تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




در بیانیه 7 بندی مجلس خبرگان مطرح شد؛ از تاکید بر مقابله با نفوذ دشمن در ادارات تا انتفاد از وزارت خارجه

متن کامل بیانیه پایانی پنجمین جلسه مشترک هیئت رئیسه و کمیسیون‌های مجلس خبرگان به شرح زیر است:

«هیئت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری در پایان پنجمین جلسه مشترک خود در دوره پنجم، با تسلیت ایام فاطمیه و ارتحال فقیه عالیقدر حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی «قدس سره» و گرامی‌داشت دهه فجر و چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، با قدردانی از تدبیر رهبر معظم انقلاب حضرت آیة الله العظمی خامنه ای«مدظله العالی» مبنی بر تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران محترم قوا و اختیارات ویژه‌ای که به این شورا جهت تصمیم‌گیری‌های کلان اقتصادی و کاهش فشارهای اقتصادی بر مردم، تفویض فرموده‌اند بر مطالبات زیر تأکید می­‌نماید:

۱. هم‌افزایی‌ قوا در بهبود وضعیت کلان اقتصادی و کاهش نرخ ارز و طلا علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا و هم پیمانانش، نشان از عزم جدی برای ساماندهی اوضاع اقتصادی کشور دارد. ضروری است رؤسای قوا به ویژه رئیس جمهور محترم با استفاده از نظرات و راه‌حل‌های اقتصاددانان دلسوز و فعالان بخش خصوصی در راستای تقویت ارزش پول ملی و کاهش فشار بر طبقات ضعیف و زحمتکش، تمام تلاش خود را مبذول دارند.

۲. حمایت از افزایش تولید ملی به خصوص در بخش صنعت، کشاورزی و تقویت اقتصاد دانش بنیان، همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری«مدظله العالی» بوده است. مقتضی است شورای عالی هماهنگی اقتصادی، ضمن بررسی موانع کسب و کار بر تأمین مواد اولیه کارخانجات و نسبت به الزام شبکه بانکی برای اعطای تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان اهتمام ویژه داشته باشد.

۳. بررسی راههای مقابله جامع و قطعی با هرگونه نفوذ دشمن در نهادها و ادارات بویژه در مراکز تصمیم‌ساز و برخورد جدی با مفسدان و اخلالگران اقتصادی و نیز پایش مستمر بر نحوه قیمت‌گذاری و توزیع کالاها مخصوصاً در ماههای پایانی سال، همچنین نظارت بر عملکرد گمرکات، تسهیل روند ترخیص کالاهای اساسی و مبارزه بی‌امان با قاچاق از مطالبات جدی مردم بوده و عزم جدی مسؤولان را می‌طلبد. همچنین اصلاح ساختار اداری و مقابله با فساد و تصفیه عناصر مفسد و ناکارآمد و شناسایی و تقویت عناصر کارآمد و فعال ضروری است.

۴. مسیر پیشروی راهبردی جمهوری اسلامی در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی در چهلمین سال فجر انقلاب اسلامی، با اقتدار، استمرار دارد و یاوه‌گویی وزیر خارجه آمریکا و دوره‌گردی‌اش در منطقه، مکر و فریت دشمنان و تجمع آنان در لهستان، تأثیری در عزم و اراده ملت بزرگ ایران، در حرکت به سمت تحقق تمدن نوین اسلامی، نخواهد داشت. بی‌شک فعال‌سازی دیپلماسی اقتصادی علی‌الخصوص نسبت به همسایگان، کشور را در برابر تحریم‌ها مقاوم‌تر نموده و جایگاه منطقه‌ای جمهوری اسلامی را ارتقاء خواهد بخشید.

۵. در اهمیت فضای مجازی و نقش آن در تمدن‌سازی ـ به تعبیر مقام معظم رهبری ـ تردیدی وجود ندارد. لذا از وزارت ارتباطات، شورای عالی فضای مجازی و همه دستگاه‌های ذیربط انتظار می‌رود، به طور فعال در جهت ساماندهی این فضا و مقابله با ابتذال اخلاقی و جنگ روانی دشمن، چاره‌اندیشی نموده و برای بومی‌سازی آن و تقویت شبکه ملی اطلاعات و نیز رصد و مقابله با شبکه‌های معاند و غیراخلاقی، گامی اساسی بردارند. همچنین پالایش و تهدیدزدایی و فرصت‌سازی در فضای مجازی بویژه اعمال قانون در مرزبانی و حفاظت دیجیتالی از حاکمیت جمهوری اسلامی ایران را در نظر داشته باشند. در پایان تأکید می‌کنیم که میزان حمایت دولت از پیام‌رسان‌های داخلی باید به میزان حمایت از یک پروژه ملی باشد؛ از این رو، لازم است حمایت‌هی ویژه و حداکثری از پیام‌رسان‌های داخلی صورت گیرد.

۶. انتظار از دولتمردان به ویژه وزارت خارجه، اقدام عملی در لغو تحریم‌ها در چارچوب توافق هسته‌ای است. هدف مذاکرات به طور مشخص، لغو غیر مشروط و کامل همه تحریم‌های اقتصادی، مالی، بانکی و هسته‌ای است و نباید از این هدف کوتاه آمد. متأسفانه وزیر محترم خارجه بر خلاف مسیر مذاکرات اعلامی از سوی رهبری معظم، اعلام می‌دارد که هدف برجام، اقتصادی و رفع تحریم‌ها نبود، این به معنای انحراف از راهبرد اصلی مذاکرات در رفع تحریم‌ها و کوتاه آمدن در برابر دشمن است.

۷. صنایع فضایی کشور شامل پرتابگر و ماهواره در مرحله پیشرفت قرار گرفته و باعث خشم استکبار جهانی شده است. فعالیت صلح‌آمیز فضایی کشورمان باعث افزایش اقتدار و عزت ملی است. با تأکید بر ضرورت توسعه صنعت فضایی از دانشمندان ساخت ماهواره و پرتابگر آن تقدیر می‌نماییم.»

214219




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «در بیانیه 7 بندی مجلس خبرگان مطرح شد؛ از تاکید بر مقابله با نفوذ دشمن در ادارات تا انتفاد از وزارت خارجه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..