تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آمادگی دانشگاه امیرکبیر برای ساخت ماهواره جدید/ عملکرد ماهواره پیام با چند دقیقه حضور در مدار عالی بود

در نامه تیم ماهواره‌ای پیام به رئیس جمهور مطرح شد؛

عملکرد عالی ماهواره پیام با چند دقیقه حضور در مدار/ آمادگی تیم ماهواره‌ای دانشگاه امیرکبیر برای ساخت ماهواره جدیدبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ماهواره پیام دانشگاه امیرکبیر در مورد پرتاب و عملکرد این ماهواره و حضور چند دقیقه‌ای در مدار  به حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور نامه‌ای نوشت.

متن ای نامه به شرح زیر است؛

جناب آقای دکتر روحانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم
همانگونه که مستحضرید، ماهواره پیام امیرکبیر ماحصل تلاش نخبگان جوان و تلاش‌گر دانشگاه صنعتی امیرکبیر و تجربه‌گرانقدر اساتید این دانشگاه بود که طی مسیر پرفراز و نشیب چندین ساله از گذرگاه‌های سختی عبور نموده و با همه دشواری‌ها محصول عملیاتی پروازی با مشخصات فنی یکتا را به عرصه فضایی کشور تقدیم نمود.

جناب آقای رییس جمهور
فعالیت‌های فضایی هر کشور موجب کارآفرینی، شکوفایی استعداد‌ها و توانمندسازی برای ورود به سایر حوزه‌های صنعتی کشور است که قطعا به صورت تدریجی و گام به گام حاصل می‌شود.

بیشتر بخوانید:دانش فنی ساخت ماهواره به دست آمده است/ کمتر از یک سال پیام دیگری می‌سازیم

تیم فنی و اجرایی پروژه‌ی ماهواره‌ پیام امیرکبیر طی ١٠ سال گذشته مشغول توسعه و پیاده‌سازی این ماهواره بوده و بیش از ۶۵٪‏ پیشرفت فیزیکی آن در دولت‌های یازدهم و دوازدهم اتفاق افتاده است امید بر آن بود که امروز شاهد عملیاتی شدن این ماهواره در مدار باشیم و به مدت حداقل دو سال از داده‌های این سامانه در کاربرد‌های صلح آمیز مورد نیاز کشور بهره‌مند شویم. آنچه رخ داد عملکرد عالی ماهواره و ارسال کلیه اطلاعات مورد انتظار در بازه‌ی محدود چند دقیقه‌ای حضور در مدار بود. علی‌رغم اندوه فراوان ناشی از عدم موفقیت نهایی پروژه، بر خود لازم می‌دانیم احساس غرور و سرافرازی خود را از مشاهده‌ دستاورد زحمات بی‌شائبه همکاران وزارت دفاع در توسعه‌ی ماهواره‌بر با ابهت سیمرغ خدمت شما ابراز کنیم. امید داریم که با ادامه این تلاش‌ها و به‌کارگیری آموخته‌ها شاهد ادامه‌ مقتدرانه‌ مسیر رو به پیشرفت این تیم توانمند باشیم.

در پایان اعلام می‌کنیم تیم ماهواره‌ پیام امیرکبیر آماده است از فردا با راهبری وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات و در چارچوب نیازمندی‌های کشور شروع به طراحی و ساخت ماهواره بعدی به منظور ارائه‌ خدمات مورد نیاز مردم و ارسال به فضا نماید.

با تجدید احترام
تیم شایسته ماهواره‌ پیام امیرکبیر

انتهای پیام/

پروژه‌ پرتاب ماهواره‌ پیام امیرکبیر



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آمادگی دانشگاه امیرکبیر برای ساخت ماهواره جدید/ عملکرد ماهواره پیام با چند دقیقه حضور در مدار عالی بود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..