تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انتقام فدای مصلحت

عرفان حاج‌بابایی: از همان زمان که ایران و عراق طبق قرعه کشی مرحله گروهی رقابت های جام ملت های آسیا در یک گروه قرار گرفتند،سخن ایرانی ها فقط یک چیز بود:انتقام

انتقام چهار سال پیش و آن باخت تلخ مقابل عراقی که اگر لطف بنجامین ویلیامز شامل حالش نمی شد امکان نداشت بتواند از پس آن تیم آماده و جوان کی روش بربیاید.

شب گذشته بالاخره پس از گذشت چهارسال لحظه موعد فرا رسید و سفیدپوشان ایرانی یک بار دیگر مقابل سبزقباهای عراقی صف کشیدند.دیداری که برای هر دو تیم 6 امتیازی گروه بسیار تعیین کننده بود و قرار بود تکلیف صدرنشین را مشخص کند.

هواداران فوتبال ایران پیش از بازی در رسانه های اجتماعی حرف از انتقام و تلافی می زدند و همه به یک برد پر گل می اندیشیدند.این انتقام و تلافی آن جور که هواداران انتظار داشتند رقم نخورد اما کی روش با یک استراتژی خاص عملا توانست ایران را از این پیچ مهم به سلامت عبور دهد.

شروع محتاطانه

هم 11 بازیکنی که دیشب بازی را آغاز کردند و هم نحوه چینش نفرات در زمین،حاکی از احتیاطی بود که کارلوس کی روش برای بازی مقابل عراق در دستور کار تیمش قرار داده بود.

مهدی طارمی و احسان حاج صفی دو بازیکن کلیدی ایران که در رقابت مقابل ویتنام از داور کارت زرد گرفته بودند،از بیم دو اخطاره شدن بازی را دیشب از روی نیمکت آغاز کردند تا فرصت به حضور میلاد محمدی و علیرضا جهانبخش در ترکیب تیم ملی برسد.

در خصوص سیستم تیمی هم،برخلاف دو بازی قبل که با یک هافبک دفاعی بازی کردیم،این بار روزبه چشمی هم در کنار امید ابراهیمی حضور داشت تا ایران بازی را با سیستم 4-2-3-1 شروع کند.اتفاقی که هرچقدر موضع دفاعی ایران را تقویت می کرد و به مهاجمان تند و تیز و خلاق عراق اجازه خودنمایی نمی داد، در فاز هجومی به دلیل کم تعداد بودن نفرات، ایران را با مشکل مواجه کرده بود.

وحید امیری و یک نقش مهم

بال چپ فیزیکی تیم ملی شب گذشته نقشی مهم بر عهده داشت و عملا طراح حملات تیم ملی بود. در شرایطی که علیرضا جهانبخش با روزهای اوج خود فاصله داشت و سامان قدوس هم توسط صفا هادی مهار شده بود،ارسال ها و پرتاب اوت های بلند وحید امیری یکی از اصلی ترین امیدهای کارلوس کی روش برای گشودن دروازه عراق بود.

یکی از جدی ترین موقعیت های ایران در این مسابقه در اولین دقایق بازی روی سانتر امیری و ضربه سر آزمون رقم خورد که  می توانست ایران را همانجا از حریف پیش بیندازد. در ادامه هم اوت های امیری ایران را در مقابل دروازه سبزها صاحب فرصت می کرد. دو صحنه مشکوک به خطای هند در محوطه عراق هم حاصل اوت های امیری بود که در نهایت با بی تفاوتی روشن ایرماتوف نسبت به آن ها به جایی نرسید.

نیمه دوم و فرمان عقب نشینی

"ما حاکم میدان بودیم و دو موقعیت خوب گلزنی داشتیم، اما متأسفانه نتوانستیم این موقعیت‌ها را تبدیل به گل کنیم. در نیمه دوم اما از بُعد استراتژیک برنامه تیم ایران تغییر کرد و تلاش کردیم از ضدحملات استفاده کنیم و اجازه دهیم عراق کارش را انجام دهد."

این صحبت های کارلوس کی روش پس از پایان مسابقه است.صحبت هایی که به خوبی نشان می دهد ایران قصد داشته در نیمه دوم برنامه خود را تغییر کرد.

پس از نیمه اولی نسبتا هجومی و رو به جلو،ایران در نیمه دوم عقب نشینی کرد و توپ و میدان را به حریف واگذار کرد تا آن ها جلو بیایند تا آن گاه بتواند با بهره بردن از فرصت ضدحمله حریف را تنبیه کند. ورود مهدی ترابی و مهدی طارمی هم دقیقا در همین راستا بود که البته چندان به نتیجه مثبت منتهی نشد.

ابتکار عمل در نیمه دوم با شاگردان کاتانچ بود و همین باعث شد تا علیرضا بیرانوند در چند صحنه به زحمت بیفتد و با چند عکس العمل عالی و به موقع اجازه فروپاشی دروازه ایران را ندهد.

آمار برای عراق،نتیجه برای ایران

مطابق آماری که AFC در پایان بازی منتشر کرده،عراق از لحاظ عدد و رقم شب بهتری را پشت سر گذاشته.آن ها بیش از 53 درصد مالکیت توپ را در اختیار داشته اند و 3 شوت هم در چارچوب دروازه ایران زدند در حالیکه شاگردان کی روش فقط یک بار این کار را در 90 دقیقه انجام دادند.

از لحاظ تعداد پاس هم شاگردان کاتانچ 321 پاس به هم دادند در حالی که ایران 269 بار اقدام به پاس دادن کرده است. این اعداد نشان می دهد که شاید برتری نسبی به ویژه در نیمه دوم با سبزپوشان بوده اما در نهایت نتیجه بازی به گونه ای رقم خورد که ایران به  عنوان سرگروه راهی مرحله بعد شد تا در نیمه نسبتا آسان جدول قرار بگیرد و عراق حالا باید به انتظار یکی از دو تیم عربستان یا قطر بنشیند.

انتقام کی‌روشی

ایران شاید دیشب چندان دلچسب و هجومی بازی نکرد و در نهایت هم نتوانست به پیروزی دست یابد اما کارلوس کی روش موفق شد زهر خود را به عراق بریزد و این تیم را مجازات کند.

عراق حالا راهی مرحله حذفی شده و در اولین دیدار مرحله بعدی مسابقات به مصاف برنده دیدار دو تیم آماده و قدرتمند قطر و عربستان خواهد رفت و در صورتیکه بتواند از این مرحله صعود کند در مرحله بعدی احتمالا به مصاف کره جنوبی خواهد رفت تا یک مسیر کاملا ترسناک پیش روی این تیم باشد.


عراقی ها حالا بعد از رویارویی با ایران آماده رویارویی با یکی از دو تیم مدعی جام می شوند و در صورت کسب دو برد، به مرحله نیمه نهایی خواهند رفت تا احتمالا برابر استرالیا یا ازبکستان قرار بگیرند.در حالیکه حالا ایران در انتظار یکی از تیم های فلسطین،عمان و یا لبنان برای مرحله یک هشتم است و بعد از آن هم باید به مصاف برنده جدال چین و تایلند برود.مسیری به غایت آسان تر برای رسیدن به فینال و تحقق رویای قهرمانی.

254 251




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انتقام فدای مصلحت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..