تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مش مو؛ انواع مش مو و روش ها مش کردن موها

مش مو از مدل موهایی است که در چهره تغییر اساسی ایجاد می کند. اگر می خواهید که تنوع داشته باشید فقط کافی است که با توجه به رنگ پوست و دیگر ویژگی های های ظاهری خود مش مناسب موهای خود را انتخاب کنید.

مش مو

رنگ مو باعث می شود که چهره زنان جذاب تر شود و یکی از دغدغه های خانم ها به شمار می آید. فرقی نمی کند که جوان باشید و یا مسن باشید، رنگ مو یک عامل زیبایی به شمار می رود. مش مو، باعث روشن شدن لایه های مو می شود و می توانید یک قسمت و تمام قسمت های موی سر را مش کنید. مش یکی از روش های رنگ کردن مو می باشد که در آرایشگاه انجام می شود. این شیوه نیازمند به دکلره کردن، روشن کردن با رنگ های بلوند یا پلاتینی و رنساژ و یا رنگساژ دارد تا خوب به عمل بیاید.

مراحل مش کردن مو و مواد برای مش نمودن موها دکلره

پودر دکلره تنوع زیادی دارد و دارای مارک های مختلف است و در بازار موجود است. به صورت کلی پودرهای دلکره به دو نوع تقسیم می شوند :

1.پودر دکلره آبی که قوی تر از سفید است برای موها سالم تر و طبیعی تر است. اگر موی شما مشکی طبیعی و یا رنگ تیره است بهتر است از این پودر استفاده کنید.

2.پودر دکلره سفید ضعیف تر عمل می کند و معمولا برای موهای حساس، نازک و رنگ شده مورد مصرف قرار میگیرد.

در هنگام دکلره کردن مو باید آن را کنترل کنید. اگر یک تکه از مو را جدا کردید و کشیدید و کش آمد باید خیلی سریع مو را بشویید، زیرا مو دیگر مقاومت ندارد و مکث زیاد باعث سوختگی و پوسیدگی مو خواهد شد.

بخوانید : نکاتی در مورد دکلره کردن مو اکسیدان

برای دکلره کردن مو‌های طبیعی:

اکسیدان ۱۲% برای ساقه‌ها اکسیدان ۹% برای ریشه‌ها

برای مو‌های رنگ شده:

اکسیدان ۹% برای ساقه‌ها اکسیدان ۶% برای ریشه‌ها

زمانی که پودر دکلره و اکسیدان را ترکیب می کنید باید توجه کنید که 45 دقیقه پودر شما کارایی دارد و پس از آن پودر کار نمی کند، ولی اکسیدان کار میک ند و همین باعث سوختن مو خواهد شد؛ پس زمان دکلره کردن مو خیلی اهمیت دارد.

رنگساژ

رنگ بعد از دکلره مو را رنگساژ می گویند. برای تهیه رنگساژ یک چهارم از رنگ مورد نظر را با اکسیدان و اب ترکیب کنید تا مانند ماست شوند. سپس 5 تا 10 دقیقه صبر کنید و آن را بشویید.

مش مو روش‌های مش کردن مو

با این چند روش می تونید موها را مش کنید.

۱. مش مو با کلاه

در ابتدا باید موها را شانه کنید. سپس وقتی کلاه را روی سر میگ ذارید با یک قلاب دسته های انتخابی مو را از درون سوراخ های کلاه بیرون بکشید. بدین صورت بخشی از مو از بقیه موی سر جدا می شود.

سپس موهای بیرون آمده از کلاه را دکلره کنید و عمل رنگساژ را بر روی آنها انجام می دهید. می توانید این عمل را با استفاده از فرچه رنگ مو انجام دهید. بهتر است از دسته های جلویی موها شروع کنید تا قسمت جلو مقداری روشن تر شود.

بعد از آن موهای رنگ شده را با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید و 20 دقیقه صبر کنید. (هر چه رنگ مو بیشتر بماند روشن تر می شود) کلاه پلاستیکی را بردارید. موهای مش شده را بشویید و سپس کلاه اصلی را بردارید و شمپو بزنید.

مش مو ۲. مش مو با فویل

در ابتدا موها را جلوی سر 3 قسمت و پشت سر را 4 قسمت کنید. سپس با شانه دم باریک قسمت های مورد نظر را به صورت زیگزاگی جدا نمایید. کاغذ فویل را به شکل مستطیل ببرید، لبه جلوی کاغذ فویل را برای استحکام بیشتر تا کنید و سپس موهای مورد نظر را روی کاغذ فویل قرار بدهید. مواد دکلره را از نیم سانتی متری پوست سر به موهایتان بزنید. مقدار مود دکلره را زیاد نکنید همچنین از پودرهای مخصوص فویل استفاده کنید، این پودرها کف نمی کنند. سپس کاغذ فویل را بر روی مو تا کنید. پس از مکث کافی قسمت های دکلره شده مو را که به پایه مورد نظر رسیده، بشویید و رنگساژ مورد نظر را روی موها بزنید و در آخر با یک براشینگ خوب کار مش را به پایان برسانید.

مش مو استفاده از تونر

برای تثبیت رنگ مو و زیباتر شدن آن می‌توانید از تونر استفاده کرده و مو‌هایی با هایلایت‌های زیبا به دست آورید.
تونر مو محصولی است که زردی و نارنجی بودن مو‌های دکلره شده را می‌گیرد. تونر زیرتوناژ رنگ مو را تغییر می‌دهد، ولی نگران نباشید، چون به رنگ اصلی مو‌ها کاری ندارد. بعد از مش مو می‌توانید حتی از تونر بر روی کل مو‌ها استفاده کنید. معمولا بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی مو بگذارید کافی است. برای اطلاع از نوع محصولات موجود می‌توانید از داروخانه سوال بفرمائید.

انواع مش مو

مش مو (هایلایت): اگر لایه‌هایی از موی تیره و یا متوسط حدود ۲ تا ۳ درجه به رنگ روشن درآورده شود آنرا مش‌ هایلایت می‌گویند.
مش مو (لولایت): اگر لایه‌هایی از موی روشن را حدود ۳ درجه به رنگ تیره درآورند آنرا مش لولایت می‌نامند.
مش مو (فریزینگ): اگر لایه‌هایی از موی مشکی را حدود ۹ درجه به رنگ روشن (بلوند کاملاً روشن) در آورده شود و یا برعکس لایه‌هائی از موی بلوند کاملاً روشن را به رنگ مشکی در آورند آن را اصطلاحاً مش فریزینگ می‌گویند.

مش مو دو رنگ متداول برای مش مو رنگ و مش زیتونی

فرمولاسیون رنگ مو:
هایلایت: از رنگ مو Blondme + اکسیدان ۲۰ (یا همان ۶%) + اولاپلکس شماره ۱
تونر: رنگ مو نیمه دائم EQ ۵N + محلول Shades EQ Processing Solution

رنگ و مش کرم قهوه‌ای

فرمولاسیون رنگ مو:
رنگ مو: رنگ شماره ۷.۰۱ + ۶.۰ + اکسیدان ۲% یا والیوم ۷
هایلایت: رنگ ۹.۰۱ + ۱۰.۰ + ۱۰.۳۲ + اکسیدان ۲% یا والیوم ۷

مش مو و در آخر ..

همان طوری که گفته شد مش ردن مو کاری است که بسیار هنری و متنوع است وو می توانید یک بار امتحان کنید تا ببینید که چقدر جذاب است. فقط باید توجه کنید که اگر برای اولین بار مش مو را انجام می دهید و می خواهید حرفه ای به نظر برسد بهتر است به آرایشگاه بروید.

بخوانید : ضررهای مش، هایلایت، لولایت و دکوپاژ برای موها



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مش مو؛ انواع مش مو و روش ها مش کردن موها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..