تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




25 درصد از آنتی‌بیوتیک‌های تجویزشده غیرضروری هستند

به گزارش خبرآنلاین، استفاده نامربوط از داروهای آنتی‌بیوتیک با مقاومت باکتری همراه شده و اثربخشی دارو از بین می‌رود. به گفته محققان وقتی بدن به‌طور طبیعی می‌تواند با بیماری مقابله کرده و حملات مربوطه را دفع کند، ضرورتی برای استفاده از آنتی‌بیوتیک دیده نمی‌شود و استفاده نابجا خطرناک هم می‌تواند باشد.چراکه بعداً کنترل عفونت در بدن با سختی روبرو شده و جان بیمار به خطر می‌افتد.{لینک}

بر اساس مطالعه منتشرشده در BMJ بیش از 25 درصد از تجویزهای آنتی‌بیوتیک برای بیماران غیرضروری بوده است.

محققان 15 میلیون نسخه پزشکی در سال 2016 را بر اساس تعاریف موقعیت بیمار در مصرف آنتی‌بیوتیک در مطب‌ها و مراکز خصوصی مورد تجزیه‌وتحلیل قراردادند و متوجه شدند که 12 درصد از نسخه‌های پرشده کاملاً ضروری بوده و بیش از 23 درصد غیرضروری و تنها بسته به شرایط تاریخی بیمار تجویزشده‌اند.

بر این اساس حدود یک‌چهارم نسخه‌ها نامناسب تشخیص داده شدند و حتی با وضعیت آن زمان بیمار نیز مرتبط نبودند.

درخواست بیمار از پزشک برای نوشتن نسخه جدید و اضافی در صورت لزوم نیز در این تحقیق قابل‌توجه است.

دکتر «کائو-پینگ چوآ» استاد دانشکده پزشکی میشیگان که مسئول این تحقیق بوده می‌گوید: یکی از هر 7 نفر آمریکایی در این مطالعه یک نسخه نامناسب آنتی‌بیوتیک در طول سال دریافت کرده است و اگر جمعیت 320 میلیونی آمریکا را در نظر بگیرید، رقم هنگفتی را در بر می‌گیرد.

5656




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «25 درصد از آنتی‌بیوتیک‌های تجویزشده غیرضروری هستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..