تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تربیت انسان فاضل وظیفه معلم تراز انقلاب اسلامی است/در اسلام و مکتب اهل‌بیت (ع) معاش و معاد از هم تفکیک نشده‌اند

تربیت انسان فاضل وظیفه معلم تراز انقلاب اسلامی است/در اسلام و مکتب اهل‌بیت (ع) معاش و معاد از هم تفکیک نشده‌اندعضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:وظیفه معلم تراز انقلاب اسلامی این است که انسان‌های فاضل برای جامعه اسلامی تربیت کند. به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در گردهمایی بسیجیان فرهنگی که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه تمام مشکلات بشر به جهل برمی‌گردد، گفت: انسان باید از جهل بترسد و با عقل خو بگیرید، عقل معاش و عقل معاد مسیر هدایت افراد است.

وی تصریح کرد: در نظام آموزشی باید عقل معاش و عقل معاد هر دو با هم و در کنار هم باشند و وظیفه معلم تراز انقلاب اسلامی این است که دنیا و آخرت را به درستی شناخته، طراحی و مدیریت کند تا بتواند انسان فاضل برای جامعه بافضیلت تربیت کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: خروجی آموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه باید کسانی باشند که بتوانند با یک تقسیم کار درست مشکلات معاش و معاد مردم را به طور مشخص حل کنند.

رحیم‌پور ازغدی افزود: درست‌ترین برنامه‌ریزی و مدیریت برای تأمین معاش مردم توجه به نیاز‌های مادی است، اما نباید فقط به معاش و توسعه مادی منحصر شد، چرا که زندگی انسان ابدی بوده و باید برای آخرت او نیز کاری انجام شود.

وی با بیان اینکه انسان به معاش و معاد نیاز دارد، تصریح کرد: در اسلام و مکتب اهل‌بیت (ع) معاش و معاد از هم تفکیک نشده‌اند، پس در نظام آموزشی نیز باید به هر دو آن‌ها با هم توجه شود.

معاش مقدمه معاد است عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی معاش را مقدمه معاد دانست و گفت: دنیا بدترین هدف و بهترین وسیله است، هدف برای انسان سعادت اخروی بوده و انسان بدون وسیله که همان دنیا است نمی‌تواند به این هدف نائل آید.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه معاش تفاوت نظام آموزشی اسلامی با نظام آموزشی سکولار و غربگراست، افزود: زندگی عاقلانه و درست دنیا مقدمه‌ای برای زندگی ابدی و اخروی است.

انتهای پیام//ج.ر




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تربیت انسان فاضل وظیفه معلم تراز انقلاب اسلامی است/در اسلام و مکتب اهل‌بیت (ع) معاش و معاد از هم تفکیک نشده‌اند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..