تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاروانسرای برد شیراز در شهرستان بوانات رصد خانه می شود

جلسه کارگروه گردشگری استان فارس با هدف بررسی مسائل و مشکلات گردشگری شهرستان بوانات برگزار شد.

دوازدهمین جلسه کارگروه گردشگری، به ریاست ابراهیم فروزانی معاون گردشگری و امور زائران استانداری استان فارس و با حضور مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی فارس و سایر مسئولان استانی و شهرستانی با محوریت شهرستان بوانات و دستور کار طرح احیای جاده تاریخی ابریشم و کاروانسرای برد شیراز در بوانات، تکمیل موزه بوانات، واگذاری زمینهای حریم و محدوده تفرجگاه های محمد حنفیه سوریان بوانات، پیر کدویه بخش مزایجان بوانات و ده زیارت و تامین اعتبار و تخصیص بودجه جهت ایجاد زیر ساختهای گردشگری و مذهبی روستاهای هدف گردشگری امام زاده بزم، سیمکان و قنات ابراهیم، صبح سه شنبه 25 دیماه جاری، در محل استانداری فارس برگزار شد. 

در ابتدای این جلسه حسین پور اسد مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان بوانات در خصوص طرح احیای جاده تاریخی ابریشم در مجاورت کاروانسرا برد شیراز اظهار کرد: شواهدی وجود دارد که نشان دهنده عبور یکی از انشعابات جاده ابریشم در مسیر شیراز- قادرآباد- جشنیان چهرک- یزد است، احیای این جاده نه تنها باعث کوتاه تر شدن مسافت 100 کیلومتری مسیر شیراز – یزد می شود بلکه می تواند باعث پیوند گفتگوی تمدن ها، مبادلات اقتصادی سیاسی و فرهنگی، توسعه روستاها، آبادی ها و شهرهای در مسیر، توسعه صنعت گردشگری، توریسم و اشتغال و از همه مهمتر اتصال تمدن جهانی پارسیان(پارسه و پاسارگاد) به شهر جهانی یزد شود.

پور اسد همچنین به مسکوت ماندن 7 ساله پروژه موزه شهر بوانات اشاره کرد و با توجه به نیاز شهرستان و خواسته عامه مردم، به رفع موانع این طرح و تکمیل آن و همچنین اصلاح موافقتنامه توازن به مبلغ ۵۳۰۰ میلیون ریال تاکید کرد.

محسن پورزارعی، فرماندار بوانات نیز با اشاره به درخواستهای مردمی، مبنی بر اجرای طرح کوتاه تر شدن مسافت 100 کیلومتری مسیر شیراز – یزد افزود: این جاده هم اکنون به صورت خاکی موجود است و باید مطالعات اولیه احیای جاده ابریشم شروع شود.

در ادامه مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس در پاسخ به موارد مطرح شده گفت: با هدف بررسی و ساماندهی مسائل و مشکلات شهرستانها، تلاش شده است که هر جلسه از کارگروه با موضوع یک شهرستان و با حضور فرماندار و مسئولان ذیربط آن شهرستان برگزار شود که این جلسه به دلیل اهمیت شهرستان بوانات در حوزه های تاریخی وگردشگری طبیعی به این شهرستان اختصاص یافته است.

این مقام مسئول در زمینه دستور کار جلسه تصریح کرد: طرح مرمتی و تغییر کاربری کاروانسرای برد شیراز در شهرستان بوانات به رصد خانه توسط این اداره کل تهیه و تدوین شده است و آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

او همچنین به دلایل عدم تکمیل موزه بوانات اشاره و افزود: باید مشکلات اسناد مالکیت این طرح که در حال حاضر دارای 20 درصد پیشرفت فیزیکی است، حل شود.

معاون گردشگری و امور زائران استانداری فارس نیز در جمع بندی گفت: باید سعی شود از محل اعتبارت ۳درصد نفت و گاز به منظور تکمیل موزه بوانات در نظر گرفته شود.

در این نشست مشکلات سرمایه گذاران دو طرح گردشگری خصوصی بررسی و به رفع موانع این طرح ها تاکید شد. همچنین بررسی واگذاری زمینهای حریم و محدوده تفرجگاه های محمد حنفیه سوریان بوانات، پیر کدویه بخش مزایجان بوانات و ده زیارت و تامین اعتبار و تخصیص بودجه جهت ایجاد زیر ساختهای گردشگری و مذهبی روستاهای هدف گردشگری امام زاده بزم، سیمکان و قنات ابراهیم موارد مطرح و مقرر شد که بنیاد مسکن در طرح هادی این روستاها پیوند گردشگری را با هماهنگی میراث فرهنگی لحاظ کند و اداره کل اوقاف نیز طرح جامع روستای بزم را با نظر میراث فرهنگی تهیه کند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاروانسرای برد شیراز در شهرستان بوانات رصد خانه می شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..