تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیا برای خرید بسته‌های اینترنتی همراه اول ۲ بار مالیات پرداخت می‌شود؟

توضیحات آرپناهی در مورد اخذ مالیات‌های اضافی در هنگام خرید بستهبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق قانون سازمان امور مالیاتی کشور هر شهروند ایرانی در هنگام خرید و یا معامله هر نوع کالایی به جز موارد معاف شده در قانون باید ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت کند.

بسته‌های اینترنتی اپراتورهای نیز از این قانون مستثنی نیستند و مشترکان برای خرید آنها باید مالیات پرداخت کنند. اما بسیاری معتقدند که اپراتور همراه اول برای خرید بسته‌های اینترنتی با خط اعتباری ۲ بار از مشترکان مالیات دریافت می‌کند؛ بار اول زمانی که سیمکارت شارژ می‌کنیم ۹% مالیات از شارژ کسر شده و یا مازاد آن دریافت می‌شود و بار دوم هنگام خرید بسته اینترنتی ۹% کم می‌کنند.

بررسی‌های ما و تعدادی از مشترکان همراه اول نشان داد در هنگام خرید اعتبار مکالمه و پیامک سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول از تمامی درگاه‌ها یک بار مالیات ۹ درصدی ارزش افزوده اخذ و در هنگام تهیه بسته‌های اینترنتی همراه اول نیز بار دیگر مالیات معین شده کم می‌گردد لذا خرید جداگانه بسته اینترنتی و شارژ مکالمه همراه اول مستلزم پرداخت دو هزینه برای مالیات بر ارزش افزوده است.

شاهین آرپناهی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل همراه اول در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان ضمن تأکید بر اینکه مالیات تنها یکبار از مشترک دریافت می‌شود، اظهار داشت: طبق اطلاعیه‌ای که در اوایل سال ۹۷ از سوی همراه اول منتشر شد، روال اخذ مالیات از مشترکان همراه اول تغییر کرده و همراه اول این موضوع را از طریق پیامک به مشترکان اطلاع‌رسانی کرد.

وی در ادامه افزود: زمانی که مشترک شارژ خریداری می‌کند، میزان اسمی شارژ به حساب او اضافه و مالیات ۹ درصدی در زمان مصرف از حساب مشترک کسر می‌گردد و این موضوع در گذشته نیز اطلاع‌رسانی شده بود و در نتیجه اخذ دو بار مالیات از مشترک اشتباه است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل همراه اول در ادامه با ذکر یک مثال توضیح داد: وقتی مشترک ۱۰ هزار تومان اعتبار خریداری می‌کرد، ۹ درصد ارزش افزوده همان ابتدا از مبلغ پرداختی مشترک کم می‌شد و از همان لحظه پس از کم شدن مالیالت، مبلغ باقیمانده به حساب مشترک واریز می‌شد ولی هم‌اکنون تمام مبلغ شارژ به صورت اسمی به حساب مشترک اضافه می‌شود و مالیات در طول مصرف اعتبار مکالمه و اینترنت کسر می‌شود. این روش چندین ماه است که از سوی همراه اول در حال اجرا است.

آرپناهی با تأکید بر اخذ مالیات در طول مصرف اعتبار، گفت: نام مالیات اخذه شده از سوی همراه اول مالیات بر ارزش افزوده است و از لحاظ منطقی این مالیات باید در طول مصرف اعتبار از حساب مشترک کسر شود.

وی ادامه داد: حتی اگر بسته‌ای به صورت جداگانه خریداری شود، باز هم مالیات از یک حساب و تنها یک بار کم می‌‌شود. یعنی اگر مشترکی بسته اینترنتی را جدا و اعتبار مکالمه و پیامک را جداگانه خریداری کند، تنها از یک حساب مشترک و تنها یک بار مالیات در طول دوره اخذ می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل همراه اول در پایان گفت: مشترکان از بایت اخذ دو بار مالیات در هنگام استفاده از بسته‌های سیم کارت‌های اعتباری همراه اول نگرانی نداشته باشند، زیرا با روش اعمال شده از سوی همراه اول در مورد سیستم اخذ مالیات ۹ درصدی که با همکاری سازمان امور مالیات کشور انجام گرفته، تنها یک بار مالیات و آن هم در طول مصرف بسته کسر می‌شود.

بیشتر بخوانید: توضیحات همراه اول درباره امکان سوءاستفاده از طرح تعویض سیم‌کارت‌های معمولی به 4G

انتهای پیام/

توضیحات همراه اول درباره اخذ ۲ بار مالیات برای بسته‌های اینترنت این اپراتور



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیا برای خرید بسته‌های اینترنتی همراه اول ۲ بار مالیات پرداخت می‌شود؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..