تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پاسخ کوبنده ظریف به ترامپ؛ از تقدیر علاوی تا خشنودی کردها

زهره نوروزپور: دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پس از سفر به هند (اینجا)  روز یکشنبه 23 دی ماه سال جاری تهران را به مقصد بغداد ترک کرد. (اینجا)

وزیر خارجه کشورمان در حالی راهی بغداد شد که رئیس جمهوری آمریکا دو هفته قبل از سفر ظریف دزدانه به عراق سفر کرده بود. (اینجا) 

سفر وزیر امور خارجه کشورمان که 5 روز به طول انجامید پیام محکمی بود به سفر مخفیانه و سرزده دونالد ترامپ به عراق که حتی سیاستمداران آمریکایی نیز سفر او را تقبیح کردند. ظریف با انتشار توئیت هایی از عراق روابط محکم ایران و عراق و حتی اقلیم کردستان را  به سمع و نظر دشمنان منطقه ای و فرامنطقه ای رساند. این در حالی بود که رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان پس از سفر مهم خود به هند راهی عراق شد و همزمان پمپئو نیز در سفر منطقه ای به سر می برد.  چهار روز از سفر وزیر خارجه آمریکا به عراق میگذشت که نهایتا او بدون دستاورد خاصی امارات را به مقصد واشنگتن ترک کرد.

وزیر خارجه کشورمان در بدو ورود به بغداد با  در میان خبرنگاران اهم این سفر را تشریح کرد و گفت:

ظریف پس از ورود به بغداد و دیدار با همتای عراقی خود اهمیت این دیدار را تشریح کرد. (اینجا)

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان که به سوالات خبرنگاران پاسخ میداد درباره اینکه  که" اروپایی‌ها در عمل به وعده‌هایشان تا چقدر جدی هستند؟" گفت: اروپایی‌ها گمان نکنند فقط ایران هزینه می‌دهد، نوبت هزینه دادن آن‌ها هم می‌رسد. (اینجا)

پس از دیدار با وزیر خارجه عراق دکتر محمد جواد ظریف با عمار حکیم دیدار کرد، عمار حکیم در این دیدار با راهبردی خواندن روابط ایران و عراق گفت:اعتقاد دارم که مشارکت اساسی ایران در مقابله با داعش و کمک به مردم عراق، نقش به سزایی در شکست این گروه داشته است.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در دیدار با عبدالمهدی با تبریک دستاوردهای سیاسی ملت عراق و تشکیل دولت جدید، بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از ثبات و حاکمیت ملی و دستاوردهای مردم سالاری در عراق تاکید کرد.

همچنین جمعی از شخصیت ها و نمایندگان اقلیت های دینی عراقی  نیز با ظریف دیدار کردند.(اینجا)

وزیر خارجه کشورمان در چارچوب دیدارهای فشرده خود با الحلبوسی رئیس پارلمان عراق نیز دیدار کرد. (اینجا) همچنین عصر روز دوشنبه، دکتر ظریف در ادامه دیدارها و رایزنی‌های خود با مقامات عراقی، با هادی عامری، رییس فراکسیون ائتلاف سازندگی و نمایندگان این فراکسیون، دیدار کرد.(اینجا)

همچنین در ادامه دیدارهای روز دوشنبه 'ایاد علاوی' نخست وزیر اسبق عراق و رهبر ائتلاف الوطنیه عراق و 'سلیم الجبوری' رئیس پارلمان سابق این کشور با 'محمدجواد ظریف' وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کردند.

ایاد علاوی در آن دیدار طی سخنانی از نقش و تلاش دیپلماتیک ظریف در گسترش صلح جهانی قویا تجلیل کرد و گفت: 'آقای ظریف! شما در گسترش صلح جهانی نقش مهمی ایفا کرده اید'.
علاوی به تلاش های دیپلماتیک سال های اخیر جمهوری اسلامی در عرصه بین الملل و نقش ظریف در آن اشاره کرد و گفت: به همین دلیل اکنون نیز یک رسالت دیگر دارید و آن این که شما می توانید بخوبی پیام های اطمینان بخش به همه کشورهای منطقه برسانید.(اینجا)

پس از دیدار های فشرده ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه دوشنبه با برهم صالح رئیس جمهور عراق  که مور استقبال و بدرقه گرم وی قرار گرفت دیدار و گفتگو کرد. (اینجا)

در ادامه دیدار شخصیت های مختلف عراقی با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، نوری المالکی نخست وزیر اسبق و رئیس حزب الدعوه عراق، با دکتر ظریف دیدار و گفتگو کرد.(اینجا)

ظریف در ادامه برنامه های خود در همایش تجاری مشترک ایران و عراق که در بغداد برگزار شد شرکت کرد.(اینجا)

سرزمین کردها

دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدارهای فشرده با مقامات سیاسی بغداد صبح روز سه شنبه 25 دی ماه سال جاری در صدر یک هیئت سیاسی و اقتصادی وارد اربیل عراق شد. نیچروان بارزانی نخست وزیر دولت کردستان عراق با استقبالی گرم شخصا به استقبال وزیر خارجه کشورمان به فرودگاه آمد. (اینجا) و (اینجا)

وزیر خارجه کشورمان پس از دیدار با نیچروان بارزانی با مسرور بارزانی و مسعود بارزانی نیز دیدار کرد. (اینجا)

همچنین نخست وزیر اقلیم کردستان عراق روز سه شنبه در سخنانی در همایش فعالان اقتصادی ایران و اربیل، گفت: سفر ظریف به اقلیم نشانه روابط تاریخی خوب با اقلیم است.(اینجا)

ظریف پس از همایش اقتصادی کردستان عراق وارد سلیمانیه شد و با مقامات سیاسی این منطقه دیدار و در همایش اقتصادی آن شرکت و سخنرانی کرد.(اینجا)

وزیر امور خارجه کشورمان سفر به اقلیم کردستان عراق را در صفحه توئیتر خود تشریح کرد.(اینجا)

همچنین رئیس دستگاه دیپلماسی با ابراز مسرت از حضور در اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که در این سفر بار دیگر این مسئله که «ایران دوست قابل اتکای کردها است» مورد تأکید دوباره قرار گرفت.(اینجا)

کربلا و نجف

ظریف در ادامه سفر خود به کربلا رفت و در میان مسولان این استان سخنرانی کرد. (اینجا)

ظریف در آخرین مرحله از سلسله دیدارها با مقامات، نمایندگان و نخبگان جامعه عراق از قومیتها و مناطق مختلف، با سران و نمایندگان عشایر جنوب عراق در محل سرکنسولگری ایران در کربلا دیدار و گفتگو کرد.(اینجا)

همچنین ظریف با انتشار تصاویر قابل تاملی که در توئیتر خود منتشر کرد پیامی صریح به آمریکایی ها  و کشورهای منطقه داد. (اینجا)

ظریف پس از اقامتی ۵ روزه در بغداد، اربیل، سلیمانیه، کربلا و نجف و انجام دهها ملاقات و گفتگو با مقامات و شخصیت های عراقی و حضور در ۵ همایش اقتصادی و انجام دیدارهای مردمی و بازدید و زیارت عتبات عالیات به تهران بازگشت. (اینجا)

چرا سفر ظریف به عراق اینقدر مهم بود؟ در اینفوگرافیک ذیل ببینید:

52310




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پاسخ کوبنده ظریف به ترامپ؛ از تقدیر علاوی تا خشنودی کردها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..