تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




HPV؛ از نشانه‌ها و روش‌های تشخیص تا کنترل بیماری

میترا رفیع زاده متخصص پاتولوژی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، درباره راه‌های تشخیص ویروس hpv بیان کرد: ویروس hpv ویروس شناخته شده است و با راه‌های انتقال آن کاملاً آشنا هستیم؛ دلیل اهمیت آن برای ما تاثیر بالای این ویروس بر بسیاری از سرطان‌های ناحیه تناسلی است.

وی ادامه داد:‌ ممکن است شخصی با این عفونت مواجه شود تا مدتها هیچ  علامتی از بروز آن  مشاهده نکند؛ هم علامت‌های بالینی و هم علامت‌های آزمایشگاهی ممکن است تا مدت‌ها دیده نشوند؛ اغلب این بیماری بعد از مدت کوتاهی خود به خود کاملا پاک می‌شود اما نیاز به مراقبت وجود دارد چرا که گاهی عفونت ناشی از این ویروس بین سه هفته تا ۸ ماه بعد به صورت زگیل تناسلی نمود پیدا می‌کند.

روش‌های تشخیص ویروس hpv/ ویروسی سرطانی اما قابل کنترل

وی اظهار کرد: در نمونه‌های تست‌ دهانه رحم که برای غربالگری سرطان این ناحیه انجام می شود،‌ممکن است شاهد اثرات ناشی از حضور ویروس hpv باشیم؛ البته وجود ویروس در این نواحی باید توسط سیتولوژی و پاتولوژیست تشخیص داده شود.

رفیع زاده گفت: از دیگر راه‌های تشخیص این  ویروس انجام آزمایش «hpv تست» است؛ البته در این آزمایش گاهی برای  افراد آلوده‌ جواب منفی دریافت می‌کنیم اما قابل استناد است؛ در صورتی که جواب آزمایش مثبت باشد هم قطعاً نیاز به بررسی بیشتری وجود خواهدداشت.

بیشتر بخوانید: از Hpv چه می‌دانید؟/ خانم‌ها گوش به زنگ باشید

این پاتولوژیست درباره راه‌های جلوگیری از بروز عوارض در این بیماری گفت: با توجه به شیوع بیشتری که این بیماری در بین خانم‌ها دارد، پیشنهاد می‌کنیم خانم‌ها از سن ۲۱ سالگی به بعد در صورتی که  ازدواج کرده باشند به صورت مرتب و هر سه سال به یک متخصص زنان مراجعه کنند؛ در بسیاری از منابع تا سن ۳۰ سالگی را برای ابتلا به این ویروس بی‌خطر می‌دانند.

وی افزود: انجام تست سرطان دهانه رحم به صورت مرتب تنها برای بررسی ویروس hpv نیست بلکه این کار از عوارض بسیاری پیشگیری کنند؛ در این آزمایش اثرات اتواع ویروس‌ها، عفونت های قارچی و ضایعاتی که درجات بالاتری دارند هم  شناسایی و بررسی می‌شوند.

روش‌های تشخیص ویروس hpv/ ویروسی سرطانی اما قابل کنترل

رفیع زاده گفت: برای انجام آزمایشات دور‌ه‌ای  بهتر است به یک پزشک متخصص زنان مراجعه کنید تا بعد از تجویز تست‌های لازم با کمک یک پاتولوژیست از سلامت خود اطمینان بیابید؛ برخی از پزشکان به اشتباه دوره‌های کوتاه مدتی مثل هر ۶ ماه یا هر سه ماه را برای انجام این تست‌ها پیشنهادی کنند در خالی که برای فردی در شرایط نرمال انجام این تست‌ها در فواصل کوتاه نیاز نیست؛ در صورت لزوم پزشکان برنامه‌های لازم را برای فرد در نظر خواهند گرفت.

این متخصص پاتولوژی یاد‌آوری کرد: احتمال خیلی زیادی وجود دارد که نتیجه آزمایش  ویروس hpv در هر فردی مثبت باشد اما این به معنای ایجاد نگرانی نیست و در موارد بسیاری عوارض ناشی از آن به مرور رفع می‌شود به طوری که بعد از ۸ تا ۱۲ ماه اثری از آن باقی نخواهد ماند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «HPV؛ از نشانه‌ها و روش‌های تشخیص تا کنترل بیماری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..