تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




صادرات ۲۵۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از کردستان

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، شهریار حنیفی گفت: در سال جاری ۲۵۰ میلیون دلار کالای کشاورزی از این استان به خارج از کشور صادر شده که با توجه به ۶۴۰ میلیون دلار صادرات کل استان محصولات کشاورزی سهمی ۳۹ درصدی از آن دارند.

وی افزود: میزان صادرات محصولات کشاورزی کردستان نسبت به مدت مشابه خود در پارسال حدود از نظر ارزش دلاری ۲.۸ برابر رشد و از نظر وزنی نیز ۱.۷ برابر افزایش داشته است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: از میزان ۲۵۰ میلیون دلار صادرات محصولات کشاورزی از گمرکات کردستان در سال جاری بر اساس خود اظهاری تجار حدود ۱۳۸ میلیون دلار آن شامل ۵۵ درصد مربوط به تولیدات این استان بوده است و ۴۵ درصد آن مربوط به سایر استان هاست.

حنیفی با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد از محصولات صادر شده به خارج از کشور محصولات تولید شده در گلخانه هاست، گفت: گوجه فرنگی با ۲۹ میلیون دلار، سیب با ۲۹ میلیون دلار، ماهی آزاد و قزل آلا حدود ۲۸ میلیون دلار، دام زنده (گاو) حدود ۲۰ میلیون دلار، و هندوانه با حدود ۱۴ میلیون دلار بیشترین میزان محصولات صادراتی از این استان را به خود اختصاص داده اند.

وی بیان کرد:درآمد ناخالص بخش کشاورزی استان در سال ۹۶ بیش از ۴۱ هزار و ۵۴ میلیارد ریال برآورد شده که شامل ۱۶ هزار و ۹ میلیارد ریال در بخش زراعت، هشت هزار و ۸۵۵ میلیارد ریال در زمینه باغبانی، ۱۶ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال آن در زمینه دام و طیور و آبزیان بوده است.

انتهای پیام/م




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «صادرات ۲۵۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از کردستان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..