تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایران بازیگری مهم در عرصه علم و فناوری بین‌المللی است

ایران بازیگری مهم در عرصه علم و فناوری بین‌المللی استبه گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناورزی امروز (چهارشنبه) در مراسم افتتاح سومین کارگروه همکاری‌های علمی، پژوهشی، فناوری و نوآوری ایران و اتحادیه اروپا در بروکسل، به قابلیت‌های پژوهشی و علمی اتحادیه اروپا از جمله سهم دو درصدی پژوهشی کشور‌های اتحادیه از GDP و جایگاه پژوهشگران اروپایی در میان بازیگران جهانی علم اشاره کرد و اظهار کرد: ایران و اتحادیه اروپا می‌توانند در حوزه‌های مختلف مورد علاقه مشترک از جمله پیرشدن جمعیت، تغییرات اقلیمی و مهاجرت که چالش‌های مشترک آن‌ها است، همکاری کنند.

وی به سابقه تاریخی علم و دانش در ایران از جمله ایجاد دانشگاه جندی شاپور اشاره کرد و گفت: در تاریخ معاصر هم تاسیس دارالفنون در سال ۱۸۵۱ میلادی که دانشمندان آلمانی، اتریشی و فرانسوی در آن حضور داشتند نمادی از همکاری‌های ایران و اروپا بوده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناورزی درباره دانشجویان ایران گفت: ایران با دارا بودن بیش از ۴.۳ میلیون دانشجو و دانشگاه‌های سطح بالا، بازیگری مهم در عرصه علم و فناوری بین‌المللی است و براساس آمار‌های ISI و SCOPUS، جمهوری اسلامی ایران اولین کشور دنیا از لحاظ رشد کمی تولیدات علمی است.

در ادامه نشست این کارگروه مشترک، حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل با اشاره به گسترش همکاری‌های ایران و اتحادیه اروپا طی سال‌های اخیر و همچنین گسترش همکاری‌های آموزشی دو طرف در حوزه اراسموس پلاس، بر تقویت همکاری‌های پژوهشی مشترک دو طرف تاکید کرد.

حضور پژوهشگران ایرانی در شورای پژوهشی اروپا قابل توجه است

هیئت اروپایی حاضر در این کارگروه نیز با ارائه گزارشی از پیشرفت همکاری‌های دو طرف به ویژه در حوزه همکاری‌های آموزشی (اراسموس پلاس) ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های دو طرف در حوزه پژوهشی در چارچوب برنامه چشم انداز ۲۰۲۰ اتحادیه اروپا گسترش پیدا کند.

کریستینا راسو معاون مدیر کل کمیسیونر علوم و پژوهش نیز در این نشست گفت: در حال حاضر ۴۰۰ پژوهشگر ایرانی در شورای پژوهشی اروپا (ERC) فعال هستندکه رقمی قابل توجه است.

شایان ذکر است که سومین کارگروه مشترک ایران و اتحادیه اروپا براساس بیانیه مشترک دو طرف در سال ۱۳۹۵ بعد از توافق هسته‌ای ایران و اروپا تشکیل شده است.

اولین کارگروه در بروکسل شهریور ۱۳۹۵، دومین کارگروه تیرماه ۱۳۹۶ در تهران و سومین جلسه کارگروه روز چهارشنبه ۲۶ دی ماه ۱۳۹۷ با حضور هیئت عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و روسای دانشگاه‌های تهران، اصفهان، علامه طباطبایی و خوارزمی و همچنین نمایندگانی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در بروکسل برگزار شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایران بازیگری مهم در عرصه علم و فناوری بین‌المللی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..