تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پيامدهاي کمردرد مزمن

پيامدهاي کمردرد مزمن

خبرگزاري آريا – بيشتر افراد در دوره‌اي از زندگي‌شان با عارضه درد کمر روبرو بوده‌اند که تاثيرات آن بر کيفيت زندگي بسيار وسيع است.
به گزارش خبرگزاري آريا از ايسنا، بررسي‌هايي که در گذشته انجام گرفته حاکي از آن است که درد کمر عامل اصلي محدود شدن فعاليت بدني و غيبت در محل کار در کشورهاي سراسر جهان است. علاوه بر اين، کمردرد با مشکلات روحي-رواني از جمله افسردگي و اضطراب همراه است.
به دليل تاثيرات گسترده کمردرد و اين حقيقت که يافتن روش درماني مناسب براي اين عارضه کار ساده‌اي نيست، هزينه‌هاي خدمات درماني آن بسيار زياد است. در مطالعه‌اي که سال ۲۰۱۶ انجام گرفت مشخص شد تنها در سال ۲۰۱۳ درد کمر و گردن درميان سه رتبه اول مربوط به هزينه‌هاي خدمات درماني در آمريکا بوده که رقم آن در حدود ۸۷٫۶ ميليارد تومان برآورد شده است.
در اين بررسي متخصصان کانادايي به بررسي تاثيرات کمردرد روي عموم افراد با گذشت زمان پرداخته و اطلاعات موجود در مورد چند ابتلايي (وجود يک يا چند بيماري رواني علاوه بر بيماري يا اختلال اوليه)، معلوليت ناشي از اين عارضه و مصرف دارو را در ميان فاکتورهاي ديگر مورد ارزيابي قرار دادند.
آنها اطلاعات جمع‌آوري شده از ۱۲ هزار و ۷۸۲ نفر را در کانادا بازبيني کردند که وضعيت سلامت آنان در فاصله سال‌هاي ۱۹۹۴ تا ۲۰۱۱ مورد بررسي قرار گرفته بود. اين افراد هر دو سال يک‌بار تحت مصاحبه قرار گرفته و اطلاعات آنان در مورد چند ابتلايي، ميزان و دفعات درد، وضعيت معلوليت، مصرف دارو و مراجعه به پزشک جمع‌آوري شد.
در مدت زمان انجام مطالعه، ۴۵٫۶ درصد از شرکت‌کنندگان حداقل يک نمونه از تجربه درد کمر را گزارش کردند.
به گفته متخصصان، افرادي که دچار کمردرد مداوم و در حال پيشرفت بوده‌اند در مجموع درد و ناتواني بسيار بيشتري را تجربه کرده‌اند. همچنين مصرف داروهاي مسکن در اين افراد نسبت به افرادي با کمردردهاي موردي و بهبود يافته به مراتب بيشتر است.
متخصصان همچنين معتقدند پزشکان بايد به هر بيمار روش درماني مخصوصي را توصيه کنند و نمي‌توان يک روش عمومي را براي همه افراد به کار گرفت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پيامدهاي کمردرد مزمن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..