماد در آرایشگاهشان این‌طور توضیح می‌دهد،‌آنها برای این کار سه بسته پیشنهادی دارند و هزینه‌هایش با هم متفاوت است و براساس این که مشتری حاضر باشد چقدر برای گریم هزینه کند، یکی از این بسته‌ها را روی چهره او پیاده می‌کنند.

در آرایشگاه های مردانه بالاشهر چه خبر است؟

گران‌ترین بسته که در این سالن آرایشی و خیلی از آرایشگاه‌های لاکچری دیگر آن را پکیج VIP می‌نامند با پاکسازی اولیه پوست و انتخاب و پیاده‌سازی مدل مو از چند روز قبل از مراسم عروسی شروع می‌شود و به پاکسازی مجدد پوست، ویتامینه مو، ماسک صورت، متعادل‌سازی چهره و نهایی کردن مدل مو می‌رسد. در پکیج VIP معمولا برای زیباتر شدن چهره نیز سعی می‌کنند با استفاده از مواد آرایشی، طیف رنگ پوست صورت را چند درجه روشن‌تر کنند.

اما انجام همه این کارها چقدر برای مشتری هزینه برمی‌دارد؟ مدیر این آرایشگاه در این زمینه اطلاعات نمی‌دهد و همین باعث می‌شود در قالب یک تازه‌داماد با سالن آرایشی دیگری که در منطقه زعفرانیه تهران قرار دارد تماس بگیرم. مرد جوانی که گوشی را برمی دارد با شور و هیجان خاصی شروع به تبلیغ خدمات آرایشگاهشان می‌کند و می‌گوید: اگر می‌خواهید از پکیج VIP ما استفاده کنید، باید همین امروز و فردا برای کار پاکسازی پوست تشریف بیارید و یک هفته بعد، دوباره بیایید تا مجددا پوست صورت شما را پاکسازی کنیم.

در نظر داشته باشید که پاکسازی پوست در سالن ما با همه آرایشگاه‌ها متفاوت است، چراکه ما دو مرحله لایه‌برداری و آبرسانی انجام می‌دهیم و بعد هم با استفاده از دستگاه، ویتامین‌های B، Cو E را زیر پوستتان تزریق می‌کنیم. شخص پشت خط همین‌طور مشغول توضیح دادن درباره پکیج VIP گریم دامادشان است که از او درباره هزینه این پکیج سؤال می‌کنم. او پاسخ می‌دهد: قیمت انواع پکیج‌های دامادی ما از 700 هزار تومان شروع می‌شود و به یک میلیون و 200 هزار تومان می‌رسد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «در آرایشگاه‌های مردانه بالاشهر چه خبر است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..