تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کشف فساد ۲۲ میلیون دلاری در مازندران

ساعت 24- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، مازندران از کشف فساد ۲۲ میلیون دلاری در این استان خبر داد و جزئیات آن را تشریح کرد.

به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مازندران، سیدیونس حسینی عالمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران، از دستگیری تعدادی از اخلاگران نظام اقتصادی در این استان خبر داد و اظهار کرد: در پی اوضاع نابسامان اقتصادی کشور در ماه‌های اخیر به علت نوسانات قیمت سکه، ارز و گرانی اجناس و کالاهای مورد احتیاج عمومی و ضرورت برخورد سریع و دقیق دستگاه قضایی با اخلال‌گران در نظام اقتصادی و محتکران عمده مایحتاج عمومی که مورد تأکید ریاست قوه قضائیه بوده، تعدادی از اخلاگران نظام اقتصادی و محتکران عمده مایحتاج عمومی با هماهنگی سربازان گمنام امام زمان (عج) (اداره اطلاعات شهرستان چالوس) و با دستور به موقع دادستان این شهرستان دستگیر شدند.

وی افزود: این افراد با سوء استفاده از خلاء‌های قانونی موجود در بانک مرکزی از طریق بانک‌های عامل اقدام به دریافت حوالجات ارزی با نرخ دولتی برای واردات کالاهای اساسی اقدام می‌کردند.

حسینی عالمی در ادامه اظهار داشت: این افراد وجوه حاصل از این حوالجات را به شیوه‌های متقلبانه تصاحب و در بازار آزاد به فروش رسانده و با جعل مدارک و پته‌های (برگ سبز گمرکی) وانمود می‌کردند که کالاهای موردنظر را وارد کشور کرده‌اند.

دادستان ساری افزود: متهمان برای نیل به اهداف خود با تشکیل و به ثبت رساندن شرکت‌ها و هولدینگ‌های کاغذی (هولدینگ سام آرشام، شرکت سازه گستر ماندگار میثم، شرکت هادیمان مهر ...) و با افتتاح حساب در بانک‌های سپه چالوس، ملی وحدت تهران، رفاه زاهدان، کشاورزی بندرعباس و در سایه تبانی با مدیریت بانک‌ها و گاهاً پرداخت رشوه و با سپردن تضامین غیرمتناسب و بی‌ارزش، حوالجات ارزی را با نرخ دولتی به ارزش بیش از ۲۲ میلیون دلار اخذ کرده و از این طریق منافع نامشروع کسب کرده و موجبات اخلال در نظام اقتصادی را فراهم می‌آوردند.

حسینی عالمی خاطرنشان کرد: تاکنون تعدادی از متهمان دستگیر شده و با صدور قرار قانونی و پس از تفهیم اتهام روانه زندان شده‌اند.

فارس




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کشف فساد ۲۲ میلیون دلاری در مازندران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..